Gå til innhold

Funker nettdating?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra en annen tråd:

Ellers så er slike nettsjekkesteder en katastrofe når det gjelder å finne noen til et forpliktende forhold. Hele rammen gjør alt så kunstig.

Er det noe i dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tidssone
Skrevet

Ja. Så absolutt.

Når man forelsker seg i noen via vennekretsen, trenigssenter, jobb, fritidsaktiviteter osv, er det gjerne slik at følelser modnes over tid. Man oppdager "plutselig" at man gleder seg til å møte den andre, får kiling i magen osv.

Dette skjer ikke i den settingen nettdating er.

Jeg tror kanskje det blir for lite spenning i å vite at årsaken til møtet er å finne ut om man passer sammen. Mange er altfor kjappe til å tenke "denne er ikke noe for meg". For så å gå tilbake til nettestedet for å se om det finnes en bedre fangst der.

• Liker 2
Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg tror forresten at årsaken til at mange føler at nettdating er en katastrofe når det gjelder forpliktene forhold har sine årsaker i:

a) man har sex altfor kjapt og noe av spenningen blir borte

b) det finnes alltid noen som er mer interessant på nettsiden

c) tilgangen på andre single er for stor

d) forventingene er altfor ulike til hvordan et forhold skal starte

• Liker 4
Skrevet

Ja. Jeg fant mannen min via nettdating.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

jeg fant også min samboer på nettdating. og hatt tre lange forhold før, også med gutter fra nettdating. klart det funker, det er jo vanlige mennesker der også. det gjelder bare å bruke litt tid, og spørre om ting du mener er viktige i et forhold, så får du luket bort rusket fort. selvfølgelig er det luringer der, men det er det da i real life også!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror Tidssone har rett i mye der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men samtidig. Hvis man inviterer en gutt/jente ut i RL, så ligger det vel også litt i kortene at hensikten er å finne ut om man passer sammen?

Gjest Tidssone
Skrevet

Men samtidig. Hvis man inviterer en gutt/jente ut i RL, så ligger det vel også litt i kortene at hensikten er å finne ut om man passer sammen?

Men da har man ofte møtt hverandre via andre settinger før man inviterer ut og har kjent litt på kjemien før man inviterer?

Skrevet

Det funker! :D

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg tror, at dersom man ikke er spesielt kresen, så finner man lett noen på nett som er ute etter varig forhold. *slenger ut brannfakkel*

Og jeg tror at dess lengre tid man har vært på nett, dess mindre sjanse har man for å finne noen der.

La nå det være sagt; det er utrolig mange hyggelige og ok mennesker på nettdatingssider.

Gjest MorAase
Skrevet

Jeg tror, at dersom man ikke er spesielt kresen, så finner man lett noen på nett som er ute etter varig forhold. *slenger ut brannfakkel*

Og jeg tror at dess lengre tid man har vært på nett, dess mindre sjanse har man for å finne noen der.

La nå det være sagt; det er utrolig mange hyggelige og ok mennesker på nettdatingssider.

Men rammen rundt ødelegger for veldig mange potensielle vennskap.

AnonymBruker
Skrevet

Det funker! :D

Du tror altså ikke på det Tidssone skriver?

AnonymBruker
Skrevet

dess lengre tid man har vært på nett, dess mindre sjanse har man for å finne noen der.

Hvorfor det?

Skrevet

Prøver du å si at vi som har funnet noen på nett er ikke er spesielt kresne? Javel, deg om det.

Jeg hadde møtt én på nett irl før jeg traff min mann. Og da hadde jeg drevet med nettdating i, tja, 8 år. Jeg hadde da snakket med mannen min i fem-seks år på nett. Jeg var, og fremdeles er, ganske sjenert, og jeg ville ikke treffe noen før det føltes riktig. Og jeg synes mannen min var rar, virkelig rar. Til slutt, etter at han sendte meg langstilkede røde roser på døren valgte jeg å treffe ham. Men jeg var skeptisk.

Så at man ikke er kresen er vel bare tull. Og det handler vel om å ha et åpent sinn. I dag, nå som jeg er gift og ser tilbake, så skulle jeg ønske at jeg tok flere sjanser og ikke kastet vekk så mye tid på å være kresen. Mannen og jeg kunne i realiteten hatt fem år til sammen hadde det ikke vært for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde møtt én på nett irl før jeg traff min mann. Og da hadde jeg drevet med nettdating i, tja, 8 år. Jeg hadde da snakket med mannen min i fem-seks år på nett.

8 år med nettdating og ETT irl møte???

• Liker 1
Skrevet

8 år med nettdating og ETT irl møte???

Helt riktig.

AnonymBruker
Skrevet

Helt riktig.

Jeg har drevet med nettdating i 4 mnd og har 2 møter så langt.

Skrevet

Jeg har drevet med nettdating i 4 mnd og har 2 møter så langt.

Ja, vi er alle forskjellige. :)

• Liker 2
Skrevet

Det funker iblant.. sist date jeg var på var det så kleint at jeg holdt på å dævve..

Gjest Tidssone
Skrevet

Hvorfor det?

Du utelot et "Jeg tror", som var det setningen begynte med.

Jeg tror man blir fryktelig desillusjonert av å bedrive nettdating. Gå inn på sukker sitt medlemsforum og les i trådene der. Eller les tråder med dårlige erfaringer her.

I tillegg mister man troen på å finne noen, eller man tror at man hele tiden kan finne noe bedre. Utvalget er jo så sykt stort. Tilsynelatende.

Jeg har vært til og fra på nettdating i flere år. Det er mange av de samme som er det. Har skrevet med flere av disse, bare for å finne ut av hva som gjør at vi blir værende på nett. Om det er vi som er stygge, teite eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...