Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Kent-Robert?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Robert ?

Ja, det er et navn uten tradisjon i Norge/Skandinavia. Ved forrige århundreskrifte ble engelske fornavn plutselig populære i arbeiderklassen og gav opphav til det nedsettende begrepet harry. Disse navnene regnes derfor som stigmatisert. Det er sammenlignbart med navnene Kenneth og Harry. Ingen fra det dannede selskap gir barna sine sånne navn i Norge/Skandinavia.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Robert finner man da i alle samfunnslag???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I dig it.

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg liker navnet Harry. Sikkert fordi jeg kjenner en utrolig koselig og søt gammel mann som heter Harry, som pleide å være innom der jeg jobbet hver eneste dag.

Endret av Raindrops
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Robert finner man da i alle samfunnslag???

Man gjør nok ikke det. Ingen fra Oslo vest, som er derfra opprinnelig vel å merke, ville finne på å kalle barnet sitt Robert.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er et navn uten tradisjon i Norge/Skandinavia. Ved forrige århundreskrifte ble engelske fornavn plutselig populære i arbeiderklassen og gav opphav til det nedsettende begrepet harry. Disse navnene regnes derfor som stigmatisert. Det er sammenlignbart med navnene Kenneth og Harry. Ingen fra det dannede selskap gir barna sine sånne navn i Norge/Skandinavia.

Nei, når det gjelder Robert er jeg ikke enig. Muligens ikke Linda heller, tenker på det.

Gjest "gjest"
Skrevet

Man gjør nok ikke det. Ingen fra Oslo vest, som er derfra opprinnelig vel å merke, ville finne på å kalle barnet sitt Robert.

Ok, merkelig..

Gjest strykebrett
Skrevet

Når den ungen blir større så er det jo ikke Kent Robert som er harry lengre, da er det Nathaniel og Lucas som er harry.. Det går jo litt i bølger det der.

Skrevet

Tull

• Liker 1
Skrevet

Beklager, men det navnet skriker bruktbilselger lang vei... Men hvis du liker det, så kjør på!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

liker ikke!

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det var fint..... Troll? :sjenert:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Høres ut som et typisk nordlending-navn, de har ofte sånne rare sammesetniger av navn! Ikke så veldig fint nei akkurat:p

Edit:Skriveleif

Endret av challenger
  • Liker 1
Gjest Rosaleen
Skrevet

Harry

Kenneth

Kent

Ken

Robert

Linda

Doris

Syns folk har merkelige definisjoner på hva som er "Harry". Ingen av de jeg har uthevet er harry i mine øyne.

Kent syns jeg ikke noe om. Robert er greit. Men Kent-Robert? :eeeh: Syns det blir litt for mye.

AnonymBruker
Skrevet

Robert som enkeltnavn syntes jeg er greit nok. Kent-Robert derimot. Vel han bør være glad i bil og moped og hjemmebrent og konebanking.

AnonymBruker
Skrevet

Det var veldig stygt. Harry og jeg tenker på en litt sån småkriminell lowlife type. Finner ikke en advokat som heter Kent-Robert liksom. Navnet Kent syns jeg er helt forferdelig, men Robert er greit alene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt harry ja, det er sånne navn "alle" på sunnmøre har :gjeiper: Ole Bjarne, Per Kåre, Hans Arne osv

Jeg tenkte også sunnmøring da jeg leste det. Men jeg tenker at det da er mer lgoisk å hete Kåre Per, Arne Hans eller Bjarne Ole, og kanskje Robert Kent.

Men ellers er jeg enig i at Kent-Robert er et harry navn!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Harry

Kenneth

Kent

Ken

Robert

Linda

Doris

Syns folk har merkelige definisjoner på hva som er "Harry". Ingen av de jeg har uthevet er harry i mine øyne.

Kent syns jeg ikke noe om. Robert er greit. Men Kent-Robert? :eeeh: Syns det blir litt for mye.

Kenneth er det mest smakløse navnet som finnes. I dannet selskap (øvre middelklasse, akademikerklassen, og over) er det et utrolig stigmatiserende navn. Omtrent som Ronny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...