AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Føler selv jeg har ganske brede skulre som jenter, og har problemer med å finne jakker som ikke er for trange rundt armer/rygg/skuldre. Dette skyldes også at jeg har en del kilo for mye , men driver og går ned i vekt. Hva slags omkrets har dere rundt skuldrene om dere tar et målebånd helt rundt? Hva er egentlig normalt? Har generelt litt brei beinbygning og er 173 cm høy.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er like høy som deg og har ganske brede skuldre føler jeg. Er ikke overvektig, BMI på 22, men trener mye så har ganske brede skuldre og rygg. Vet ikke hvor brei jeg er over skuldrene, men er vel 80cm i omkrets under puppene. Syns bare det er fint jeg:D Midja ser mye smalere ut og kroppen er balansert. Skuldrene er bittelitt bredere enn hoftene. Merker at noen jakker blir trange. Er egentlig S på selve kroppen (feks når jeg kjøper singleter uten armer), men må opp i strl i ting med ermer på pga bredden. Noen jakker funker bare ikke i det hele tatt! Pleier å kjøpe jakker/gensere som er litt elastiske. Får helt klaustrofobi av stramme plagg uten stretch. Feks blazere som strammer over ryggen når jeg tar armene fram/strekker meg er pyton.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Jeg har brede skuldre og smal midje. Ikke pga. overvekt, men på grunn av trening. Har også et overarmsproblem. Jeg har løst det med å handle kvalitetsklær som jeg får sydd inn.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er like høy som deg og har ganske brede skuldre føler jeg. Er ikke overvektig, BMI på 22, men trener mye så har ganske brede skuldre og rygg. Vet ikke hvor brei jeg er over skuldrene, men er vel 80cm i omkrets under puppene. Syns bare det er fint jeg:D Midja ser mye smalere ut og kroppen er balansert. Skuldrene er bittelitt bredere enn hoftene. Merker at noen jakker blir trange. Er egentlig S på selve kroppen (feks når jeg kjøper singleter uten armer), men må opp i strl i ting med ermer på pga bredden. Noen jakker funker bare ikke i det hele tatt! Pleier å kjøpe jakker/gensere som er litt elastiske. Får helt klaustrofobi av stramme plagg uten stretch. Feks blazere som strammer over ryggen når jeg tar armene fram/strekker meg er pyton. Ja, enig der. Jeg tenker at jakkene må være rimelig romslige for at jeg ikke skal føle det strammer! Jeg har brede skuldre og smal midje. Ikke pga. overvekt, men på grunn av trening. Har også et overarmsproblem. Jeg har løst det med å handle kvalitetsklær som jeg får sydd inn. Lurt Det skal jeg tenke på når jeg har gått ned de antall kilo jeg ønsker. Takk for tips!
Minya Skrevet 15. mars 2012 #6 Skrevet 15. mars 2012 (endret) Jeg har veldig brede skuldre, har ikke noe målebånd i nærheten så jeg får ikke målt akkurat nå, men jeg må bruke medium i stedet for small selv om small er stort nok for torsoen. Sømmen på skuldrene på overdeler ender nemlig opp langt oppe på kragebeinet om jeg velger small. Er noe drit når jeg skal finne fine overdeler for ofte ender de opp med å henge og slenge rundt magen, mens de sitter som et skudd på skuldrene. Er en av grunnene til at jeg heller velger litt for store babydoll-tskjorter enn andre overdeler. Edit; På den annen side er jeg en av de heldige som kan ta på meg omtrent hva som helst, ifølge min mor, for alt henger jo på skuldrene mine uansett. Endret 15. mars 2012 av Minya
muffineline Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Trinny og susannah, moteekspertene sier at mange norske kvinner har brede skuldre, og det tror jeg faktisk kan stemme
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Jeg har brede skuldre og er relativt bred over brystet sammenlignet med hvor tynn jeg er ellers. Jo mer man prøver klær og handler, jo mer ser man fortere hva som passer og hvilke butikker og stiler som passer sin kropp. Dette gjelder jo alle ting. Jeg liker veldig godt løse jakker fordi jeg alltid går med stramme smale bukser, så da er det ikke et like stort problem.
Moscato Skrevet 15. mars 2012 #9 Skrevet 15. mars 2012 Løysinga: tidsmaskin (eller tits-machine, som eg likar å kalle det) og back to the 80's! Nei, no var eg usakleg..unnskuld. Men viss det kan hjelpe, så har eg ørten symønster frå åttitalet tilgjengeleg her..?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå