jblover Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Hei! Er ei jente på 16 år og jeg har veldig bra sexlyst eller hva jeg skal si, og det jeg er redd for er at siden jeg aldri har gått på p-piller før.. Og jeg skal starte på Loette nå, og fikk vite at det kan gi nedsatt sexlyst, muligens også permanent. Så dette gjør at jeg blir veldig redd, for jeg vil ikke miste sexlysten min, så lurte på om noen andre har erfaring med p-piller og nedsatt sexlyst? Takk på forhånd!
_Aries Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Jeg bruker p-plaster, og har ikke merket noen negative bivirkninger av de. Hørt enkelte som har vært plaget med nedsatt sexlyst med Loette, men det trenger ikke gjelde deg Husk også at kroppen din bruker ca 3 mnd på å venne seg til hormonene. Så om du skulle merke mindre alvorlige bivirkninger, som nedsatt sexlyst, kan det være at de går over etterhvert
jblover Skrevet 15. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2012 Jeg bruker p-plaster, og har ikke merket noen negative bivirkninger av de. Hørt enkelte som har vært plaget med nedsatt sexlyst med Loette, men det trenger ikke gjelde deg Husk også at kroppen din bruker ca 3 mnd på å venne seg til hormonene. Så om du skulle merke mindre alvorlige bivirkninger, som nedsatt sexlyst, kan det være at de går over etterhvert Ja får håpe det ikke gjelder meg! Jaaa, skal huske på det ^^ men er fortsatt redd x)
LiKa1986 Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 Jeg går på Yasmin p-piller, og har ikke opplevd nedsatt sexlyst.. Krysser fingra for deg, og satser på at det går bra
drosophilia Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 Jeg slet veldig med p-piller. Jeg har funnet en som virker veldig bra for meg: Conludag minipille. Minipiller på tas samme tid på døgnet (innen tre timer "hver vei"). Altså kan du f.eks ta pillen kl. 07:00 hver morgen. Da er det OK å ta den fra 04:00-10:00. Minipiller har generelt lavere hormoninnhold enn p-piller. Jeg liker denne. Eneste er at du ikke har noen "fri uke" fra pillene. Du kan ikke utsette mensen, men i min erfaring får du mindre mens (siden du tar piller også under mensen).
drosophilia Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 Jeg går på Yasmin p-piller, og har ikke opplevd nedsatt sexlyst.. Krysser fingra for deg, og satser på at det går bra Yasmin er litt tricky, fordi den ikke skal gis til folk med migrene med aura (f.eks meg). Det gir en stor risiko for blodpropp. Jeg ble gitt Yasmin av en litt dårlig oppdatert lege for noen år siden, og jeg likte den svært godt, men jeg skulle altså aldri fått den og ble bedt å slutte med en gang av ny lege.
Gjest loette Skrevet 16. mars 2012 #8 Skrevet 16. mars 2012 hei. Jeg har brukt Loette 28 i 6 år, jeg har ikke nedsatt sexlyst, tvert i mot. Dersom legen har rådet deg til å bruke den, så er det bare å kjøre på. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger, som jeg vet om.
Latinas Skrevet 16. mars 2012 #9 Skrevet 16. mars 2012 (endret) Det første p-pille merket jeg startet med var Loette. Dette merket likte jeg ikke, grunnen til det var fordi jeg fikk mer kviser og gikk opp i vekt. Men alle reagerer forskjellig. Jeg vet ikke om nedsatt sexlyst var noe jeg fikk, ettersom jeg gikk på pillene maks 1,5 uke, fordi jeg ikke likte merket. Noe av grunnen til at jeg sluttet med Loette var fordi jeg hadde acneproblem, så jeg ville starte en p-pille sort som fjernet acne og urenhete. Så da begynte jeg på Yasmin, ettersom de har fått mange gode kritikker. De har jeg ikke fått noe bivirkninger av, og noe som forandret seg positivt var huden min. Veldig fornøyd med Yasmin, og jeg har god sexlyst. Har faktisk sex ca hver dag med kjæresten min, og det har vi hatt i over 1 år:) Endret 16. mars 2012 av Latinas
jblover Skrevet 17. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 17. mars 2012 Takk for mange gode svar her altså! Hjalp utrolig mye, jeg tror jeg prøver Loette først en stund nå så ser hvordan det går
Asso Skrevet 18. mars 2012 #11 Skrevet 18. mars 2012 Jeg går på Loette og sliter ikke med sexlysten Hvis typen er den for deg så skal det ikke være noe problem, mener jeg
jblover Skrevet 4. april 2012 Forfatter #12 Skrevet 4. april 2012 Hehe takk, men jeg har et spørsmål helt siden jeg begynte på p pillene første mensdag har jeg hatt mensen lenge, nå i 11 dager?? hvorfor det, er utrolig irriterende å ha mensen så lenge, er det farlig? har hørt om flere som har hatt mensen i 1-3 mnd på starten av p pillene det orker ikke jeg ;S
Gjest B.Davis * Skrevet 5. april 2012 #14 Skrevet 5. april 2012 Det er normalt :-) jeg skiftet pillemerke en gang og da blødde jeg i 14 dager :-\ men det stabiliserer seg etterhvert ;-)
Asso Skrevet 31. juli 2012 #15 Skrevet 31. juli 2012 Det skjedde meg meg også når jeg begynte på pillene. Kroppen min var heller ikke noe særlig fornøyd når jeg skulle hoppe over en periode. Det funket i en liten uke før jeg begynte å blø og utfloden min ble litt misfarget. Dvs ikke helt mensen, men små blødninger konstant... Skikkelig plagsomt. Men personlig synes jeg det er greiere å bare få mensen og bli ferdig med den. Jeg blør mye mindre nå som jeg går på pillene enn tidligere =)
kills Skrevet 31. juli 2012 #16 Skrevet 31. juli 2012 Bruker Loette selv, har ikke merket forandringer i noe annet enn mengde blødning. Har vel brukt Loette i snart seks år også.
Gjest chayzi Skrevet 31. juli 2012 #17 Skrevet 31. juli 2012 Legen min anbefalte meg Loette når jeg skulle starte på p-piller. Jeg hadde mellomblødninger annenhver dag, og det ga seg aldri. Prøvde merket i noen mnd, uten at det ble noe bedre. Problemet var visst at dette merket hadde for lite hormoner for meg, så jeg fikk byttet til Microgynon, som inneholder mer hormoner, og dette merket har vært helt ypperlig for meg! Selv de gangene jeg har vært skikkelig dårlig på å ta pilla til rett tid osv, har jeg sluppet unna teite mellomblødninger! Så jeg vil jo selvfølgelig ikke anbefale Loette, men som noen skriver over her så reagerer alle forskjellig, og det kan godt være at dette merket er helt ypperlig for deg. Man må liksom bare prøve seg litt fram :-) 1
Gjest Skrevet 31. juli 2012 #18 Skrevet 31. juli 2012 Jeg har gått på loette 28 i snart 2 år nå, og jeg er kjempefornøyd Så og si ingen bivirkninger; ikke gått opp i vekt, ingen humørsvingninger, fikk litt mere nupper i pannen faktisk selv om merket skryter om 25% mindre kviser, sexlysten er den samme, i tillegg blør jeg mye mindre og smertene er også mye mer subtile. (Slet veldig med ekstreme smerter før) også har puppene mine blitt litt større, men det er nok ikke pga pillene. Alle reagerer veldig forskjellig på p-piller, så du må nesten bare prøve å se hva som passer deg best Loette er den pillen på markedet med minst hormoner, så det er jo så klart alltid et stort pluss, men det betyr ikke at det trenger å være det beste for deg. (Er forresten mange som klager over at de ikke klarer å hoppe over mensen med Loette, men det har faktisk gått helt fint for meg de gangene jeg har prøvd)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå