Gå til innhold

Levaxin

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere

Jeg skal kanskje av Levaxin noen uker, kanskje 5 uker, pga. behandling. Er det noen av dere som vet hva som skjer med kroppen uten Levaxin-tilførsel i så lang tid?

Legen sier jeg kommer til å bli i dårlig form, men det ble egentlig litt difffust. Noen som har gjennomgått noe sånt?

Må tilføye at "eneste" stoffskifte jeg har kommer fra Levaxin, da jeg er operert (total).

Hadde vært veldig takknemmelig for svar da jeg føler meg litt urolig for denne behandlingen :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vil oppleve å få symptomer på lavt stoffskifte. Se Norsk Thyreoideaforbund, Sonjas stoffskifteforum og den store stoffskiftetråden her på formuet.

Skrevet

Det varierer veldig hvor dårlig man blir under levaxinfaste. Noen blir veldig dårlige, som meg selv, mens andre går rimelig greit gjennom prosessen.

Husk at etter to uker uten levaxin, kan du ikke lenger kjøre bil. :tristbla:

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer veldig hvor dårlig man blir under levaxinfaste. Noen blir veldig dårlige, som meg selv, mens andre går rimelig greit gjennom prosessen.

Husk at etter to uker uten levaxin, kan du ikke lenger kjøre bil. :tristbla:

Kan du utdype? Har du vært gjennom denne prossessen selv?

Når jeg leser på div. stoffskifte-forum, beskrives de flese symptomene på lavt stoffskifte over et lengre tidsrom. Men vil man oppleve det samme etter 5 uker også? Som vektøkning og håravfall? Jeg kan finne meg i ubehag og dårlig form i kort tidsrom, men vekta og håret vil jeg helst ikke forandre.. :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt forskjellig hvordan man reagerer.

Jeg er som deg operert, men jeg har aldri vært helt uten Levaxin i etterkant.

Det jeg kan si at med både høyt og lavt stoffskifte så har de ikke slått ut på hår, hud og veldig lite på vekt hos meg. Ikke noe trøbbel med mensen heller.

Det jeg først og fremst erfarte når stoffskiftet var alt for lavt var en veldig indre frost. Jeg sov med ullundertøy, to dyner og ullpledd og frøs fortsatt.

Skrevet

Kan du utdype? Har du vært gjennom denne prossessen selv?

Når jeg leser på div. stoffskifte-forum, beskrives de flese symptomene på lavt stoffskifte over et lengre tidsrom. Men vil man oppleve det samme etter 5 uker også? Som vektøkning og håravfall? Jeg kan finne meg i ubehag og dårlig form i kort tidsrom, men vekta og håret vil jeg helst ikke forandre.. :sjenert:

Siden du ikke har kjertel, vil du i løpet av veldig kort tid få lavere stoffskifte enn det som hypothyreosepasienter opplever når de er syke. Dette medfører da dessverre ofte vektøkning, og alle de symptomene som lavt stoffskiftepasienter opplever, ofte i kraftigere form.

Vi opplever ofte en betydelig kognitiv svikt, og noen blir så dårlige at de ikke klarer å ta vare på seg selv. Jeg sov 20 timer i døgnet før mine jodbehandlinger, og måtte ha mannen til hjelp, for jeg kunne glatt gå fra ei kokeplate på fullt, eller la være å lukke døra til vedovnen. :tristbla:

Men vi er så veldig forskjellige vi mennesker, så det er ikke sikkert at du blir veldig dårlig.

Hvis du sender meg en ps, skal jeg gi deg et nummer du kan kontakte meg på hvis du ønsker mer informasjon. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...