Gå til innhold

føflekkreft?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det, men jeg er ikke lege og kan ikke stille noen diagnose. Det ser ihvertfall ikke bra ut.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, gå til lege med en gang.

Skrevet

ææææh :( jeg synes heller ikke den ser bra ut, men tenkte kanskje den bare er "stygg". Men så ser ingen av de andre føflekkene mine sånn ut.. Og den har blødd en gang for lenge siden. Skal bestille legetime, men jeg gruer meg sånn, og derfor har jeg utsatt det lenge. :(

ts

Skrevet

hvis jeg drar til legen og han synes det kan se ut som kreft, må jeg fjerne hele greia der og da, eller tar han bare en del av den for å sende inn?

ts

Skrevet

Han fjerner nok hele, der og da. Dra til legen!

AnonymBruker
Skrevet

Han fjerner hele. Ikke bekymre deg, bestill time nå så er det gjort :)

Gjest Gjest
Skrevet

Han fjerner nok hele, der og da. Dra til legen!

Huff.. Jeg kommer til å få et kjempestort og veldig synlig arr. :( men det er vel bedre enn kreft..

er så redd for at jeg kommer til å dø av kreft, hvis jeg har det og det har spredd seg.

Gjest Gjest
Skrevet

Først fjernes føflekken, og om den viser seg å være ondartet må du tilbake for å ta bort litt mer hud rundt arret (ca 1.cm på hver side kanskje?). Deretter vil det være kontroller hos hudlege i x antall år. Jeg har nettopp fjernet to ondartede føflekker, heldigvis ikke så tykke, men må gå til kontroll hver 3.måned i 3 år fremover, etter det er det hver 6.måned i 2 år. Det lønner seg ikke å vente med å fjerne, da det er tykkelsen som angir prognosen.

Gjest Gjest
Skrevet

Lege. Nu.

Arret blekner med tiden, bare pass på å tape det de første månedene :)

Skrevet

dere som sier: Lege Nå , er dere sikker på at jeg har kreft? Eller er det bare litt/veldig sannsynlig at jeg har det..

Kjedelig med kontroller hele tiden da.. Det blir jo dyrt å gå til legen hele tiden og.. For noe dritt, jeg er ikke den som har solet meg mest heller. Og er kjempeblek nå. Men har ikke alltid vært så flink med solkrem tidligere og har vært ganske solbrent da jeg var liten.

ts

AnonymBruker
Skrevet

jeg ville gått til lege nå om jeg var deg. Ikke for noe annet enn at arret helst ikke skal være mye ute i sola, og det er bedre sånn sett å fjerne flekken nå enn midt i juli.

Er ikke gøy å gå med tape på kroppen når man skal sole seg på stranda heller.

Skrevet

dere som sier: Lege Nå , er dere sikker på at jeg har kreft? Eller er det bare litt/veldig sannsynlig at jeg har det..

Kjedelig med kontroller hele tiden da.. Det blir jo dyrt å gå til legen hele tiden og.. For noe dritt, jeg er ikke den som har solet meg mest heller. Og er kjempeblek nå. Men har ikke alltid vært så flink med solkrem tidligere og har vært ganske solbrent da jeg var liten.

ts

Ja, huff, det er sikkert betre å døy lidande enn å karre seg til legen og betale opp til frikortgrensa i nokre år.

• Liker 2
Skrevet

jeg ville gått til lege nå om jeg var deg. Ikke for noe annet enn at arret helst ikke skal være mye ute i sola, og det er bedre sånn sett å fjerne flekken nå enn midt i juli.

Er ikke gøy å gå med tape på kroppen når man skal sole seg på stranda heller.

Ja.. Men jeg må gå med plaster i hele sommer uansett, arrene mine blir alltid røde hvis jeg får sol på de når de er nye.

Skrevet

Ja, huff, det er sikkert betre å døy lidande enn å karre seg til legen og betale opp til frikortgrensa i nokre år.

Du trenger ikke å være spydig. Jeg har da tenkt å gå på de kontrollene uansett. Jeg synes bare det er kjipt at jeg har kommet i den situasjonen og at jeg kanskje har kreft.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå gjør du det mye verre enn det er.

Jeg har fjernet 7 eller 8 føflekker av varierende farge og størrlese fordi de var utstående og klær gnagde på dem. Da jeg trodde jeg endelig var ferdig ville legen ta enda en, fordi han ikke helt likte utseendet på den.

Alle mine flekker var benigne, altså harmløse.

Slutt å konstruere dustete unnskyldinger og kom deg av gårde, du er trassig som en unge jo. Ikke vondt ment, men jeg får bare lyst til å mobbe deg en smule når du er så sta. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hvor stor diameter har føflekken?

Det er ikke sikkert det er kreft, det kan være et forstadie, eller det kan være ingenting - men jo tidligere du får fjernet føflekken jo mindre arr får du, og jo bedre føler du det når du er ferdig :)

Skrevet

Nå gjør du det mye verre enn det er.

Jeg har fjernet 7 eller 8 føflekker av varierende farge og størrlese fordi de var utstående og klær gnagde på dem. Da jeg trodde jeg endelig var ferdig ville legen ta enda en, fordi han ikke helt likte utseendet på den.

Alle mine flekker var benigne, altså harmløse.

Slutt å konstruere dustete unnskyldinger og kom deg av gårde, du er trassig som en unge jo. Ikke vondt ment, men jeg får bare lyst til å mobbe deg en smule når du er så sta. :fnise:

Jeg skal jo dra til legen snart. :) Men har en greie neste helg hvor jeg skal være ganske aktiv så jeg venter til etter da med å dra, så jeg slipper at stingene løsner og slikt. det er en unnskyldning, men jeg synes den er godkjent.

Skrevet

Hvor stor diameter har føflekken?

Det er ikke sikkert det er kreft, det kan være et forstadie, eller det kan være ingenting - men jo tidligere du får fjernet føflekken jo mindre arr får du, og jo bedre føler du det når du er ferdig :)

Den er ca 1 cm i diameter.

Jepp, jeg håper det ikke er noe. Da blir jeg lettet.

Skrevet

Ok, men ring legekontoret for å bestille time til etter neste helg da. Spør om legen din faktisk fjerner føflekker og be om å få en dobbelttime, så går det sikkert bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...