Gå til innhold

vannbakkels

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er jo ikke så mye ingredienser i en vannbakkels.. Ikke den jeg lager hvartfall..

vann, mel, egg og melange..

Ja, jeg vet at melange ikke er så sunt i lengden, men det er minimalt med melange i oppskriften min hvartfall..

Må da være ett bra alternativ hvis man vil ha noe godt tenker jeg, istedenfor mye annet?

Eller?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke så mye ingredienser i en vannbakkels.. Ikke den jeg lager hvartfall..

Ja, jeg vet at melange ikke er så sunt i lengden, men det er minimalt med melange i oppskriften min hvartfall..

Må da være ett bra alternativ hvis man vil ha noe godt tenker jeg, istedenfor mye annet?

Eller?

Baker det mye selv. Fin for diabetikere ogå. Er uten sukker. Jeg bruker de både til kaffemat,og til eks forretter

Gjest Ludovie
Skrevet

Eller?

Hva som er sunt og usunt er et definisjonsspørsmål i mine øyne. Og vannbakkels burde uansett ikke utgjøre en særlig stor bestanddel av kostholdet, uansett hvordan man lager det. Dermed er hvorvidt det er "sunt" eller ikke, ikke så fryktelig viktig. Allikevel - jeg mener at smør er sunnere enn margarin, ettersom det jo for det meste bare består av melkefett, mens melange er veldig mye mer prosessert, så derfor, slik jeg ser det, blir vannbakkelsene dine "sunnere" hvis du bruker smør i stedet for melange. :)

• Liker 2
Gjest MorAase
Skrevet

Eller?

I forhold til hva? Poteter eller napoleonskaker?

• Liker 1
Skrevet

Hva som er sunt og usunt er et definisjonsspørsmål i mine øyne. Og vannbakkels burde uansett ikke utgjøre en særlig stor bestanddel av kostholdet, uansett hvordan man lager det. Dermed er hvorvidt det er "sunt" eller ikke, ikke så fryktelig viktig. Allikevel - jeg mener at smør er sunnere enn margarin, ettersom det jo for det meste bare består av melkefett, mens melange er veldig mye mer prosessert, så derfor, slik jeg ser det, blir vannbakkelsene dine "sunnere" hvis du bruker smør i stedet for melange. :)

Jeg tenkte ikke at det skal utgjøre en stor del av kostholdet, bare hvis man har lyst på noe godt, så må jo dette være et bedre alternativ isteden for sjokolade, annet godis osv.. :)

Men da skal jeg prøve meg på å bruke smør isteden for melange, takker for tips :)

Skrevet

I forhold til hva? Poteter eller napoleonskaker?

Tenkte i forhold til mye annet som feks. sjokolade, godterier, potetgull etc.. :)

Gjest HuskyPusky
Skrevet

OOh, at vannbakkels ikke inneholder noe sukker har jeg faktisk ikke tenkt på. Kanskje jeg skal lage det i dag til diabetikerkjæresten min og diabetikerpappan hans som kommer på besøk :tommelopp:

Husker jeg lagde masse vannbakkels som liten og var sååå stolt når jeg fikk det til (siden mamma snakket om at det var så vanskelig), også prøvde jeg på det for et halvt års tid siden igjen, og de ble skikkelig mislykka. Det var nedtur det :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...