Gå til innhold

Vil ha alkohol i Dyreparken...


Gjest Frk.Poppins

Anbefalte innlegg

Gjest Frk.Poppins

Blir det servert alkohol er det som regel alltid en eller 2 som skaper seg og lager kvalme...

Selv er jeg ikke imot alkohol, nyter gjerne et glass og 2, men i "barneomgivelser" blir det bare helt feil... Bare hele greia liksom?

Det er jo snakk om servering på overnattingsstedet, og når kvelden kommer kan vi vel alle garantere at det er noen som drikker seg drita på barneshowet innen kl er 8.. ? Men jeg tror også at det blir veldig strengt, at vaktene i dyreparken er rask på føttene å får ut disse folkene.. Men tenk dere så koselig og faktisk bare ha en plass hvor det handler om barna uten alkohol i bildet?

-En plass i Norge bør man vel klare å få til dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[i

"Dette er en park for gode opplevelser for onger og voksne sammen. Å da skal det ikke vere alkhol i bilde. SKAM DERE I LEDELSEN I DYREPAKEN. Parken har mye mer å gji en øl å vin. Jeg går ikke der med min sønn for å se på fule folk."

Kommentarer tatt fra diskusjon fra avisen side, VEL TALT!

Den som skrev det der i avisen burde jo gjennomført grunnskolen først ..... eventuellt lært seg å bruke rettemuligheten på datamaskinen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , vi er fæle mennesker gitt (skammer seg )

Jeg kan tenke meg at de kanskje følte seg litt plaget av at du så så sur ut når det tross alt var en fornøyelsespark.

Mener du virkelig at folk som tar med seg barna til Dyreparken og koser seg hele dagen for så å ta seg et glass vin til maten om kvelden har ødelagt hele opplevelsen for ungene ?

Hvorvidt du reiser utenfor hagen din med dine barn er ikke mitt problem .

Nei, sånne som deg tåler tydeligvis ikke barn, derfor gjør dere deres verste for å være drita og skape kvalm.

Et glass vin er ingenting, jeg snakker om de drita idiotene sånt som dette skaper. Og det vil det, garantert. BTDT mange ganger, så heretter blir vi i hagen takket være deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det servert alkohol er det som regel alltid en eller 2 som skaper seg og lager kvalme...

Selv er jeg ikke imot alkohol, nyter gjerne et glass og 2, men i "barneomgivelser" blir det bare helt feil... Bare hele greia liksom?

Det er jo snakk om servering på overnattingsstedet, og når kvelden kommer kan vi vel alle garantere at det er noen som drikker seg drita på barneshowet innen kl er 8.. ? Men jeg tror også at det blir veldig strengt, at vaktene i dyreparken er rask på føttene å får ut disse folkene.. Men tenk dere så koselig og faktisk bare ha en plass hvor det handler om barna uten alkohol i bildet?

-En plass i Norge bør man vel klare å få til dette? :)

Det kan du så klart ønske deg, men du kan ikke pålegge dyreparken det .

Dersom du føler så sterkt for det så få till en aksjon eller noe . Dersom dyreparken tror at antallet besøkende vil gå ned på grunn av servering av alkohol på det nye hotellet så kanskje de vil etterkomme ønsket ditt ?

Personlig tror jeg det er et fåtall som vil bry seg om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir plaget av fulle folk og folk som stinker alkohol når jeg har med mine barn. Men for all del, jeg kan la vær å ta med ungene til Dyreparken, jeg. Som alle andre steder voksne folk ikke klarer å holde seg unna alkohol noen få timer. Det er jo tross alt deres behov som kommer først, stakkars, svake mennesker.

Nå ligger ikke denne nye byen inne i selve parken, så vidt jeg har skjønt, selv om det er på Dyreparkens område. Altså er det ikke snakk om et sted hvor barn som ikke bor der oppholder seg. Det er heller ikke snakk om en bar, men en restaurant (slik jeg leser artikkelen, ihvertfall)

Det er vel heller ikke snakk om at voksne ikke skal klare seg uten alkohol i noen timer, men at de fleste ser på alkohol som en helt naturlig del av middagen, og ikke ser noen god grunn til å fjerne denne valgmuligheten. Akkurat som at de fleste ser på is som en naturlig del av barnas ferie. Det er ikke nødvendig, og barna klarer seg fint i noen dager uten, men bare fordi noen spiser for mye is, eller søler ned benker, så er ikke det god nok grunn til å forby is i hele parken.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alkohol en naturlig del av en middag? Jøss. Ikke rart det er mange barnevernsbarn i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk.Poppins

Herregud Sebastianen...

Jeg bare ville "lufte" denne forespørselen her inne, og se hva foreldre og andre mener om saken... Jeg må ikke på død å liv gå i mot dyreparken her å få igjennom min mening, jeg bare synes det er unødvendig med alkohol på slike plasser, og som du ser på andres innlegg så er vel flest folk enige.. ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alkohol en naturlig del av en middag? Jøss. Ikke rart det er mange barnevernsbarn i Norge.

Mener du å antyde at alle som drikker et glass vin til middagen en gang i blant bør bli fratatt barns sine?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en fornøyelsespark burde man være såpass fornøyd at man ikke trenger alkohol. Skjønner ikke hvorfor man må ha alkohol for å kose seg alltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sånne som deg tåler tydeligvis ikke barn, derfor gjør dere deres verste for å være drita og skape kvalm.

Et glass vin er ingenting, jeg snakker om de drita idiotene sånt som dette skaper. Og det vil det, garantert. BTDT mange ganger, så heretter blir vi i hagen takket være deg.

Slapp av, jeg har barn jeg, de er veltilpassede og fornøyde . De har flakset rundt i Europa i mange år . De har aldri tatt skade av at noen tar et glass vin .

En familiepark som dyreparken kan selvsagt ikke ha ravende fulle mennesker i parken , det vil de tape kunder på . Det er da heller ikke det det er snakk om .

Allerede nå ha Dyreparken god kontroll på rus i parken . det er mange ungdomsgjenger som tar turen dit , og sekker blir jo ikke sjekka før du går inn .

Jeg har aldri følt meg plaget av fulle folk i Dyreparken .

Som sagt , heller ikke i andre fornøyelsesparker . De skal jo tjene penger på familier . Da legger de til rette for familier .

Men den ideen at et glass vin (eller to ) fører til grusomme forhold for barn , den tror jeg ikke deles av flesteparten av befolkningen .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Poppins

Det er vel heller ikke snakk om at voksne ikke skal klare seg uten alkohol i noen timer, men at de fleste ser på alkohol som en helt naturlig del av middagen, og ikke ser noen god grunn til å fjerne denne valgmuligheten. Akkurat som at de fleste ser på is som en naturlig del av barnas ferie. Det er ikke nødvendig, og barna klarer seg fint i noen dager uten, men bare fordi noen spiser for mye is, eller søler ned benker, så er ikke det god nok grunn til å forby is i hele parken.

Hehe, du kan ikke sammenligne alkohol og is.. hehe, men jeg ser jo hva du skal frem til men alikevel.. Joda, voksne kan nyte alkohol, men 2dager på ferie?En ferie med barna i fokus i en dyrepark og 2 middager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud Sebastianen...

Jeg bare ville "lufte" denne forespørselen her inne, og se hva foreldre og andre mener om saken... Jeg må ikke på død å liv gå i mot dyreparken her å få igjennom min mening, jeg bare synes det er unødvendig med alkohol på slike plasser, og som du ser på andres innlegg så er vel flest folk enige.. ?

Ja, det er vel greit, jeg kommer med min mening . Og det var ikke hovedinnlegget jeg fant mest moralistisk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alkohol en naturlig del av en middag? Jøss. Ikke rart det er mange barnevernsbarn i Norge.

Mener du å antyde at alle som drikker et glass vin til middagen en gang i blant bør bli fratatt barns sine?

Det burde nok vært en automatisk reaksjon ja (ironi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er alkohol en naturlig del av en middag? Jøss. Ikke rart det er mange barnevernsbarn i Norge.

mine foreldre drakk vin til mange litt bedre middager, stort sett i helga og på ferier. jeg har aldri sett noen av de fulle og har ingen dårlige minner forbundet til at de drakk, om noe tror jeg det har gitt meg et sunnere forhold til alkohol enn mange av vennene mine som ikke så foreldrene drikke.

problemet er folk som ikke klarer å begrense seg. jeg kan ikke tenke meg at det blir et altfor stort problem i dyreparken, isåfall hadde det vel vert et problem allerede i kjuttaviga?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet. Ja, det er en park for barn, men lider barna noen nød om foreldrene tar et glass vin eller en øl til maten? Det er helt klart ikke nødvendig (men det er vel ikke en fornøyelsespark i seg selv heller) og jeg personlig hadde aldri savnet det, men jeg kan ikke helt se at dette skulle være et problem på noe vis.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke trenger alkoholservering inne i selve parken er jeg helt enig i. Det er på dagtid, og et sted hvor først og fremst barna skal kose seg. Men at restaurantene på overnattingsstedet skal få lov til å servere øl eller vin til maten ser jeg på som helt naturlig. Det er jo ingen som reagerer på at hotellene som ligger utenfor selve parkanlegget har sjenkebevilgning. Selv om man er på "barneferie" så må det være lov for de voksne å kose seg også.

Helt enig :)

Ser ingenting galt i alkoholserving, og at man skal kose seg med vin eller pils til maten. Hadde sikkert ikke benyttet meg selv at det i særlig stor grad, men vant til at foreldrene mine gjør det.

Betjeningen bør selvfølgelig ikke servere alkohol til synlige berusete personer, selvfølgelig :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Huskatta

Hahaha , moralismen lenge leve . Vin til maten, ja det er nok verdens undergang og barna blir fordervet.

Dette handler om at dyrehagen må konkurrere med hotellene som ligger rett ved.

Det at dere vifter med pekefingeren og mener at det er myyye bedre å drikke vann blir helt uvesentlig når turistene velger å overnatte et annet sted enn inne i dyreparken.

Jeg vifter ikke med noe som helst! Må vel kunne komme med min mening akkurat som du gjør uten at du kommer med svada om moralisme og pekefinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagen utgave av Fvn.no kan man lese at dyreparken har søkt om å få servere alkohol i deres nye "by" Abrahavn, siden dette er et overnattingssted med full service, og dermed ønsker alkohol servering slik at de stilles på lik linje med andre konkurrenter i området...

"- Hvorfor er det så viktig med skjenkeløyve da?

- Fordi det er naturlig å kunne bli servere øl eller vin i forbindelse med et måltid. Og som sagt, dersom vi får nei på søknaden vår, stiller det oss i et annet lys enn andre overnattingstilbud som vi konkurrerer med, sier Fuglestad."

Såklart stiller kommunen seg negativ til dette, noe jeg er enig i. Voksne mennesker klarer seg vel et døgn og to uten å få servert alkohol? Er det bare meg eller er det liksom litt "feil" med alkoholservering i dyreparken, dyreparken som er alle barns lille ferieparadis?

Det er jo alerede alkoholservering i en resturant i Kjøttavika og dyreparken sier selv at det er ikke mye alkoholsalg i dyreparken, men kan de ikke bare holde seg til kun denne serveringsplassen da?

Jeg personlig,- syns det IKKE er nødvendig med servering av alkohol i en fornøyelsespark som dyreparken... Hva mener dere?

Helt enig med deg. Synes alkoholservering i en dyrepark blir feil i forhold til målgruppen de søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vifter ikke med noe som helst! Må vel kunne komme med min mening akkurat som du gjør uten at du kommer med svada om moralisme og pekefinger.

Så lenge du ikke vifter halen din oppi nesa mi så er det så greit atte , fiiine pusen .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...