Gjest GreenSky Skrevet 14. januar 2004 #1 Skrevet 14. januar 2004 Jeg lurer på hvor mange av brukerne som er vegetarianere...? Jeg ønsker ikke noen debatt om vegetarisme her, men det er ganske sjeldent jeg treffer på andre vegetarianere i "virkeligheten". Kunne derfor vært litt intr. å vite. :D
Gjest Catwoman Skrevet 14. januar 2004 #4 Skrevet 14. januar 2004 * rekker opp handa* jeg er veganer (men det visste du jo) på denne siden: www.vegan.nu (hvis du ikke har vært der) der vil du treffe flere vegetarianere/veganere
Soul Skrevet 14. januar 2004 #5 Skrevet 14. januar 2004 Jeg var vegetarianer som liten (fordi foreldrene mine var det), så begynte vi å spise kjøtt hjemme og da gjorde jeg det også. Da jeg ble større valgte jeg selv å bli vegetarianer igjen. Men, så fikk jeg problemer med div. vitaminmangel og at jeg er for tynn, så nå spiser jeg litt kylling og kalkun. Og på julaften spiser jeg pinnekjøtt. Så jeg kan ikke si at jeg er helt vegetarianer lengre. Men smaksmessig foretrekker jeg uten tvil vegetarisk mat! Forstår dere godt iallfall, dere som velger å være det.
Sandra Skrevet 14. januar 2004 #6 Skrevet 14. januar 2004 Jeg spiser melkeprodukter, men er ellers vegetarianer. Har vært det i litt over 1 år.
Linsi Skrevet 14. januar 2004 #7 Skrevet 14. januar 2004 Jeg har vært vegetarianer, men en vakker dag i grillsesongen, ble lysten på kjøtt for stort, og har spist kjøtt nå og da siden da. Jeg foretrekker vel egentlig vegetarmat, men jeg har nok litt for ofte lyst på kjøtt til at jeg kun spiser vegetarmat.
Gjest GreenSky Skrevet 16. januar 2004 #9 Skrevet 16. januar 2004 Jeg har vært vegetarianer' date=' men en vakker dag i grillsesongen, ble lysten på kjøtt for stort, og har spist kjøtt nå og da siden da. Jeg foretrekker vel egentlig vegetarmat, men jeg har nok litt for ofte lyst på kjøtt til at jeg kun spiser vegetarmat.[/quote'] Jeg liker ikke smaken av kjøtt i det hele tatt, jeg. Biff eller grillmat frister ikke. Men det er kanskje fordi jeg har vært vegetarianer i 17 år? (siden jeg var 8 år gammel) Mulig at jeg har "drept" en del av smaksløkkene, kanskje...
Iset Skrevet 16. januar 2004 #10 Skrevet 16. januar 2004 hadde du spurt for et år siden, hadde jeg sagt ja:) har vært i over 6 år, men så begynte jeg igjen da jeg var 2 mndr gravid, pga sinnsyk trang til kjøtt (fikk i meg for lite proteiner), og er nå kjøtteter. men har god "erfaring" innen vegetarismen siden jeg var det i så mange år.
Bokalven Skrevet 17. januar 2004 #11 Skrevet 17. januar 2004 Jeg er ikke vegetarianer, men siden jeg har matintoleranse kan jeg ikke spise annet kjøtt enn kylling og fisk og en del skalldyr. Mange tror at siden jeg kan spise kylling, så kan jeg også spise kalkun, men kalkunkjøtt er faktisk helt annerledes enn kyllingkjøtt, så det tåler jeg ikke.
Gjest pace Skrevet 26. april 2004 #12 Skrevet 26. april 2004 veggis her(av idealistiske grunner), i 3 måneder so far!! (insert:woot) Pratet mot å spise kjøtt i et forum, og fant det overaskende lett å slutte etterpå(Da jeg har prøvd et par ganger tidligere). Det føles deilig å bli det. Og takk for linken.
Gjest Ethereal Skrevet 27. april 2004 #13 Skrevet 27. april 2004 Jeg er ON-OFF vegetarianer; en stund (da jeg var singel) spiste jeg ingenting som måtte dø for å bli min mat, også inkludert fisk. Men det ble vanskeligere med samboer, så nå er jeg litt til-fra. I løpet av mine snart fem måneder i Nederland, har jeg vært så godt som vegetarianer, men har spist tunfisk, egg og melk (for å få i meg nok proteiner). Jeg skjønner ikke når folk sier at det virker så vanskelig og tidkrevende å være vegetarianer; for det meste tar det kortere tid, da maten ikke trenger så lang tilberedningstid.
Gjest 1111 Skrevet 27. april 2004 #14 Skrevet 27. april 2004 Jeg var. Men så ble jeg syk og hadde ikke noe annet valg enn å begynne å spise fisk og kylling igjen.
Fakse Skrevet 27. april 2004 #15 Skrevet 27. april 2004 Jeg skjønner ikke når folk sier at det virker så vanskelig og tidkrevende å være vegetarianer; for det meste tar det kortere tid, da maten ikke trenger så lang tilberedningstid. Veldig enig med deg! Det er slett ikke vanskelig å lage vegetarmat, det krever bare at man tenker på en annen måte enn man er vant til. Som du sier går det ofte raskere. Skal man spise sammen med folk som vil ha kjøtt er det veldig enkelt å ha kjøtt ved sidenav som hver enketl tilsetter om de ønsker. Pasta med god saus og grønsaker for eksempel. Litt skinke eller bacon på toppen gjør også kjøttelskere fornøyde. Jeg er ikke vegetarianer selv, men har bodd sammen med en som var helt vegetarianer og en som spiste fisk i ny og ne. Ingen av delene førte til særlige komplikasjoner når vi lagde mat sammen, selv om jeg foretrekker å spise litt kjøtt av og til. Å tilpasse kostholdet til en som er veganer tror jeg derimot ville ha bydd på større problemer. Hadde en på besøk en kortere periode, og det var jammen mye hun ikke kunne spise! Men nå spora jeg kanskje av, du ville jo ikke ha diskusjon her. Beklager, blir bare så ivrig
Gjest pace Skrevet 27. april 2004 #16 Skrevet 27. april 2004 I løpet av mine snart fem måneder i Nederland' date=' ). [/quote'] Hva gjør du i nederland ? Jeg har selv vært der mange ganger. Et flott og glad folk, og flott natur. Billigere blir det fort også For meg var det det at jeg var glad i kjøtt. Men jeg er gladere i dyr.
Gjest Catwoman Skrevet 27. april 2004 #17 Skrevet 27. april 2004 Å tilpasse kostholdet til en som er veganer tror jeg derimot ville ha bydd på større problemer Det er faktisk ikke noe problem, eller det trenger ihvertfall ikke være det. Skal jeg bort til noen å spise, tar jeg enten med meg en liten boks med salat eller noe sånt, hvis det ikke er noe der jeg kan spise Eller så spiser jeg av tilbehøret. Hvis det er salat ved siden av el.
Gjest Ethereal Skrevet 27. april 2004 #18 Skrevet 27. april 2004 Jeg er i Nederland på forskningsopphold i forbindelse med graden min, men skal hjem om ca en måned. Jeg er ikke enig i at det er spesielt billig å være vegetarianer, men ærlig talt merker jeg liten forskjell, siden jeg alltid har brukt masse ulike typer grønnsaker, og fokusert på gode råvarer. Grillede grønnsaker med hvitløk, god olivenolje og bittelitt parmesan mmmm.....
Fakse Skrevet 27. april 2004 #19 Skrevet 27. april 2004 Det er faktisk ikke noe problem, eller det trenger ihvertfall ikke være det. Skal jeg bort til noen å spise, tar jeg enten med meg en liten boks med salat eller noe sånt, hvis det ikke er noe der jeg kan spise Eller så spiser jeg av tilbehøret. Hvis det er salat ved siden av el. Tenker mere på i hverdagen, derom jeg skulle bodd sammen med en veganer i stede for en vegetarianer liksom. Plutselig må man ikke bare unngå kjøtt og fisk, men også fløte i sauser, egg i bakst, smør til å steke med osv.
Gjest Catwoman Skrevet 27. april 2004 #20 Skrevet 27. april 2004 Tenker mere på i hverdagen, derom jeg skulle bodd sammen med en veganer i stede for en vegetarianer liksom. Plutselig må man ikke bare unngå kjøtt og fisk, men også fløte i sauser, egg i bakst, smør til å steke med osv. joda, kan nok være vanskelig for noen det. Har hørt det fra folk jeg kjenner også. Jeg vil ikke se på det som et problem, men så er jeg også så vant til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå