Gå til innhold

Kan katter ha "venner"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så søtt! Koselig at dyr også kan ha noen å sosialisere med : D

Katten min er en enstøing, og banker opp nabokattene som blir for kameratslige. Stakkars misforståtte bølla mi :fnise:

Høres ut som min forrige katt. Han kjeppjaget alt fra små puser til digre Rottweilere. Han hatet alle andre dyr bortsett fra "hans egen" hund :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bobler
Skrevet

Såklart kan katter ha venner! Fredrik har ei venninnine han elsker å leke med. Ser han at hun er ute når han er inne, så står han å hyler ved døren. Når han får gå ut, løper han lykkelig bort til henne og de hilser, før de løper avgårde ved siden av hverandre inn i skogen :rodmer:

Han "sørget" også når den andre pusen min døde. De var bestevenner, som knoll og tott. Når han døde, nektet Fredrik å spise. Han gikk ned en del i vekt, han var ute nesten hele døgnet uten å komme hjemom, og han satt i timesvis i vinduskarmen og tittet ut (noe han aldri gjorde før). Han gikk runden "deres" gang på gang, frem og tilbake, mens han mjauet. Og det virket som om han virkelig sørget over tapet av vennen sin.. :(

Tok noen mnd før han sluttet å "lete" etter pusen, og litt senere spiste han normalt igjen. Så syntes det er veldig fint at han har fått seg nye venner. For å se han slik som når pus døde, det var grusomt..

Skrevet

Kanskje du skal slipppe ham inn, Dolce.

Jeg har forsøkt flere ganger. Det går bra en stund, men så begynner den å "mjaue-prate-skrike" veldig, veldig høyt. (Det gjør den også utendørs). Utrolig mye støy i en så liten pus, hehe. Og da jeg prøvde å la den få sove inne sist det regnet ute, var jeg våken nesten halve natta. Den sov litt, og satte så i gang med "konserten".

Stakkars pus. Den vil jo også ha kos, og kommer "pratende" til meg når jeg er ute og stryker seg inntil meg. Den ser vel på meg som "familie" også, siden den får mat her. Og mer eller mindre bor utenfor stuevinduet. Men prøver jeg å kose, må jeg være veldig rask og forsiktig. Den liker det jo, og maler fornøyd. Men helt uten varsel setter den plutselig tennene (hardt!) i hånden min. Han har bitt meg til blods flere ganger.

Tror det er vanskelig å "oppdra" katten til både å slutte med skrikingen og med å bite? Så han må vel fortsatt være utekompisen til guttepusen min.

Skrevet

Jeg har forsøkt flere ganger. Det går bra en stund, men så begynner den å "mjaue-prate-skrike" veldig, veldig høyt. (Det gjør den også utendørs). Utrolig mye støy i en så liten pus, hehe. Og da jeg prøvde å la den få sove inne sist det regnet ute, var jeg våken nesten halve natta. Den sov litt, og satte så i gang med "konserten".

Stakkars pus. Den vil jo også ha kos, og kommer "pratende" til meg når jeg er ute og stryker seg inntil meg. Den ser vel på meg som "familie" også, siden den får mat her. Og mer eller mindre bor utenfor stuevinduet. Men prøver jeg å kose, må jeg være veldig rask og forsiktig. Den liker det jo, og maler fornøyd. Men helt uten varsel setter den plutselig tennene (hardt!) i hånden min. Han har bitt meg til blods flere ganger.

Tror det er vanskelig å "oppdra" katten til både å slutte med skrikingen og med å bite? Så han må vel fortsatt være utekompisen til guttepusen min.

Er du sikker på at den ikke har et hjem da?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Høres ut som min forrige katt. Han kjeppjaget alt fra små puser til digre Rottweilere. Han hatet alle andre dyr bortsett fra "hans egen" hund :fnise:

Han er sær når det kommer til mennesker også, så forundrer meg ikke at han er skeptisk til å danne et vennskap med andre dyr :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to pusegutter på 6 mnd som nettop har fått begynne å gå ute. Når de er inne leker og koser de sammen hele dagen, og når de er ute kommer de hjem med max 10 min mellomrom fra hverandre. Men når de slippes ut går de hver sin vei, den ene går rundt alene, og den andre har funnet en svær gammel hannkatt den henger sammen med. De ligger gjerne på garasjetaket sammen og koser. Om broren er sjalu, blir utestengt eller ikke bryr seg vet jeg ikke, men de er bestevenner når de kommer inn igjen.

Skrevet

Heldige dere :) Skulle ønske terrorpusen min også kunne prøve å bli venn med andre katter (utenom denne ene som forsøker) fremfor å jage dem. Det er mange katter her og alle omgås fint. De sitter ute å henger sammen. Utenom min da. Hun er sjef og tror hun eier hele huset, gata og byen.

Stakkars nabo pusen som bor i leiligheten over. Den er ektra hatet, ennå det var den som bodde her først.

Men med mennesker derimot.. er hun super elskverdig!

Skrevet

Vår kastrerte hunkatt har også en venn. De er utrolig søte sammen! Den andre katten sitter ofte ute på gjerdet å ventet på katten vår, så sitter de der å "prater" sammen. . De driver også å gjemmer seg for hverandre og løper etter hverandre :) Katter er fine dyr<3

Skrevet

Er nok ganske sikker på at katter kan ha venner, ja. Min derimot, er vel nabolagets "bitch" som freser til alle som nermer seg. :dry:

Skrevet

Er nok ganske sikker på at katter kan ha venner, ja. Min derimot, er vel nabolagets "bitch" som freser til alle som nermer seg. :dry:

Høres kjent ut. Min pus er dronningen av denne gata.

Skrevet

Skalskrive litt om gutta mine i morgen, når jeg sitter med en annen pc.Og kanskje legge inn et bilde som beskriver forholdet deres ganske godt :rodmer:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...