Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blitt stoppet 1 av over sikkert 100 paseringer siste 25 år. Den gangen hadde jeg stor ryggsekk og kom fra Thailand. Tolleren sa han ikke var interessert i "flaskene" (jeg hadde de i en pose ved siden av) men ville ta røntgen av ryggsekken, der han sjekket nærmere noen glass med krydder jeg hadde med....

.. har dog blitt stoppet på Rygge en gang og fikk sjekka trillekoffert. Sjekk også hjem fra danskebåten en gang.

Pleier å fortolle varer hvis jeg har noe verdifullt (spesiell whisky) som jeg absolutt vil ha med meg... Ellers litt kalkulert risiko.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
35 minutter siden, TomBombadil said:

Hæ?

Hva er det du ikke skjønner

Anonymkode: c0d49...92e

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Ser du norsk ut?

Anonymkode: 2deb4...4dd

Har lys hud og norske aner så ja

Skrevet

Aldri blitt stoppa noen plasser. Men har angst for å gjøre noe feil så jeg har aldri gjort noe galt. Aldri hatt med meg for mye heller. Eller jo. En gang jeg kjøpte veske i London som jeg har skulla fortolla når jeg kom til Norge. Men det glemte jeg. 

Anonymkode: feb80...8ab

Skrevet

Jeg ble stadig vekk stoppet i gamle dager, nå aldri. Vet ikke om jeg ser mindre mistenkelig ut med årene eller om de bare stopper yngre. 😅 Eller så har de kanskje blitt bedre menneskekjennere i tollen. Men strengt tatt synes jeg nesten aldri det står noen der lenger.

Anonymkode: 94807...32c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ble stadig vekk stoppet i gamle dager, nå aldri. Vet ikke om jeg ser mindre mistenkelig ut med årene eller om de bare stopper yngre. 😅 Eller så har de kanskje blitt bedre menneskekjennere i tollen. Men strengt tatt synes jeg nesten aldri det står noen der lenger.

De er der, men du ser de ikke. De står og ser på passasjerene fra et annet sted enn i rød/grønn sone.

Anonymkode: 32ec3...e6d

• Liker 2
Skrevet

Tollerne ser deg selv om du ikke ser dem.

Og det er jo ikke sånn at det kun er utlendinger som smugler ting inn i Norge, så å se "norsk" ut spiller jo ingen rolle.

Tror du må lære deg litt mer om hvordan Tolletaten fungerer om du faktisk lurer på dette....

Anonymkode: c2188...970

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De er der, men du ser de ikke. De står og ser på passasjerene fra et annet sted enn i rød/grønn sone.

Det er kanskje lurt, siden noen av oss blir nervøse av å se en toller, selv om vi ikke har noe som helst ulovlig med. Det kan kanskje forklare hvorfor jeg ofte ble stoppet da det sto folk der. Husker jeg leste om noen som måtte kle av seg alt i tollen, og ble nervøs i lang tid etterpå. 

Skrevet

Men hva gjør de hvis de ser noen mistenkelige på skjermen sin? Går de ut i ankomsthallen og henter vedkommende? Det tar jo bare et par sekunder fra man passerer til man er gjennom. En gang iblant har jeg sett en toller sitte på en stol rett før der man går ut døra, men blitt sjeldnere det også. 

Skrevet

Aldri blitt stoppet noe sted, heller ikke når jeg kommer fra Nederland eller Canada, selv om jeg reiser til og fra mange ganger hvert år.

Anonymkode: 0b4cf...eef

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Menneskekjennere? De er idioter hele gjengen. 

Skrevet

Det er kanskje lurt, siden noen av oss blir nervøse av å se en toller, selv om vi ikke har noe som helst ulovlig med. Det kan kanskje forklare hvorfor jeg ofte ble stoppet da det sto folk der. Husker jeg leste om noen som måtte kle av seg alt i tollen, og ble nervøs i lang tid etterpå. 

Det skjer nok om de har mistanke om pax har noe i rumpa. Og det skjer ikke i den båsen en ser når en går forbi der. 

De profilerer jo de reisende fortløpende.

Skrevet

Menneskekjennere? De er idioter hele gjengen. 

Idioter fordi du ble stoppet? 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Idioter fordi du ble stoppet? 

Uten noe å fortolle og deklarere. De vet på forhånd hvem som har noe å fortolle så de skal ikke kaste bort tid og ressurser

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uten noe å fortolle og deklarere. De vet på forhånd hvem som har noe å fortolle så de skal ikke kaste bort tid og ressurser

Det vet de da ikke, de er ikke synske. 

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det vet de da ikke, de er ikke synske. 

De bruker etterretning og moderne teknologi

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De bruker etterretning og moderne teknologi

Og du har godtatt all kontroll og stikkprøver når du kjøpte flybilletten. Så om du ikke godtar vilkårene så får du ikke kjøpt flybillett.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De vet selvfølgelig hvem som er med på flyet og hvor de kommer fra siden de har passasjerlister.

Anonymkode: e98b3...665

Når kontrollen er ved gate ja, men ikke i den vanlige tollen. Der passerer det folk fra mange destinasjoner kontinuerlig. Noen bruker lang tid med bagasje og tax free, noen kommer rett etter landing. Så nei, de vet ikke hvor hver person kommer fra.

Anonymkode: 4f6f6...5a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

En gang iblant har jeg sett en toller sitte på en stol rett før der man går ut døra, men blitt sjeldnere det også. 

Hvis det er Gardermoen du sikter til her, så er vel det en vekter, og ikke en toller. Vedkommendes kjedelige(?) jobb har vært å hindre folk å gå inn i ankomsthallen gjennom de automatiske dørene tror jeg?

Anonymkode: a27d6...ba9

Skrevet

Studerte noen år i Amsterdam, og ble da stoppet flere ganger på vei hjem, i ferier og slikt.

Anonymkode: 7a005...d8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...