Gå til innhold

Ansiktet mitt, og ansiktet ditt-

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Inspirert av de uttallige utseende-trådene, og krav - til -partner-trådene,... oppretter jeg en til! Hurra! Men med et annet perspektiv:

Hvor viktig er det at vedkommende er ansiktspen?

Jeg synes det er så mye snakk om å ha en fast, slank og veltrent kropp- helst med feminine former. Ja, folk har forskjellig smak, men det er generelt mye fokus på KROPP når man diskuterer utseende. Mange jenter er misfornøyde med eget utseende, fordi de ikke føler seg tynne nok. Fokus på kropp. Media blir beskyldt for å fremme et urealistisk skjønnhetsideal, hvor modellene er sykelig tynne. Fokus på kropp. Menn klager over at kvinner ikke er fine nok. Fokus på kropp. Du skjønner tegninga.

Hva skjedde med ansiktet? Hvor viktig er ansiktet for deg? Er det slik at, dersom man er slank (og veltrent), så er man automatisk pen? (gjelder egentlig både kvinner og menn).

Hjelp meg å forstå. Legg gjerne ut bilder/link av pene ansikter. Prøv å ikke legge ut bilder av kjendiser/modeller, men ukjente mennesker (hvis mulig). kommenter gjerne i tillegg.

Dette har jeg alltid lurt på!!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er lov å legge ut bilder av folk som ikke selv har valgt å være offentlig kjente, så det kan bli vanskelig. Med mindre man vil bruke bilder av seg selv selvfølgelig haha ;)

• Liker 1
Skrevet

jeg mente ikke venner og bekjente, men hvis man googler "pen", og finner bilder der. Det er vel lov?

eller evt bare forklare hva man mener.

Skrevet (endret)

Aha, ja det burde jo gå an :)

Synes det er utrolig vanskelig å beskrive, men øynene har mye å si. Et klart og vennlig blikk er et stort pluss!!

Skarpe og definerte trekk er pene. Veldig fint med f. eks litt skarpe kinnben, men ikke så mye at man ser uthult ut. Synes også det er fint med litt haukenese, eller bare litt store nesering på menn.

Ansiktet har mer å si enn kroppen for meg når det gjelder skjønnhet. Akkurat nå er jeg på telefonen, men kan laste opp bilder senere.

Edit: Men det er utrolig vanskelig å definere hva som virkelig gjør et ansikt pent synes jeg. Ofte har det med hvordan trekkene står til hverandre, og ikke noe jeg kan si på forhånd.

Legger med bilder av to menn jeg fant på Google som jeg synes har kjekke ansikt :fnise:

post-29649-0-45616400-1331763254_thumb.j

Endret av HedvigR
  • Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

markant kjeve og et "sterkt" ansikt synes jeg er er vakkert på menn, gjerne i kombinasjon med mørke trekk.

Jeg liker et litt røft "utendørs" utseende :)

På jenter liker jeg overbitt (herregud det høres teit ut :fnise: )

gjerne fyldigere overleppe enn underleppe og mørke trekk.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jenter og gutter med rødt hår er forresten også pent, jo rødere og villere og mere fregnete jo bedre. Skikkelig europeiske villvikinger!

:rodmer:

Skrevet

På jenter liker jeg overbitt (herregud det høres teit ut :fnise: )

riiiight. :fnise:

jeg synes han her er et eksempel på et pent manneansikt:

man%2Bmedium%2Bblond%2Bhairstyle.jpeg

Skrevet

Jeg googlet bare "male/man face" og her er hva jeg liker av det som var på disse sidene.

INGUL411a1-male-face.jpg

3801074_5b61.jpg

mans_face_406_406x304.jpg

Gjest Koala Lompa
Skrevet

joseph-gordon-levitt.jpg

Joseph Gordon Levitt har et ansikt som jeg tiltrekkes veldig av. Jeg liker litt smale øyne (ironisk nok så er jeg ikke så glad i asiatiske øyne)

Et ansikt som er smilende og ser snilt ut! Er ikke så glad i veldig markante og "harde" trekk.

• Liker 2
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Mørke trekk, litt overbitt og fyldigere overleppe enn underleppe.

her

"villviking"

0809-hair-color-5-de.jpg?w=380

"utendørsmanneansikt"

gabriel101-1-1.jpg

• Liker 4
Skrevet

"utendørsmanneansikt"

gabriel101-1-1.jpg

:hjerter:

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes ansiktet er viktigere enn kroppen, men jeg har egentlig ikke noen faste trekk jeg går etter. Guttaktig sjarm er jeg veldig glad i da, hvis man skal dømme etter tidligere kjærester og erobringer. Smilet er også viktig, samt et åpent ansikt, og jeg liker en markert kjeve med skjeggstubber.

• Liker 2
Gjest norah
Skrevet

Så fordi det er så mye fokus på kropp - så skal vi veie opp med en tråd om hva som kvalifiserer for pene ansikter i tillegg?

På KG har vi altså vært gjennom(tatt fritt etter hukommelsen);

- Rumpe

- Kropp generelt

- Mage

- Penis

- Pupper

- Kjønnslepper

- Hår

- Hva man må spise og trene for å se helt perfekt ut(og da følger man overnevnte tråder)

Ikke vært gjennom; hjerne og hjerte. De to er visst ikke så viktige her inne har jeg lært :lete:

Kan vi ikke bare slutte med disse detaljerte utseendetrådene og perfeksjonsjaget?

• Liker 2
Skrevet

Ikke vært gjennom; hjerne og hjerte. De to er visst ikke så viktige her inne har jeg lært :lete:

Joda, har vært en del personlighetstråder. Husker jeg svarte i en, men ble så sur stemning med alle som kom inn og kalte folk løgnere, fordi vi sa at vi likte snille menn :/

• Liker 1
Gjest norah
Skrevet

Joda, har vært en del personlighetstråder. Husker jeg svarte i en, men ble så sur stemning med alle som kom inn og kalte folk løgnere, fordi vi sa at vi likte snille menn :/

:fnise: Åja, det er de derre gale AB`ene som lyser ekstremt bitre menn som spammer trådene med masse testosteronteorier. Haha.....

Still.....one in a million sammenliknet med alle utseendetrådene.

• Liker 1
Skrevet

:fnise: Åja, det er de derre gale AB`ene som lyser ekstremt bitre menn som spammer trådene med masse testosteronteorier. Haha.....

Still.....one in a million sammenliknet med alle utseendetrådene.

Sant, det er en ganske ubalansert fokus. Men jeg velger å tro det er fordi det er mye enklere å vise til hva man liker ved utseende, det er mer konkret og man kan vise med eksempler.

Håper jeg :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Så fordi det er så mye fokus på kropp - så skal vi veie opp med en tråd om hva som kvalifiserer for pene ansikter i tillegg?

- Rumpe

- Kropp generelt

- Mage

- Penis

- Pupper

- Kjønnslepper

- Hår

- Hva man må spise og trene for å se helt perfekt ut(og da følger man overnevnte tråder)

Kan vi ikke bare slutte med disse detaljerte utseendetrådene og perfeksjonsjaget?

Må ærlig innrømme at jeg aldri har sett den kjønnsleppetråden! Men KG er ganske stort, og jeg synes faktisk at det finnes ganske mange tråder som omhandler indre verdier, som f.eks hele Samliv & relasjoner-forumet.

Men uansett, så tror jeg at folk flest er ganske fornøyde med sn egen personlighet, men ikke med utseendet. Derfor alle utseende-trådene. Men er det ikke fint å fokusere på noe annet enn kropp for en gansg skyld, da? :)

• Liker 1
Gjest norah
Skrevet

Må ærlig innrømme at jeg aldri har sett den kjønnsleppetråden! Men KG er ganske stort, og jeg synes faktisk at det finnes ganske mange tråder som omhandler indre verdier, som f.eks hele Samliv & relasjoner-forumet.

Men uansett, så tror jeg at folk flest er ganske fornøyde med sn egen personlighet, men ikke med utseendet. Derfor alle utseende-trådene. Men er det ikke fint å fokusere på noe annet enn kropp for en gansg skyld, da? :)

Etter alle trådene på KG å dømme burde det være omvendt når man ser alt det oppgulpet folk kan klare å servere, og ignoransen de klarer å fremvise. Men nok om det - jeg skal ikke være mer O.T :)

• Liker 2
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

For meg er utseendet viktig, men ikke avgjørende. I de fleste tilfeller i mitt liv så er det utseendet som har tiltrukket med til personen, men personligheten som har fått meg til å ville bli bedre kjent.

Jeg ville aldri vært sammen med noen jeg syntes var fysisk motbydelig, men en person blir automatisk penere om personligheten er fin.

Og jeg tror at om man ser tilbake på menneskene man har vært sammen med eller forelsket i så har de fellestrekk. Jeg har en tendens til å gå for gladtjukke gutter med rødt hår og kjempeskjegg. Ikke det mange ville sett på som fysisk vakkert, men det er min personlige preferanse selv om ikke "drømmemannen" min ser sånn ut.

Så man kan si at "ååh drømmemannen min har sterk kjeve, brune øyne, fantastisk kropp"osv, men i realiteten så er den gjennomsnittlige godfyren med humoren som vi gjerne slår oss til ro med.

Jepp, det var tankene mine om utseende :fnise:

Gjest Koala Lompa
Skrevet

- Rumpe

- Kropp generelt

- Mage

- Penis

- Pupper

- Kjønnslepper

- Hår

Jeg har reagert på det enorme fokuset her inne på kropp. Men denne tråden synes jeg ikke er noen "versting" (ikke at jeg påstår at du påstår det, men siden du kommenterer det i denne tråden)

Snikk snakk derimot,der er det mange tråder jeg holder meg inna. Ikke pokker om jeg gidder å legge ut bilder av meg hvor jeg mest sannsynlig kommer til å ende opp med veldig lite i pluss.

Jeg synes det er en forskjell på at man legger ut bilder av seg selv i det uendelige her inne og det å legge ut et bilde av en kjendis man har googlet.

Beklager OT :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...