Gå til innhold

Hva burde jeg gjør? Hjelp!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har en venninne som jeg er veldig glad i. Vi har ikke vært kjent lenge men har vært mye sammen og vært en støtte til hverandre. Hun har mistet faren plutselig og jeg lurer om jeg skal til begravelsen eller ikke. Jeg selv er ikke i god psykiske form og er usikkert om jeg klarer det, (selv om jeg har aldri truffet han) men uansett vil jeg støtte henne.

Jeg kan godt spør henne selv hva hun vil men er litt redd å få en "gjør det som du vil" svar.

Håper for litt veiledning her.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville satt pris på om du hadde kommet!

Tror sjelden det blir "feil" å komme i en begravelse, så lenge du klarer det selv da!

Prøv å være sterk for din venninnes skyld, hun trenger deg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nefertiti

Hvis du klarer det så ville jeg prøvd å gå. Med det viser du en utrolig støtte. Jeg ville ikke spurt venninnen din, for hun vil jo ikke kunne bestemme noe for deg, dessuten har hun nok med seg selv akkurat nå. Ta beslutningen selv og gå.

Husk i ettertid å støtte hene da og. Da kommer den vanskelige tiden tilbake til hverdagen. Da trenger hun deg minst like mye.

En annen viktig ting å huske er at som regel kan det være godt å snakke om en slik tragisk hendelse. Ikke ti det ihjel, la hun føle at hun kan snakke om dette med deg!

Dette er en mulighet for deg å vise hva hun betyr for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg, ville jeg gått i begravelsen.

Det viser henne, at du støtter henne.

Men, som Nefertiti sier, så er støtte lenge etterpå like så viktig om ikke viktigere.

Jeg mistet moren min for 9 måneder siden, og mine beste venninner var i begravelsen, noe jeg satte stor pris på, men jeg så ikke snurten av de lenge etterpå. Det var en stor skuffelse. Spesielt min beste venninne, som faktisk ikke hadde en eneste helg å bruke sammen med meg på 3 måneder den sommeren. Det kommer jeg nok aldri til å glemme. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din venninne setter sikkert umåtelig pris på at du kommer. Derfor vil jeg anbefale deg å dra. Men er du veldig psykisk syk, må du vurdere det dersom begravelsen kan føre til at du blir værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å gå i begravelsen jeg.

Det vil være en enorm støtte for venninnen din.

Også skal du tenke på en ting:

Veldig ofte tenker, syns man det er vannskelig og være "utenforstående" i tilfeller hvor noen du kjenner eller som står deg nær har det vannskelig. Husk da at det er ikke hva du sier eller gjør som er avgjørenede. Det er det at du er der. Det er det som teller. Om du sier noe klønete spiller det ingen rolle. Det er værre om du kvier deg for å gjøre noe dumt og dermed uteblir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...