Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Jeg kan klø og klø til jeg begynner å blø. Jeg er ikke tørr, har vært til legen, prøvd tuusen forskjellige body lotion, kroppssåpe osv men ingenting funker. Noen andre som har hatt samme probleme? Jeg har brukt kortison, men kan ikke bruke det for ofte. Har fått strekkmerke pga det!
Snøvott Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Hadde en bekjent som klødde seg til blods etter å ha vært i svømmehallen. Legen ba ham kjøpe omega 3 av god kvalitet og ta 2ss to ganger daglig, han var visstnok kvitt problemene etter en måneds tid eller så. Kanskje verdt et forsøk mens du får henvisning til hudlege, om du ikke allerede har vært hos en? Eller får legen til å se nærmere på evt allergier?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Hadde en bekjent som klødde seg til blods etter å ha vært i svømmehallen. Legen ba ham kjøpe omega 3 av god kvalitet og ta 2ss to ganger daglig, han var visstnok kvitt problemene etter en måneds tid eller så. Kanskje verdt et forsøk mens du får henvisning til hudlege, om du ikke allerede har vært hos en? Eller får legen til å se nærmere på evt allergier? Har ikke vært i svømmehall på flere år. Blodprøve har jeg tatt, for å se om jeg har allergi, og andre blodprøver. Men ingenting gale : /
Zakuro Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 Jeg klødde så besatt på leggene en stund, vet ikke hva det var, men det returnerer en gang i året på våren:P Så legen gav meg resept på apolar krem, ble visst vanligvis brukt av de med eksem. Det hadde kanskje vært noe å prøve?
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Jeg klødde så besatt på leggene en stund, vet ikke hva det var, men det returnerer en gang i året på våren:P Så legen gav meg resept på apolar krem, ble visst vanligvis brukt av de med eksem. Det hadde kanskje vært noe å prøve? Okei:) Jeg har det sånn hver dag , og hatt det i flere år. Stygge arr på leggene pga jeg klør til jeg får sår : / Kan sånne ting være psykisk ?
Sulosi Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Okei:) Jeg har det sånn hver dag , og hatt det i flere år. Stygge arr på leggene pga jeg klør til jeg får sår : / Kan sånne ting være psykisk ? Jeg har lichen ruber planus, klør som et h... Ja, det er psykisk hos meg. Utbruddene kommer når jeg er inne i stressende eller andré tøffe perioder i livet. Etter mange år har jeg begynt å se på det som en varsellampe som sier at "nå må du endre kurs kjerring".
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2012 #9 Skrevet 15. mars 2012 Jeg har vært plaget med det samme 2 vintere på rad nå. Jeg begynte å klø meg til blods og fikk en soppkrem mot det, Daktacort tror jeg det heter. Det hjalp. Jeg aner ikke hva det kommer av, men jeg synes det blir verre når det er mye væromslag. Ellers bruker jeg også A-Derma, en krem som er klødempende.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2012 #10 Skrevet 15. mars 2012 Jeg har vært plaget med det samme 2 vintere på rad nå. Jeg begynte å klø meg til blods og fikk en soppkrem mot det, Daktacort tror jeg det heter. Det hjalp. Jeg aner ikke hva det kommer av, men jeg synes det blir verre når det er mye væromslag. Ellers bruker jeg også A-Derma, en krem som er klødempende. Åh, kanskje jeg skal prøve en soppkrem! Men er den på resept? Det som er rart er at huden min er helt glatt og fin, men klør såsykt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå