Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke meningen å klage, men hvorfor bruker folk internett Explorer? Har intrykk av at de fleste bruker Firefox i dag, men hvem er egentlig de som bruker Explorer? Er det flest eldre eller yngre? Er det flest dataeksperter eller er det flest "de som ikke kan så mye"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker explorer best, men det er firefox på denne maskinen her. Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke merker store forskjellen på de to altså! Men er det en nettleser jeg ikke liker så er det chrome, den skjønner jeg meg ikke på..

Skrevet

Jeg bruker chrome på laptopen, safari på macen, også har jeg firefox på begge som en backup.

De jeg kjenner som bruker explorer er slike som har null peil på data og bruker det fordi det allerede var lagt inn

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg i alle fall ikke på de som bruker Firefox. Det er den mest elendige nettleseren jeg noen gang har prøvd.

Selv bruker jeg Chrome.

• Liker 1
Gjest Optimo
Skrevet

Hva er det som er så dårlig med Firefox? Bare nysgjerrig, for jeg bruker den fast og har ikke merket noe negativt. Chrome er helt ålreit den også, men jeg syns noen av fontene ser ganske ille ut i den.

Og for å svare på tråden, IE er mye utbredt hos ymse bedrifter. Og hos folk som ikke bryr seg. Den funker jo den og.. :)

Skrevet

Jeg tror nok de fleste som bruker IE ikke vet bedre. De er av den typen som tror datamaskinen ikke har internett dersom de ikke finner en IE-snarvei noe sted.

• Liker 5
Skrevet

Jeg får ikke opp IE på min hjemmemaskin, men bruker den på jobben, sammen med FF. Hjemme bruker jeg Chrome til de viktigste sidene og FF der jeg ser på enkeltsider siden jeg ikke kan ha bokmerkestolpe i Chrome. Hadde Chrome hatt "vanlig" løsning for bokmerker, hadde det vært eneste nettleser for meg.

Skrevet

Jeg tror de som bruker Explorer er de med lite data-skills, samt de som ikke har prøvd noe annet.

For all del, folk må bruke den nettleseren de liker best :) Og det er ingen skam å ikke ha data-skills, finnes så mye annet interessant å ha kunnskap om. Men, etter å ha brukt Chrome i flere år, kunne jeg aldri tenkt meg å bruke Explorer igjen. Nettleseren føles tung og treig.

Skrevet

Jeg har vært bruker av IE, helt siden jeg fikk meg pc for mange, mange år siden. Det er bare noen uker siden jeg installerte Chrome, og jeg er storfornøyd. Fatter ikke hvorfor jeg brukte IE før.

Men de jeg kjenner som har det, har fått det ved kjøp av ny pc og har ikke peiling på hvordan man skaffer seg en annen nettleser.

Det er en grunn til at IE taper mange nettlese-tester.

Skrevet

Ser ikke helt forskjellen mellom nettleserne jeg. Bruker IE på jobb, ettersom det er det eneste som er tillatt der. Hjemme bruker jeg Safari, men har også prøvd Chrome, Firefox og Opera. Alle hadde sine fordeler og ulemper, men Firefox gav jeg opp da en oppdatering gjorde at KG begynte å henge eller låse seg med jevne mellomrom. Det er grenser for hvor gøy det er å restarte nettleseren mange ganger hver kveld.

Har endt med å bruke Safari for jeg liker den oversiktssiden man kommer inn i med oversikt over de mest brukte nettstedene. (Tror egentlig Opera har noe liknende, men er en stund siden jeg brukte den.)

Skrevet

Er jeg den eneste som liker Opera bedre enn både Chrome og Firefox?

• Liker 4
Skrevet

Brukte jevnlig windows update opp til Windows XP, for å sjekke sånn dann og vann etter nye oppdateringer. Siden dette er unødvendig i nyere microsopp OSer, er den pent parkert utenom de få tilfellene jeg lurer på om firefox viser en side feil. Greit å ha en alternativ nettleser på lur, for å avgjøre om en feil er lokal, eller ligger ute på nettet.

Skrevet

Nei, jeg elsker Opera, syns Firefox er greit og chrome er teit :jepp:

• Liker 2
Gjest MorAase
Skrevet

IE brukes av folk som ikke vet bedre og av bedrifter som er fanget i Microsoft sin særdeles bevisste vendor lockin strategi.

• Liker 2
Skrevet

Jeg likte også Opera godt da jeg brukte den for noen år siden.

AnonymBruker
Skrevet

Hovedgrunner er kansje at jeg ikke vet bedre, men det som altid hindrer meg i å skifte er favorittene.

Kan man overføre de til en annen nettleser? Har andre nettlesere åpen favorittlinje?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt Opera siden før år 2000.

Opera > Firefox > Chrome > Internet Explorer > Safari

Joa, Safari er fancy den altså. Jeg bare liker den ikke.

Opera Wahoo er en god tanke, men har man for mange youtube-tabber åpne så går Opera treeegt. Jeg holder meg til 11.62 så langt.

Internet Explorer brukes av personer som må pga jobben, er min erfaring. Det er ikke alle nettverktøy som tar andre nettlesere enn Internet Explorer. Cachen kan være noe dritt på IE.

• Liker 1
Skrevet

Hovedgrunner er kansje at jeg ikke vet bedre, men det som altid hindrer meg i å skifte er favorittene.

Kan man overføre de til en annen nettleser? Har andre nettlesere åpen favorittlinje?

Vet ikke hvordan det er med andre nettlesere, men bytter du til Chrome, så er det ingen problem å hente favoritter fra Internet Explorer. Og denne nettleseren har også favorittlinje, noe jeg tror er ganske vanlig for alle nettlesere.

Skrevet

Vil da tro at det går an uansett nettleser.

Man lagrer jo favorittene på maskinen og legger dem inn i den nettleseren man laster ned

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...