Gå til innhold

Gynekolog?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har et kjapt spørsmål. Skal til legen i morgen, og da tenkte jeg å høre om han kunne sende henvisning til gynekolog. Har bare lyst til å reise å sjekke at alt er som det skal nedi der osv..

Lurte på om man må ha en spesiell grunn for å dra til gynekolog, eller om man kan få time likevel? Har litt ubehag "down there" av og til, så vil jo selvfølgelig få dette sjekket.

Vet at leger gjør sånne undersøkelser også, men de er vel ikke så "nøye" som en gynekolog? Noen som har tips og erfaringer?

Om det er av noe betydning, er jeg 21 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun hatt time hos legen min når det har vært noe akutt "nedi der". Ellers har jeg dratt til sykehuset for å ta en "større" undersøkelse. Bare si at du vil ha en større undersøkelse med prøver og sånn :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Okei, takk :)

Også er det det med prisen, det er jo dyrt. Men er det av noe betydning om man blir henvist fra fastlegen, enn om man bestiller time selv? Bestiller man selv, blir det vel oftest på private klinikker, og da blir det vel dyrere uansett?

huff, dette er noe jeg aldri har gjort, skjønner jeg :sukk:

TS

Skrevet

Blir man henvist er prisen 3-400, privat koster det ca 1000.

Men jeg ser virkelig ikke noen grunn til å gå til gynekolog for en sjekk, det er fullt mulig legen ikke går med på det heller. Fastlegen er utdannet til å foreta de undersøkelsene som er nødvendig for friske kvinner, det eneste gynekologen kan gjøre som fastleger ofte ikke kan gjøre er innvendig ultralyd. Men det gir egentlig veldig lite.

Jeg forstår ikke at så mange her inne har fått det for seg at de bør ta en tur til gynekologen for "å sjekke at alt er greit". Hadde dette hatt noe for seg ville det vært noe alle jenter ble henvist til jevnlig.

Gjest Gjest
Skrevet

Senest som idag var en av mine beste venninner til gyn, hvor han foretok en innvendig ultralyd. Da kom det frem på bildene at hun muligens er steril.

Dette hadde også vært greit å funnet ut!

Mulig mange synes det er teit osv, men folk må få gjøre som de vil. Vil man til gyn for å finne ut om man er steril eller ikke, burde man få lov til det.

Men ellers takk for svar ;)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...