Gå til innhold

Din beste middagsoppskrift

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå kan det hende at mine tekniske ferdigheter har sviktet kraftig, men jeg klarte ikke å finne en lignende tråd. Så da starter man en ny, inntil noen sender link til en gammel tråd og kjefter på meg for at jeg ikke behersker kgs søkemotor.

Til poenget:

Alle som liker å lage mat har vel en middagsrett som skiller seg ut som en favoritt. Del oppskriften(e) her så jeg og alle andre kan bli flinke(re) til å kokkelere! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det så fantastisk ut!

AnonymBruker
Skrevet

det jeg lager når jeg skal inponere folk er biff .pleier hamster inn når de har billig på kiwi .den er litt tjokk så jeg sjærer den i to så den blir tynnere og steker dem i steke panna med smør og salt og pepper .servere med ris og bernå saus fra knorr .den er best men litt dyr menn hvert pengene .

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg liker å marinere kyllingfilet i pestosaus. Stekes hele. Varmer opp pestosaus med matfløte så det blir en litt tykk saus. Det blir knallgodt. Serverer med båndspagetti, ruccolasalat og cherrytomater. Enkelt og godt.

Ellers liker jeg svinekjøtt i strimler stekes med fajitaskrydder. Serveres med salat med nachos og cheddar.

Gjest Misteltein
Skrevet

Lasagne.

Lages med finhakket spinat, gulerøtter, løk, masse finhakket hvitløk, finhakket basilikum, finhakket koriander, linser, og bønner i "kjøttsausen". Istedenfor bønner og linser kan det brukes karbonadedeig. Bruk godt med krydder.

Bruker å ha oppi litt olivenolje i en kjele. Brune gulerøttene, løk, og hvitløken. Har oppi en boks hermetiske tomater. Rører godt. Har oppi enten kjøtt (tidligere brunet) eller bønner og linser. Har oppi alt av krydderet, og lar det småkoke i ti minutter. Smakes, og ses om det må krydres mer. Husk å røre godt under de ti minuttene det småkokes.

Lag ostesausen: http://www.matprat.no/gjester/gjesteoppskrifter/lasagne/ Her er et okay alternativ til ostesaus i punkt 2. Jeg pleier å ha oppi mer ost i ostesausen, da.

Gjør punkt 3 og 4 på oppskriften fra matprat.no.

Skrevet

Har mange, men velger å ta inn denne som er superenkel:

Langpanne-kylling med variasjoner:

Underst: Et godt lag med tykke potetskiver, med rikelig fersk rosmarin, godt med olivenolje og litt salt.

På toppen: Kylling med masse frisk salvie (noen ganger lår, noen ganger bryst).

Innimellom: Grove pølser (stikk hull slik at litt av kraften renner ned på potetene) og litt småløk

Stekes i bortimot en time. På slutten (ca de siste 5 minuttene), hiver jeg gjerne på litt spekeskinke på toppen av kyllingbitene og et godt dryss med parmesan.

Kan varieres nærmest i det uendelige. Og er så lett å lage!

Noen ganger marineres kyllingen på forhånd. Kommer an på anledningen.

Skrevet

Kyllingfilet med potetsappe,blomkål og brokkoli mos og hjemmelaget soyasaus! Nammmm :) Nå fikk jeg vann i munnen.

Skrevet

Tråden er ryddet. Minner om reglene våre, som blant annet sier at det ikke er greit å poste innlegg med lenke til egen blogg der innlegget ikke kan stå alene innholdsmessig.

Kosemose, mod

Gjest Survival
Skrevet

Var ikke poenget her å dele oppskriftene? Flere her som bare forteller hvilken rett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det beste jeg har laget vet jeg desverre ikke hvordan jeg laget, haha. Det var en wok som var helt fantastisk god. Husker ikke hva jeg hadde oppi, bare mikset og trixet med det jeg hadde liggende. Har prøvd å gjenskape den flere ganger, men det blir aldri helt det samme. Ja, synd :P

Klarer ikke å velge bare en, men noen av mine "oppskrifter" jeg liker best (har ingen nøyaktige mål, bare smaker meg frem):

- Hvit pizza - altså bruker jeg hvit saus (som jeg lager av creme fraiche, chili og hvitløk, evt. andre krydder og urter, litt salt og pepper) i stedet for vanlig rød tomatsaus. Har som oftest oppå spekeskinke, rødløk og soltørka tomat(også ost da. og kanskje litt parmesan?) men det meste funker. Laget denne så ofte en periode at jeg gikk helt lei, så er sjelden jeg lager den nå for tiden. Har dog fått en del skryt for denne!

- Min guilty pleasure-gryte, som egentlig ikke er noen oppskrift, men som jeg elsker likevel og koser meg med skikkelig ofte: stek kylling og litt hvitløk. Ha oppi en pakke fløte, og masse mild curry paste (den som er gul), sambal oelek og mango chutney. Server med ris. Fantastisk ikke-hjemmelaget, fantastisk enkelt og fantastisk godt!

- Når jeg lager nachos bruker jeg alltid en ildfast form fremfor langpanne. Da starter jeg faktisk med en pakke creme fraiche i bunnen! Så har jeg tacokrydret kjøttdeig, mais og rødløk, og sånn revet mozzarellaost på toppen. Så stikker jeg disse chili-nachoschipsene nedi. Det er Creme fraichen som er spesielt med denne nachosen - den gjør at "cheesyheten" i nachos tas til et helt nytt nivå! Smaker utrolig digg.

- Min beste salat: couscous, stekte kyllingfilet i strimler, cherrytomater, avocado, rødløk, vanlig salat, ristede pinjekjerner, litt av oljen som følger med fetaost. Også lager jeg en digg "fetakrem" som dressing - den består av fetaost som jeg moser, et par skjeer creme fraiche (for å få en lettere og fin dressingkonsistens), hvitløk og masse chili. Denne salaten er utrolig god! Er veldig viktig med gode råvarer (ikke first price-cherrytomater liksom), og at man kan å steke kyllingen riktig og saftig.

- God og enkel "kyllinggryte" - stek kylling i strimler. Ha i fløte, soltørka tomat (sånn som er i olje), paprika i forskjellige farger, timian, og soyasaus. Serveres med tagliatelle. Høres ut som en vanlig kjedelig fløtegreie, men den får en veldig god smak av ingrediensene! Nam, denne tror jeg at jeg må lage imorgen!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...