Silfen Skrevet 17. mars 2012 #21 Skrevet 17. mars 2012 Jeg tenker at ett eller flere barn, det spiller ingen rolle, selv om jeg personlig aldri hadde vært tilfreds med bare ett. Men; når det gjelder TS så er det kanskje en idé med flere siden barnet allerede omtales som vidunderbarn og det tydeligvis ikke er rom for kjærlighet til fars andre barn. Kanskje TS hadde hatt godt av å lære seg å dele litt på flere.
Gjest Daenerys Skrevet 17. mars 2012 #22 Skrevet 17. mars 2012 Jeg er enebarn. Jeg er hverken bortskjemt, blitt mobbet, eller ensom. Jeg har i perioder ønsket meg søsken, men ser fordeler med å ikke ha noen også. Dessuten har man jo venninner Ikke hør på de andre, barnet ditt får nok en fantastisk oppvekst!
lille-lure Skrevet 17. mars 2012 #23 Skrevet 17. mars 2012 Silfen: hvor er det TS sier at det ikke rom for kjærlighet for mannens barn????
Silfen Skrevet 17. mars 2012 #24 Skrevet 17. mars 2012 Silfen: hvor er det TS sier at det ikke rom for kjærlighet for mannens barn???? Her; Jeg vil kunne gi ALL min kjærlighet til mitt vidunderbarn og ikke måtte tenke på at om 10 min så skal den andre få. Sist jeg sjekket betød ALL at det ikke er mer igjen til andre.
Fandenivoldsk Skrevet 17. mars 2012 #25 Skrevet 17. mars 2012 Vil du ha ett, så holder det med ett. Man blir ikke tilbakestående selv om man vokser opp uten (hel)søsken. Hilsen enebarn. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #26 Skrevet 17. mars 2012 Jeg tenker at ett eller flere barn, det spiller ingen rolle, selv om jeg personlig aldri hadde vært tilfreds med bare ett. Men; når det gjelder TS så er det kanskje en idé med flere siden barnet allerede omtales som vidunderbarn og det tydeligvis ikke er rom for kjærlighet til fars andre barn. Kanskje TS hadde hatt godt av å lære seg å dele litt på flere. facepalm
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #29 Skrevet 18. mars 2012 Hvis jeg faller bort så har min sønn fortsatt far, farmor, farfar, mormor, morfar, tanter og onkler. Et barn lever litt lenger enn 10 år. Alle de du nevner vil sannsynligvis falle fra før deg vennen. Da er sønnen din alene i verden. Bortsett fra en evt. parner da.
Gjest Misteltein Skrevet 18. mars 2012 #30 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Et barn lever litt lenger enn 10 år. Alle de du nevner vil sannsynligvis falle fra før deg vennen. Da er sønnen din alene i verden. Bortsett fra en evt. parner da. Om alle disse kommer til å falle fra om ti år? Nei. Det betyr jo at hans besteforeldre vil dø når de er i begynnelsen av 50-årene. Folk lever jo gjerne litt lengre den dag i dag. For alt vi vet så kan det hende at han har fått noen kusiner, og fettere om ti år. Ingen garantier her i livet. Endret 18. mars 2012 av Misteltein
Redbull Skrevet 18. mars 2012 #31 Skrevet 18. mars 2012 Jeg synes de som velger å få et barn ikke tenker nok på barnet. Hva når det er voksent og du/dere faller bort? Da har dette ene barnet ingen andre. Men får du to barn kan fortsatt ett av de barna dø, og da er det andre barnet alene igjen når foreldrene dør. Du er ikke sikker på noe i livet. 1
Gjest Macha Mong Ruad Skrevet 18. mars 2012 #32 Skrevet 18. mars 2012 Kjenner også enebarn som er fornøyd med å være enebarn, men har inntrykk av at de fleste helst skulle ønske de hadde et søsken. En venninne av meg som er enebarn opplever at alle forventningene fra foreldrene er tunge å bære, har du søsken har du andre som kan hjelpe deg å leve opp til alt foreldrene ser for seg... Ikke at man bare skal please foreldrene sine, men det kan jo være tungt å ikke gi dem det de ønsker seg likevel... Tror for eksempel min yngre søster har vært glad for at jeg er eldst sånn at hun slipper unna mas om barnebarn Dette er da noe foreldrene lett kan unngå, ved å ikke ha slike forventninger til ungene sine. Jeg er eldst, men har aldri følt noe press hjemmefra på hvordan jeg skal leve livet mitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå