Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er ei jente på 21 år fra Tromsø som vurderer å flytte til storbyen Oslo. Har ei venninne som skal flytte dit ned nå. Men det jeg lurte på er om det er lurest å få seg jobb først eller leilighet? litt kjipt å få seg jobb og ikke noen plass og bo, og motsatt.

Lurer også på hvor i Oslo det er fint å bo, er jo så mange bydeler, og jeg er IKKE kjent i oslo for å si det slik ;p

Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

J

O

B

B

!

!

!

!

Her er det svindyrt, og ikke skaff deg deltid eller med mulighet for fast. Det er bare tull.

Man blir spyttet ut og erstattet rett før kontrakten blir fast. Billigere for arb.giver, -bullshit jobbsituasjon for arb.taker.

Skaff deg heltid og fast. Samme hva egentlig. For det er lett når man har fått noe å bytte etterpå.

Ha nok til 3 måneder med depositum. Flytt gjerne i bofellesskap, for sosialitetens skyld, lettere økonomisk, og tryggere for dere er flere.

Ikke vær redd for å være kreativ på jobbmarkedet.

Endret av Wonders
Skrevet

Det er jo viktig å ha en plass å flytte til, men jeg ville jo hørt rundt etter jobber før jeg flytta ned så du hadde masse intervjuer å gå på når du flytter ned.

Det er billigst å bo i kollektivt, finnes masse rundt omkring i hele Oslo, bare å sjekke finn.no

Selv så liker jeg veldig godt Bjølsen, kjempe koselig plass, bodde der når jeg var yngre.

Skrevet

alt inntil tbanelinja er bra, da buss og tog er noe ustabilt pga været...jeg vet, det er teit, men sant... trikken går ikke fordi det er snø, lissom :sjenert:

Månedskort koster 620 eller noe. Og det må man ha. Sykkel er fint å dra med seg.

Ikke skaff deg husdyr, det er ikke godtatt om man leier som oftest. Jeg ville ikke bodd innen for ring 1 om jeg ikke måtte.

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

som de andre sier, jobb først. kanskje du kan sove hos venninnen din mens du leter? betal henne litt, så blir hun sikkert fornøyd :)

Endret av Nuppdupp
Skrevet

Gode råd fra Womnders - jobb først og deretter bosted :opplyser:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...