Gå til innhold

Sliter med min eksmanns nye dame

Fremhevede innlegg

Gjest Huldra
Skrevet

Okei...........skal prøve å forklare. Jeg og min eksmann har vært fra hverandre i 3 år nå. Jeg er sammboer og forlovet med ny mann, vi venter liten. Min eksmann er sammboer med en ny dame hun har ett barn fra tidligere ekteskap som bor hos dem.

Jeg og eksen har 50/50 deling, vi bor i samme gate så det virker kjempe fint. Problemet som har begynnt å dukke opp er at barnehagen har klaget på leveringen av barnet den uken far har annsvaret. Han har jobb som gjør at han jobber fra 04 om morgenen til 12.00 på dagen.

Derfor er det sammboeren hans som leverer barna til barnehage og skole på morgenen. Skolen og barnehagen ligger i gangavstand fra hjemmet.

Problemet som har dukket opp er at jeg nå med MANGA anledninger har fått tlf fra barnehagen om at min 3 åring har blitt levert uten de rette klærne, som ute tøy, ull, regndress ( på dager med regn).

Normalt sett så ligger jo dette i barnehagen, men med det været vi har hatt her de siste mnd nå så blir ting så vått og skittent at det må taes med hjem nesten vær dag og byttes eller vaskes.

Jeg har derfor mange ganger måtte reist hjem fra jobb for å hente tøy og levere på barnehagen. Jeg har snakket med eksen om dette og sagt at i hans uke så må han passe på at barnet har med seg tøy. Etter hva jeg skjønner så er han veldig flink til å pakke sekken til barnet vær kveld med rett tøy, problemet er at hans sammboer ikke tar den med.

Siden jobben hans er sånn at det er nesten umulig å få snakket med han, så ringer barnehagen meg, dette er en ting vi har avtale om at kan gjøres sånn pga hans jobb. Men jeg mener at ting som å ikke levere tøy er tullette og ikke noe som jeg burde bli ringt ang flere ganger i uka.

Han har snakket med sin sammboer og det har ikke hjulpet. Hva kan jeg gjøre med dette? Prøver å få banket inn i eksen at dette ikke går lenger. Blir tullette og utrolig upoppulær hos sjefen min når jeg i noen uker reiser fraa jobben nesten vær eneste dag.

Hilsen frustrert mamma som ikke vet helt hvor hun skal trå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Huldra
Skrevet

Okei...........skal prøve å forklare. Jeg og min eksmann har vært fra hverandre i 3 år nå. Jeg er sammboer og forlovet med ny mann, vi venter liten. Min eksmann er sammboer med en ny dame hun har ett barn fra tidligere ekteskap som bor hos dem.

Jeg og eksen har 50/50 deling, vi bor i samme gate så det virker kjempe fint. Problemet som har begynnt å dukke opp er at barnehagen har klaget på leveringen av barnet den uken far har annsvaret. Han har jobb som gjør at han jobber fra 04 om morgenen til 12.00 på dagen.

Derfor er det sammboeren hans som leverer barna til barnehage og skole på morgenen. Skolen og barnehagen ligger i gangavstand fra hjemmet.

Problemet som har dukket opp er at jeg nå med MANGA anledninger har fått tlf fra barnehagen om at min 3 åring har blitt levert uten de rette klærne, som ute tøy, ull, regndress ( på dager med regn).

Normalt sett så ligger jo dette i barnehagen, men med det været vi har hatt her de siste mnd nå så blir ting så vått og skittent at det må taes med hjem nesten vær dag og byttes eller vaskes.

Jeg har derfor mange ganger måtte reist hjem fra jobb for å hente tøy og levere på barnehagen. Jeg har snakket med eksen om dette og sagt at i hans uke så må han passe på at barnet har med seg tøy. Etter hva jeg skjønner så er han veldig flink til å pakke sekken til barnet vær kveld med rett tøy, problemet er at hans sammboer ikke tar den med.

Siden jobben hans er sånn at det er nesten umulig å få snakket med han, så ringer barnehagen meg, dette er en ting vi har avtale om at kan gjøres sånn pga hans jobb. Men jeg mener at ting som å ikke levere tøy er tullette og ikke noe som jeg burde bli ringt ang flere ganger i uka.

Han har snakket med sin sammboer og det har ikke hjulpet. Hva kan jeg gjøre med dette? Prøver å få banket inn i eksen at dette ikke går lenger. Blir tullette og utrolig upoppulær hos sjefen min når jeg i noen uker reiser fraa jobben nesten vær eneste dag.

Hilsen frustrert mamma som ikke vet helt hvor hun skal trå.

Rettelse: ble en dum overskrift. Sliter jo mest med eksen min og ikke damen hans. Det er jo hans unge og hans annsvar dette............ gikk litt fordt.

Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at barnehagen ringer deg i de ukene barnet er hos far.. Si ifra til barnehagen hvilke uker barnet er hos deg/far, så de får ringe den som er ansvarlig den uka. Opplys også far om dette. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke dama til eksen sitt ansvar, men han sitt. Hun gjør han egentlig en tjeneste ved å hjelpe til med ungen.

Hvordan hadde han løst det hvis ikke hun hadde bodd der da?

• Liker 6
Gjest Huldra
Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at barnehagen ringer deg i de ukene barnet er hos far.. Si ifra til barnehagen hvilke uker barnet er hos deg/far, så de får ringe den som er ansvarlig den uka. Opplys også far om dette. :)

Han er som sagt nesten umulig å få tak i når han er på jobb. Derfor har vi (jeg, eksen og barnehagen) ett sammarbeid med at hvis noe skjer med barnet på dagen så ringer de meg, siden jeg kan ta tlf. Men barnehagen ringer jo ikke daglig til foreldrene ang ting, men det gjør de i fars uke. Sammboeren hans er jo ikke barnes slekt så da blir det med de ringer ang tøy også i fars uke.

Jeg har ikke noe imot at de ringer meg i fars uke hvis barnet blir syk eller skader seg, men nå ringes det daglig omtrent etter tøy og det blir jeg sprø av.

AnonymBruker
Skrevet

For ett rot. Helt utrolig idiotisk at dama til din eksmann nekter å ha med klærne til barnet...

Hva med at du leverer klærne om morgenen da?

Skrevet

Har ikke barnehagen noe låne tøy? Jobber selv i barnehage, og hos oss er terskelen veldig høy for å ringe foreldre som må dra fra jobb for å levere tøy... Men det er jo klart foreldrenes ansvar å følge opp.

Kan du kjøpe noe ekstra tøy som kan ligge fast i bhg, slik at barnet har det som trengs selv om dama glemmer sekken?

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Har ikke barnehagen noe låne tøy? Jobber selv i barnehage, og hos oss er terskelen veldig høy for å ringe foreldre som må dra fra jobb for å levere tøy... Men det er jo klart foreldrenes ansvar å følge opp.

Kan du kjøpe noe ekstra tøy som kan ligge fast i bhg, slik at barnet har det som trengs selv om dama glemmer sekken?

Hvorfor ikke si at eksen bør kjøpe ekstra klær, det er jo tross alt hans ansvar ikke ts sitt?

Regner med at han henter barnet hver dag, han kan ta ta med møkkete klær og levere rene klær ved henting, så er problemet løst.

• Liker 4
Gjest AndrassyIthmmnsi
Skrevet

Det er det vel isåfall FAR som må gjøre, i hans uker er dette hans ansvar. Dette er et problem far må løse, det er ikke ditt ansvar, TS. Det du driver m nå er at du har ansvaret for barnet, uansett hvor det er den aktuelle uka. Dere har valgt en 50-50løsning, og da er det ikke ditt ansvar å løse fars problemer i hans uke. dette må faktisk far forstå. Jeg ville gitt far klar beskjed om at dette må han løse, og at du nå gir beskjed til bhg om at ringer de i fars uker pga glemt tøy, så har ikke du mulighet til å komme løpende med ekstra tøy. mulig barnet går glipp av noe en gang eller to, men regner m at da skjønner også far alvoret.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

høres ut som om hun gjør det på pur faen. du får ringe faren og si at det med 50/50 ikke funker mer på grunn av tøset hans

Gjest Gjest
Skrevet

sjønner ikke at dere velger 50 deling når dette ikke er det beste for barnet(noe jeg i utgangspungtet ikke syns i noen tilfeller)

vis far ikke klarer å følge opp sin del bør han ikke ha denne ordningen. blir galt å overlate barnet til en som ikke ser barets behov.

• Liker 2
Gjest Solsmil
Skrevet

høres ut som om hun gjør det på pur faen. du får ringe faren og si at det med 50/50 ikke funker mer på grunn av tøset hans

Så hyggelig du var da. Det er vel ikke på grunn av fars nye dame at 50/50 ikke funker, hun hjelper faktisk til med å levere i barnehagen. For det er egentlig fars ansvar, men når hans arbeidssituasjon gjør at han ikke kan ta dette ansvaret, så er det derfor 50/50 ikke funker. Det er IKKE på grunn av fars nye dame, blir idiotisk å legge skylda over på henne. (ja, det virker veldig sært å aldri ta med klærne til ungen, men til syvende og sist er dette faktisk fars ansvar, og ikke hennes).

Gjest "gjest"
Skrevet

Nemlig.

AnonymBruker
Skrevet

Nemlig.

Problemet var vel beskrevet som ved at far ikke tar telefonen..

Gjest "gjest"
Skrevet

Problemet var vel beskrevet som ved at far ikke tar telefonen..

Men man kan jo sende ham en melding som han leser når han har stått opp. Så kan han deretter ta det opp med den nye damen.

Skrevet

Det heter samboer, med en m.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men man kan jo sende ham en melding som han leser når han har stått opp. Så kan han deretter ta det opp med den nye damen.

Når han har stått opp? Lurer på om jeg har misforstått TS nå, men problemet skjer vel utpå dagen når ungene skal ut, og må ha regndress. Da ser de ansatte at ungen ikke har regnklær. Når de ringer far, tar han ikek telefonen. Om de sender ham en sms så må de vente, og om de ringer mor så vet de at hun kommer med klærne. Slik har jeg forstått det ihvertfall.

Jeg er enig med deg i om at dette er far sitt ansvar da, og evt har han kansje en type jobb som gjør at han ikek er tilgjengelig på telefon. Det er vel derfor det er vanskelig for barnehagen å få kontakt med ham..Men her må han jo bare skjerpe seg.

Lurer veldig på hva han synes om at TS får problemer med sjefen sin?

EVT kan jo TS ta en hvit løgn og si at hun kan få sparken om hun fortsetter å løpe ut fra jobben sin, hver gang de glemmer klærne..

Kan jo være han tar ansvar da, men hvem vet.

Gjest Gjest
Skrevet

........

.....

Da barna mine gikk i barnehagen hadde vi en kurv, der det låg flere "bytter". På den måten slapp vi å levere nytt hver dag. Tok kun med oss det skitne, og når kurven med "bytteklær" begynte å bli tom, fyllte vi opp. Regnklær og uteplagg tok vi kun med oss hjem i helgene - barnehagen sørget for å tørke de i ukedagene.

Mitt forslag er at enten du eller far legger igjen (enda) mer klær i barnehagen, slik at du slipper å få slike telefoner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jo ingenting med BF sin samboer å gjøre egentlig(selv om det er tullete å glemme klær) - men BF sitt ansvar som alle her sier.

Det er fint for han at hans samboer leverer, men en annen løsning er jo at han på sikt bytter jobb med mer praktiske arbeidstider så han selv kan levere barnet sitt - sånn med tanke på at det jo tydeligvis er veldig vanskelig å få en grei løsning.

Han må få ordnet opp selv, rett og slett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synd dette gjøres til en "vanskelig stemor"-sak. Kanskje hun er vanskelig, kanskje hun har så mye å stresse med på morgenen (både eget barn og stebarn) at hun ikke husker på alt, kanskje det er noe ved historien vi ikke vet om.

Enkel løsning som ikke krever mange kalorier av verken mor eller far:

1: Ideelt sett: Far sørger for å levere byttetøy på ettermiddagen når han henter barnet. Siden han er tidlig ferdig på jobb har han åpenbart tid til å dra hjemom og hente nødvendig tøy til barnet før han henter barnet.

2: Om far ikke klarer å somle seg til å gjøre sin plikt kan mor sørge for å levere ekstra byttetøy. Ikke hennes ansvar, nei, men tross alt bedre enn å måtte løpe fra jobben hele tida og risikere ubehageligheter der.

Problem solved.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...