Shelly Skrevet 23. mai 2002 #1 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg fulgte tydeligvis ikke godt nok med i mattetimene, for jeg har et regnestykke jeg ikke hvordan skal løses. Har du løsning eller/og forklaringen? Vær så snill å hjelp meg. En gylden sjanse til å bryne de små grå 8xy-10x = ?????? ------- ¨ ------ 4x ¨¨¨¨¨¨¨¨¨2 NB! de bitte små prikkene i regnestykket betyr ingenting.. _________________ Shelly 1212[ Dette Innlegg er endret av: Shelly den 2002-05-23 18:16 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enigma Skrevet 23. mai 2002 #2 Del Skrevet 23. mai 2002 Skjønner ikke helt oppstillingen. Var litt prikker, spm.tegn o.l... Kan sikkert hjelpe om jeg hadde skjønt oppgaven (som dreier seg om et ulineært ligningsett med to ukjente?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. mai 2002 #3 Del Skrevet 23. mai 2002 Hei! Jeg kan helt sikkert hjelpe deg, men da må du nok gjøre litt om på det som stod i innlegget ditt. Det var nok dessverre ikke særlig meningsfylt 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 23. mai 2002 #4 Del Skrevet 23. mai 2002 Hei. Eg trur eg skjønte kva du prøver å sei, men eg er ikkje noko mattegeni, så eg kan ikkje regne det ut for deg. Slik eg forstår det, meinar du 8xy-10x over brøkstrek, 4x under brøkstrek. Brøken er lik ein annan brøk med 2 som nemnar. Stemmer?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enigma Skrevet 23. mai 2002 #5 Del Skrevet 23. mai 2002 Isåfall er løsningen såre enkel: Ganger begge sider med 2 for å få nevneren bort fra høyresiden. På venstre siden får vi da (8xy-10x)*2 / 4x. Korter med 2 (deler både teller og nevner med 2) og får (8xy-10x)/2x Korter med 2 igjen og får (4xy-5x)/x Korter med x (x kan ikke være null) og får (4y-5)/1 Slik at ??? = 4y-5. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shelly Skrevet 23. mai 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg skrev visst alt for rotete.. Hedda-78: Stemmer, det var akkurat det jeg prøvde å forklare Enigma: Takk for svaret. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå