Gå til innhold

Antall mensdager minket -unormalt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden jeg fikk mensen og frem til rundt et år siden har jeg hatt mens veldig regemessig, og perioden har vart i ca 6-7 dager.

Også etter jeg begynnte på p-piller da jeg var 16 har det holdt seg ganske ´normalt´. Starter på sukkerpillene mandager, og har da brukt å få mensen onsdag/torsdag og sluttet perioden mandag/tirsdag.

I det siste derimot, har jeg fått mensen senere og senere. Og nå har det begynnt å stabilisere seg ved at jeg får mensen fredag kveld/ lørdag, og perioden er over mandag/tirsdag.

Tar denne uken som eksempel:

Fikk mensen lørdag: normal til liten blødning. Søndag: normal til liten blødning.

Mandag: Liten bløding. Tirsdag: Liten til ingen blødning.

Syns dette er litt merkelig at det plutselig endrer seg slikt etter 10 år.. :klo:

(Fikk ny kjæreste for ca 1 år siden, kan det ha noe med det å gjøre? :fnise: )

Andre som har opplevd det samme, eller har noe forklaring på hva som skjer med kroppen min?

(Har gått konstant på p-pillen i snart 6 år, om det har noen betydning?)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg varierte det noe - men var definitivt mye kortere og mindre mengde med p-piller.

Med en gang jeg sluttet ble det et hormonelt helvete som om jeg var 16 igjen, i både lengde, mengde, smerter og utbrudd i ansiktet.

Nyt det mens du kan sier bare jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig er menstruasjonen man får under p-pilleperioder falsk, så om du har 7, 3 eller ingen dager har 0 betydning.

Skrevet

Da jeg begynte på p-piller blødde jeg 7 dager, så begynte mensen å korte seg inn, og nå blør jeg bare tre dager. Det er helt normalt at mensen begynner litt seint etter siste pille/første sukkerpille, men det er også helt normalt å blø like mye som før. Varierer fra person til person.

Skrevet

Jeg har også gått ned fra en uke til noen få dager, og blør mye mindre enn hva jeg gjorde de første årene. Til gjengjeld har jeg fått mye mer vondt, og er nærmest lenket til senga/sofaen første dagen :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...