Gå til innhold

Er det sikkert kreft?

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg er brun i huden (spansk) er ikke utsatt for sol eller noe, soler meg aldri heller.. har en føflekk som kør til tider.. den ser helt normal ut, har gått to ganger tl legen og hun sa at den ikke er farlig.... men legene her kan man ikke stole på.. jeg er redd og bestilte et nytt time... men kan kløe bety noe annet enn kreft??? jeg er bare 22 år.. uff.. er så redd og kvalm og imorgen har jeg stor prøve, men kan ikke sove pga angst.. :((

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Det er ikkje nok at den berre klør. Faresignala er at den endrar farge, vert svart, uregelmessig og får ei uregelmessig form. Kva for legar er det du ikkje kan stole på?

Skrevet

Det var fastlegen min, hun så på den og sa at den er normal.. jeg gikk til en annen lege og hun sa det samme, fordi jeg ikke stolte på legen min.... Men nå skal jeg skulke skolen å bare sitte hjemme å gruble... til tiden kommer å jeg går hos legen.. den har jeg hatt hele tiden liksom, er ikke ny eller noe, og den har aldri vært utsatt for sol.... men huff.. verden er jo så skummel, folk dør hele tia, så er ikke overaskende om jeg har kreft :'(

Skrevet

80% av alle som før føflekk kreft/hudkreft er folk som har vært eksponert VELDIG mye for sol i ung alder. Du som er så mørk, og som har solt deg lite gjennom tiden har en ganske liten sannsynlighet for føflekk kreft. Jeg har også en føflekk under det ene brystet og en på halsen som klør til tider, fikk sjekka det hos legen og roet meg ned med en gang hun sa det ikke så farlig ut.

Har du problemer med angst? angst for kreft?

Jeg ville heller tatt dette opp med legen, for det er fælt å gå rundt og tro man er syk hele tiden.

Skrevet

Har angst for alt her i livet jeg.. alt er jo bare meningsløst, da vi alle dævver tislutt. men jeg vil ihvertfall ikke vite at jeg skal dø... jeg skal dit snart å få sjekket det, får håpe at det er ingenting og at de får fjernet den dritt føflekken

Skrevet

uffa meg. Du vil ikke snakke med legen din om disse problemene dine da? At du ikke finner noe mening i det å leve?

trist å høre. Syns du skal kontakte fastlegen din så du blir henvist til en psykolog.

Lykke til :klemmer:

Skrevet

Jeg er nesten sikker på at jeg har kreft.. 99% sikker. hvorfor klør den ellers?? oh gud... jeg skal prøve å prate med en psykolog, får se om det hjelper... Ellers takk for beroligende ord.

Gjest navnelapp
Skrevet

Jeg er nesten sikker på at jeg har kreft.. 99% sikker. hvorfor klør den ellers?? oh gud... jeg skal prøve å prate med en psykolog, får se om det hjelper... Ellers takk for beroligende ord.

Det er nok ikkje føflekken som er verst for deg, nei. Du bør be om behandling for helseangst, for slik du har det no er veldig vondt. Det er ingen grunn til at du skal skulke skulen for at du trur du har kreft. :klemmer:

Gjest navnelapp
Skrevet

-Og det kan godt hende den klør fordi du har klødd på den. Du har bittelitt bakteriar på neglene, og så klør du på føflekken, og så blir den litt irritert, og så har du det gåande. Kjøp zylokain på apoteket, og smør på eit tynt lag. Då kjenner du ikkje kløkjensla så godt, og så klør du mindre på den.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spørre legen din om hun kan fjerne den?

Jeg skulle sjekke en føflekk en gang som klødde, og da fjernet legen den og sendte den inn til sjekk for å være på den sikre siden.

Var ingenting galt med føflekken, men da fikk jeg i det minste et svar på om det var noe galt, og jeg ble kvitt føflekken som klødde.

• Liker 2
Skrevet

Kløande føflekkar er som regel _ikkje_ farlig! det ein skal vere obs på er om den blør, veks, er ujamn i fargen og har ujamne kantar, då kan det vere lurt å sjekke opp. Eg ville valgt å stole på legen og fått en henvisning till psykolog, for etter mine begrep har du langt større problem enn ein føflekk som klør. Lykke til!

Skrevet

Kjære deg, snakk med legen om sykdomsangsten din, så du kan få hjelp. Livet er fint med mange muligheter som venter på deg. La ikke angsten hindre deg i å leve.

Lykke til, og en riktig god klem fra Smula

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg er 99% sikker på at det ikke er kreft. Dersom legen(e) allerede har sett på føflekken uten å finne noe galt, så stemmer dette. Problemet ditt sitter i hodet, og du bør dra til legen og få en henvisning til psykolog!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dra til legen og be om å få fjernet føflekken + henvisning til psykolog :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...