OhMickey Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Jeg lager meg havregrynsgrøt(50/50 melk og vann) til frokost nesten hver morgen, men tror ikke kasserollene jeg eier er av dyreste sort, så uansett hvor mye jeg rører så blir det ett lite svidd lag i bunnen. Har altså store probemer med å få skrubbet de ren! (bruker oppvaskkost og zalo) Har ikke no lyst å lage i mikroen, smaker ikke like godt da, men blir ett stort ork å rengjøre disse kasserollene hver dag. Noen som har noen gode tips?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Varmt vann og litt oppvaskemaskinpulver. La det stå en stund og godgjøre seg 2
Evitas Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Mest sansynlig har gryten din for tynn bunn. Kjøp deg en liten kjele med tykk bunn og silikonbelegg så er problemet ditt borte Når du først begynner å skure så lager du riller i bunnen på kaserollen sånn at problemet bare blir større og større.... Lykke til, havregrøt er best!!
skrue Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 Jeg lager meg havregrynsgrøt(50/50 melk og vann) til frokost nesten hver morgen, men tror ikke kasserollene jeg eier er av dyreste sort, så uansett hvor mye jeg rører så blir det ett lite svidd lag i bunnen. Har altså store probemer med å få skrubbet de ren! (bruker oppvaskkost og zalo) Har ikke no lyst å lage i mikroen, smaker ikke like godt da, men blir ett stort ork å rengjøre disse kasserollene hver dag. Noen som har noen gode tips? Så lenge den ikke har et slippbelegg inne i gryten så er det enklest å helle i litt oppvaskepulver, fylle med vann (kaldt går bra) og la det stå noen timer. Da løsner det stort sett av seg selv. 1
Amys Skrevet 13. mars 2012 #6 Skrevet 13. mars 2012 Bakepulver og kokende vann løser opp det meste av svidde ting uten at du behøver å skrubbe deg i hjel. Dekk bunnen i kjelen med vann og ta i ca en spiseskje bakepulver og la stå i et par timer. Men jeg ville kjøpt ny kjele om dette er noe som skjer hver dag Så lenge kjelen har litt tykk bunn trenger du ikke noe dyrt og fancy (og heller ikke slippbelegg). 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå