Gjest Ludovie Skrevet 13. mars 2012 #1 Del Skrevet 13. mars 2012 I denne artikkelen står det at hun som spilte moren til Elling i filmen 'Mors Elling' er død. I overskriften omtales hun som "Elling"s mamma. Men blir ikke det litt merkelig? For når man snakker om "Elling" (altså i anførselstegn), er det vel skuespilleren man mener. Derfor, i mine øyne, refererer"Ellling"s mamma til moren til skuespilleren, og altså ikke til hun som spilte Ellings mor i filmen. Jeg synes det heller burde stått "Ellings mamma". Noen som er enige? Uenige? Og hvorfor? For øvrig synes jeg at det blir litt merkelig å bruke genitivs-s i et ord med anførselstegn på den måten. Men det er nå en annen sak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 14. mars 2012 #2 Del Skrevet 14. mars 2012 Helt enig med alt du sier, det så bare dumt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 14. mars 2012 #3 Del Skrevet 14. mars 2012 Ja, det burde ikke være anførselstegn der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #4 Del Skrevet 14. mars 2012 Jeg scrollet over den overskriften et par ganger i går, og var sikker på at det var moren til Per Christian Ellefsen det var snakk om. Så, enig med deg! Det burde være "Ellings mamma". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. mars 2012 #5 Del Skrevet 16. mars 2012 Jeg sier meg også enig. Jeg engasjerte meg ikke mer enn at jeg leste overskriften og slik den sto så tolket jeg det umiddelbart derhen at det var Per Christian Ellefsens mor som var død. Det burde vært "Ellings mamma", så lenge det var tale om skuespilleren som spilte "Ellings"mor i filmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chillpill Skrevet 16. mars 2012 #6 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Sorry, så feil:) Endret 16. mars 2012 av Chillpill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 17. mars 2012 #7 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg er helt enig. I verste fall "Ellings" mamma, på norsk er genitiv-S en ending av ordet, og vi bruker ikke apostrof for å dele det heller. Så om de ikke ville inkludere ordet mamma i anførselstegn, så burde de ikke splittet Ellings heller. Mvh Tirkes, som bare "loke"r rundt litt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 17. mars 2012 #8 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg tenkte ikke at det var noe annet enn hun som spilte moren hans i filmen, men nå som du nevner det så ser jeg jo at det ble skrevet helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 17. mars 2012 #9 Del Skrevet 17. mars 2012 pga slike overskrifter leser jeg ikke VG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 17. mars 2012 #10 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Tråd ryddet for spekulasjoner Når det gjelder tegnsetting, oppfordres det til å lage en egen tråd om dette. Kosemose, mod Endret 17. mars 2012 av Kosemose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå