Suzy Skrevet 13. mars 2012 #1 Del Skrevet 13. mars 2012 Jeg var på besøk hos et vennepar for en stund siden og ble servert noe som visst er en dansk spesialitet: Ølbrød Det smakte omtrent som krydderkake og inneholdt visst vørterøl, brunt sukker, kanel og ingefær - blant annet. Nå har jeg lyst på oppskriften og det haster litt - men jeg har ikke fått tak i hun som bakte kaka - så derfor spør jeg her inne om noen har oppskrift på noe slikt? Det er IKKE vørterbrød (har søkt opp oppskriften alt), så det vil jeg ikke ha oppskrift på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 13. mars 2012 #2 Del Skrevet 13. mars 2012 Jeg søkte litt på ølkage og fant denne (og mange andre liknende) oppskriften. Er det noe du kan bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 14. mars 2012 Tusen takk! Jeg søkte litt smartere sjøl etter at jeg hadde slngt ut nødropet her også fikk jeg tak i vennen og fikk oppskriften av henne OGSÅ Den var veldig lik Brunhilde - hun sendte følgende: 500 g brun farin 1 flaske vørterøl 500 g mel 1 toppet tsk ingefær 1 toppet tsk nellik 1 toppet tsk kanel og en strøken tsk natron. Randform, 185 grader i ca 1 time og 15 min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 14. mars 2012 #4 Del Skrevet 14. mars 2012 Tusen takk! Jeg søkte litt smartere sjøl etter at jeg hadde slngt ut nødropet her også fikk jeg tak i vennen og fikk oppskriften av henne OGSÅ Den var veldig lik Brunhilde - hun sendte følgende: 500 g brun farin 1 flaske vørterøl 500 g mel 1 toppet tsk ingefær 1 toppet tsk nellik 1 toppet tsk kanel og en strøken tsk natron. Randform, 185 grader i ca 1 time og 15 min Det så jo ganske godt ut, da. Kanskje noe å prøve å bake når det er noen fridager i påska. Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 14. mars 2012 Den er skikkelig god - blir litt seig og brødaktig med herlig kryddersmak. Det er vanlig å spise den med smør på, men jeg likte den best uten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå