Spiralis Skrevet 13. januar 2004 #1 Skrevet 13. januar 2004 :D Kjøpt meg ny stekeovn i dag :D Endelig fikk jeg satt hybelkomfyren i kjelleren. Hva syntes dere bør være det første jeg lager i den(på den) ?
chimp Skrevet 13. januar 2004 #2 Skrevet 13. januar 2004 I forrige uke hadde de 1 1/2 kg kyllinglår på tilbud på Rimi til under 50-lappen, kanskje de har det fortsatt! Kjøpte dette, tok ut 3 stk og la resten i fryser'n. Etter at disse var tint smurte jeg dem inn m en blanding av olivenolje, salt, pepper og sitronsaft fra en hel sitron og lot dem stå i ovnen. Tid og temp står på pakken! De ble KJEMPEGODE! Serverte båndspaghetti og broccoligrateng til (ferdigkjøpt, står i ovnen sammen m kyllingen en del av tiden el i mikro). Annet godt tilbehør kan være ovsstekte potetbåter f eks. Disse finner man nå i frysedisken, også m skall (Rema), eller lag dem selv. Da kan du legge kyllinglårene innimellom potetene, gjerne sammen m grønnsaker som løk, paprika og squash. Sitronskiver og hvitløkbåter dyttes innimellom, og olje og krydder helles over.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå