Gå til innhold

Valdres Teens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hard Ride

Jeg så første episode, og tenkte at ungdommene som var med fulgte typiske tenåringsklisjeer så til de grader at det var nesten skummelt.

- "kul" muskelgutt som bare tenker på neste fest, og hvor mange jenter han kan rote med

- Populær tenåringsbabe som lever på utseendet og mener at det verste som kan skje er å være upopulær

- Ensom "taper" (selv om han er en grei kar), aka viggo venneløs

- metalldame med dårlige skoleresultater som har sløst bort tida si på kokkelinja og gir faen i det meste, mens hun holder på et ganske urealistisk håp om å bli musiker

- En fyr som bare virker interessert i å sparke fotball, så vidt jeg kan huske

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så første episode, og tenkte at ungdommene som var med fulgte typiske tenåringsklisjeer så til de grader at det var nesten skummelt.

- "kul" muskelgutt som bare tenker på neste fest, og hvor mange jenter han kan rote med

- Populær tenåringsbabe som lever på utseendet og mener at det verste som kan skje er å være upopulær

- Ensom "taper" (selv om han er en grei kar), aka viggo venneløs

- metalldame med dårlige skoleresultater som har sløst bort tida si på kokkelinja og gir faen i det meste, mens hun holder på et ganske urealistisk håp om å bli musiker

- En fyr som bare virker interessert i å sparke fotball, så vidt jeg kan huske

Ungdommer i den alderen er jo stort sett vandrende klisjeer da. Og det sier jeg med kritisk blikk på min egen ungdomstid. "Baben" har dessuten litt større problemer enn å frykte å bli upopulær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får rett og slett skikkelig vondt inni meg av å se Marius :sukk: Får jo tårer i øynene av å høre at de eneste vennene han har er besteforeldrene sine:( Han virker jo så snill og grei, er nok ikke noe vondt i den gutten der altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så første episode, og tenkte at ungdommene som var med fulgte typiske tenåringsklisjeer så til de grader at det var nesten skummelt.

- "kul" muskelgutt som bare tenker på neste fest, og hvor mange jenter han kan rote med

- Populær tenåringsbabe som lever på utseendet og mener at det verste som kan skje er å være upopulær

- Ensom "taper" (selv om han er en grei kar), aka viggo venneløs

- metalldame med dårlige skoleresultater som har sløst bort tida si på kokkelinja og gir faen i det meste, mens hun holder på et ganske urealistisk håp om å bli musiker

- En fyr som bare virker interessert i å sparke fotball, så vidt jeg kan huske

Jeg tror litt av poenget er å vise at det er mer enn hva man skulle tro som skjuler seg bak disse "klisjeene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns så synd på han Marius.. Han virker jo så grei! Tror ikke at han har vist skolekameratene sine hvem han egentlig er.. Men kjenner meg utrolig godt igjen, for jeg var ganske sjenert og stille av meg jeg også..

Hun isabelle er virker ganske falsk og høyrøsta syns jeg, men det er helt sikkert klippt ganske mye, sånn at alle skal virke "typete". Har lest at familien hennes blir sendt ut av landet, men at hun kommer tilbake og bor hos en venninne, men vet ikke om det stemmer da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte det veldig godt, og håper at man kanskje kan få se at bak alle klisjeene og stereotypene så skjuler det seg mennesker som fremstår som de gjør av ulike grunner...

Interessert i mennesker jeg ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marius er så fantastisk! Søt og god og snill. Blir avstandsforelsket av mindre jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var herlig å se at det er ikke mye som har forandret seg siden man selv var på den alderen.

Da var det samme typene som regjerte.

Det jeg reagerer på er at ingen vil inkludere Marius, det er tydelig at han sliter med å få innpass noen steder, men det er ingen som ser ut til å bry seg. Selv om mange av disse typene mangler substans nok til å kunne tilføre så mye kanskje.

Det kommer en vakker dag da det hele snur og de som nå lever det gode liv vil føle på medaljens bakside og vice versa. Så det ordner seg alltid for snille gutter og jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Det kommer en vakker dag da det hele snur og de som nå lever det gode liv vil føle på medaljens bakside og vice versa. Så det ordner seg alltid for snille gutter og jenter.

Det klarer jeg ikke lenger å tro på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjelden fått så vondt av noen som da Marius fortalte at han ikke har noen jevnaldrende venner. Han som er så snill og klok!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Marius, jeg. Er sikker på at det kommer til å ordne seg for han også :yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt faktisk med klump i halsen i den siste episoden !

Bra serie, syns det er fint de viser så mange sider av ungdommen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tårer i øynene når han fortalte at bertejenta var tvangsutsendt.. Ja jeg er lettrørt:P Fikk litt vondt av han med hesten som virket så usikker, men han danser jo med en jente i introen så det går sikkert bedre snart håper jeg. Han burde jo henge på hesteforum på nettet, da kunne han fått masse venninner hehe. Fotballgutten var kjeedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

ÅÅ, han marius er så skjønn han! han skulle vært et par år eldre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig satt på spissen. Gikk i 1. klasse når serien ble spilt inn, og etter hva mange har sagt hadde han visstnok mange venner og var sosial.

Etter å ha sett 4. episode, så virker det som om han trakk seg tilbake sosialt fordi han ikke kunne drikke alkohol, fordi da fikk han vondt i tissen...

Unnskyld meg, men det var jo ikke akkurat grav-alvorlige proplemer han hadde da. Så fort han var klar til å gå på byen igjen, så inviterte han 2 damer, og møtte opp på fest med de 2 damene i hver sin arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke er moren til hun goth-damen..oh my.

At moren ikke setter ned foten... Blir irritert når hun ber moren sin om å holde kjeft osv... Ugh...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...