Gå til innhold

Å spise med mat i munnen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om å ta drikke i munnnen samtidig som man har mat i munnen? Er dette noe de fleste gjør eller er det ekkelt? Jeg takler det ikke selv. Må alltid svelge ned maten før jeg drikker.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, sorry, det skulle stå, "å drikke med maten i munnen".

AnonymBruker
Skrevet

Personlig synes jeg det er ekkelt. Men kan lett forstå at mennesker med litt tørrere munn behøver litt fuktehjelp. Jeg sikler som en mastiff.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen ting er best sammen med drikke. Feks melk og nugatti :)

• Liker 7
Gjest badeand1
Skrevet

Ekkeeelt.

Har litt "problemer" med at maten blir most inni munn fra før så drikke med mat i munn gjør det mye verre. :haar:

• Liker 1
Skrevet

Dritekkelt.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Kommer litt an på hva jeg spiser, men jeg synes det er helt greit. Sjokoladekake og melk for eksempel :rodmer:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ekkelt, hvorfor det? Kanskje hvis man har suppefobi , men.. ellers nei :fnise:

• Liker 4
Skrevet

På meg selv er det en ting, på andre som gjør dette med veldig åpen munn er det veeeeldig ekkelt.

Gjest Raindrops
Skrevet

Dessuten er det veldig greit hvis jeg er på besøk, og finner ut at kjeksene til tante kanskje var litt i tørreste laget, med litt for mye kardemomme. Jeg pleier ofte å skylle ned mat jeg bare spiser av høflighet.

• Liker 5
Gjest BamseB
Skrevet

Spiller det noen rolle da?

Må da gå an å skylle unna mat uten å spy av den grunn...

Skrevet

Overskriften på tråden trigget min nysjerrighet. Fikk umiddelbart kommentaren ''Hva skal man ellers gjør? Spise uten mat i munnen?'', men (u)heldigvis var det kun en glipper fra TS sin side.

Men nei, jeg synes det går helt greit å gjøre det, sålangt man ikke søler og ikke all mat kommer til syne idet man skal drikke. Skulle jeg bekymret meg om alle de stoffer og væsker som blandes når man tygger mat, måtte jeg nesten funnet meg et annet hull å spise med.

• Liker 2
Skrevet

Vær vennlig å hold kjeft når du snakker til meg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er dårlige bordmanerer.

Man skal spise, tygge med åpen munn og så svelge. Deretter kan man drikke for å skylle ned.

Gjest badeand1
Skrevet

Det er dårlige bordmanerer.

Man skal spise, tygge med åpen munn og så svelge. Deretter kan man drikke for å skylle ned.

Nei. Man skal tygge med lukket munn.

• Liker 3
Skrevet

Mat og drikke skal vanligvis holdes adskilt etter min smak... meeen noen ting kan absolutt blandes; som varm te og sjokolade!

Om nom nom nom

Gjest Huskatta
Skrevet

Det er 3 ting jeg ikke takler ved matbordet: tygging med åpen munn, raping og slafsing.

Ja, og hår i maten. :spy:

Hender ofte at jeg skyller ned maten med vann. Så lenge munnen er lukket er det ingen som ser blandingen.

Skrevet

Spiller det noen rolle da?

Må da gå an å skylle unna mat uten å spy av den grunn...

Men det er da ingen som har sagt noe om å spy?

For min del liker jeg ikke at maten blir våt. Jeg vet: det er ikke logisk, siden den også blir våt av saus, kraft, sjy, at den er saftig. Det bare... blæ. :fnise:

Gjest Solsmil
Skrevet

Haha, har ingen problemer med å drikke mens jeg enda har mat i munnen :fnise: kan ikke si jeg har tenkt over problemstillingen før heller :gjeiper:

Gjest Tekola
Skrevet

En liten slurk for å hjelpe på den tørreste maten gjør da ingenting? I hvert fall ikke så lenge man klarer å ta den uten å legge igjen masse ubåter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...