Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har noen erfaring med candida-dietten? Oppskrifter å dele eller bøker? Hva som helst for å gjøre dette så enkelt som mulig å gjennomføre :( Ingen gjær, sukker, soya, alkohol, melkesukker osv osv...

Til dere som har lyst til å begynne å skrive teite kommentarer: dette er en diett pga sykdom. Ikke pga slanking.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg følger den nå, hun har holdt på i evigheter- men grunnen til at det har tatt så lang tid, er at hun ikke har fulgt den riktig. Hun spiser ikke: Gluten, laktose, gjær, frukt(druesukker), bær, vanlig sukker, kunstig søtning, soya, sopp, ris, poteter... eeh, det jeg kom nå nå

Vet hun spiser jordsjokk, lager en slags potetmos av det. i tillegg lager hun sitt eget krydder- fordi det er vanskelig å finne krydder hun kan spise.... Mye av raw-food kan hun spise, finnes mange gode blogger om det :)

Skrevet

åja. Man kan jo spise ris, poteter og bær.

huff, raw food :snurt:

Gjest frøken am
Skrevet

Jeg har det! Jøss, finnes andre..de er vanskelige å oppdage!

Jeg spiser kjernesunt og rått, vi har lagt om helt her hjemme.

Jeg eeeelsker den maten vi spiser nå, og savner ikke sukker eller gjær!

Har ikke holdt på et år enda.

Det har vært hardt å legge om ettersom jeg gjorde det midt i graviditeten...og så kom frøkna for 11 uker siden.

Men jeg råder deg til å sjekke ut supermat og raw food. Alle burde spise kjernesunt!

AnonymBruker
Skrevet

åja. Man kan jo spise ris, poteter og bær.

huff, raw food :snurt:

Nei, for bær fremkaller soppen. Ris og poteter burde du være forsiktig med, om du vil bli frisk raskest mulig:)

Skrevet

Jeg har det! Jøss, finnes andre..de er vanskelige å oppdage!

Jeg spiser kjernesunt og rått, vi har lagt om helt her hjemme.

Jeg eeeelsker den maten vi spiser nå, og savner ikke sukker eller gjær!

Har ikke holdt på et år enda.

Det har vært hardt å legge om ettersom jeg gjorde det midt i graviditeten...og så kom frøkna for 11 uker siden.

Men jeg råder deg til å sjekke ut supermat og raw food. Alle burde spise kjernesunt!

jeg leste at man skulle være forsiktig med raw food i begynnelsen. Huff, mye frem og tilbake av informasjon synes jeg.

Hvorfor skal du holde på ett år? Jeg må holde på 2-3 måneder med medisiner. Spiser veldig sunt ellers, men må bli frisk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk masse oppskrifter med ernæringsspesialisten jeg dro til. :) Jeg var på denne dietten i litt over 3 måneder og ble veldig mye bedre i magen, mer våken generellt og i god form..og selv om det ikke var viktig, så gikk jeg ned 15 kilo og kom meg ned på trivselvekt. :)

Hun gjorde det veldig klart for meg at det ikke var en diett for gravide da. om du søker på google : candida diet recipes

Så vil du finne mye. Personlig bakte jeg mat i leirgryte for det meste.

Gjest frøken am
Skrevet

jeg leste at man skulle være forsiktig med raw food i begynnelsen. Huff, mye frem og tilbake av informasjon synes jeg.

Hvorfor skal du holde på ett år? Jeg må holde på 2-3 måneder med medisiner. Spiser veldig sunt ellers, men må bli frisk.

Neinei! Var ordvalget mitt så dårlig? :fnise:

Mente at jeg enda ikke har holdt på et år. Men det er en livsstil. Så vi slutter vel aldri :)

Jeg har bare snudd helt, og spiser derfor det jeg vil.

I det siste har jeg skaffe meg litt mer kunnskap, og vi spiser mindre av bær og frukt og masse grønnsaker!

Helt fanatiske er vi ikke, men mange ser på vårt kosthold som super strict. Og vet da tydeligvis ikke hvor mye godt det finnes å velge i ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...