Gjest Katee Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Jeg skal invitere noen venninner på tapaskveld, og trenger tips til enkle, men smakfulle tapas Dette er noe av det jeg har tenkt litt på: - serrano- og spekeskinke - poteter med hvitløksmajones - bacondadler - bakte grønsaker - blåskjell dampet i hvitvin - friterte blekksprutringer Hvilke tapasretter liker DU?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 * Ovnsbakte båtpoteter m/olivenolje, hvitløk, salt og pepper. * Grønn salat * Lefser med snøfrisk og laks * Kyllingspyd * Kjøttboller * Asparges med serranoskinke Ble sulten jeg nå!
Gjest Marla Singer Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Spanske kjøttboller i tomatsaus Scampi marinert i hvitløk og chili Saltkokte poteter Chorizo Manchego Foccacia og aioli
Ingis Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Jeg vil anbefale - osteboller - baconsurret jalepenos med ost - spansk omelett - fylt paprika Jeg digger også disse tyrkiske kjøttbollene. Riktignok ikke spansk mat, men smaker såå godt!!
Safira Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 - Tortilla española (spansk omelett) - Albondigas (spanske kjøttboller) - Gode oliven - Alioli - Serranoskinke - Manchegoost - Patatas bravas (poteter i en sterk tomatsaus) - Calamares fritos (friterte blekksprutringer) - Boquerones en vinagre (ansjos marinert i eddik og hvitløk, vet ikke hvor lett det er å lage selv) - Linsesalat - Gambas al ajillo (reker/scampi med hvitløk) - Chorizo (enten for seg selv, eller stekt i rødvin) - Salpicon de mariscos (salat av sjømat og grønnsaker som tomat, paprika, og løk med en vinagrette) - Godt brød Har hendt vi har laget en paella i tillegg til tapasen. Synes det fungerer bra. Når jeg spiser tapas skal det være spansk, da synes jeg ikke at ting som lefseruller har noe på bordet å gjøre 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #6 Skrevet 13. mars 2012 Når jeg spiser tapas skal det være spansk, da synes jeg ikke at ting som lefseruller har noe på bordet å gjøre Helt utrolig enig! 1
Gjest Ludovie Skrevet 13. mars 2012 #7 Skrevet 13. mars 2012 I tillegg til mye av det som er nevnt her: klippfiskboller! Og så liker jeg dessuten at det er en del grønnsaker involvert, så som grillet paprika, tomatsalat, marinerte artisjokkhjerter, shots med gazpacho, osv. Pluss hel sopp med hvitløk surret i sherry. Og padrón!
-Fisken- Skrevet 15. mars 2012 #9 Skrevet 15. mars 2012 Om du søker her inne på forumet, finner du mange tips til tapasretter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå