Gå til innhold

Apps


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har endelig fått meg iPhone, og lurer på om noen kan anbefale meg noen apps. Skal begynne å jogge snart, trener på treningssenter og skal slanke meg litt. Husk at jeg har 0 erfaring med dette, så forklar gjerne litt om appen! Hva bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

RYP kalkulerer hvor mye du skal løfte hver uke utfra din 10RM (maks vekt du klarer å løfte 10 ganger) og forteller deg hvor mange repitisjoner du skal ta. Du trenger bare å lære deg øvelsene.

Get running sier ifra når du skal løpe og forteller underveis hvor mye du har igjen og hvor mye du har løpt. Her er også et program du enkelt følger uten noen kunnskaper.

Endomondo er en veldig populær app som bruker gps og alt det der.

imuscle (14kr) viser alle slags styrkeøvelser når du velger hvilken del på kroppen du ønsker å se øvelser for. Jefit er en litt enklere gratisversjon.

Alle disse er perfekte for nybegynnere synes jeg. :) Jeg bruker get running (siste uken, så er det over på endomondo) og RYP. imuscle når jeg lurer på hva som skal til for å trene en muskelgruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Nike training og runkeeper.

Nike training er flere forskjellige treningsprogram hvor man kan velge program etter form og ut fra hva man vil oppnå, det er øvelser man kan holde på med hjemme og på treningssenter, alle bevegelsene blir instruert via video, ettersom man har fullført etapper av treningen får man etterhvert "premier".

På runkeeper velger man mellom forskjellige kondisjonsøvelser, velger man "jogging" starter en klokke også guider en dame deg gjennom økten for å fortelle hvordan du ligger ann mtp tid og strekning.

Alt logges og rutenblir kartlagt via GPS, slik at man kan gå igjennom og sammenligne med andre økter. Runkeeper fungerer best på utendørssktiviteter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips!

Get Running høres supert ut! (Har den noe med Nike å gjøre? Lurer på om sambo har den uten å bruke den).

Noen som har tips ang slanking? Finnes det kanskje apps med menyforslag og slikt?

*ivrig* :fnise:

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Nike training og runkeeper.

Åh, dumme hjernen min. Jeg leste runke-per. :hoho:

Endret av Pingting
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Nike training og runkeeper.

Nike training er flere forskjellige treningsprogram hvor man kan velge program etter form og ut fra hva man vil oppnå, det er øvelser man kan holde på med hjemme og på treningssenter, alle bevegelsene blir instruert via video, ettersom man har fullført etapper av treningen får man etterhvert "premier".

På runkeeper velger man mellom forskjellige kondisjonsøvelser, velger man "jogging" starter en klokke også guider en dame deg gjennom økten for å fortelle hvordan du ligger ann mtp tid og strekning.

Alt logges og rutenblir kartlagt via GPS, slik at man kan gå igjennom og sammenligne med andre økter. Runkeeper fungerer best på utendørssktiviteter:)

Der var det kommet enda et godt tips jo! Tusen takk!! :)

Runkeeper høres smart ut! Har et klart mål ift joggingen (10km til sommeren), så greit å trene så smart som mulig!

Så et dumt spørsmål: Titter dere på tlf mens dere løper da? Eller bruker høretlf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, dumme hjernen min. Jeg leste runke-per. :hoho:

Du er ikke alene... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha tror alle har vært innom en runde med runke-per når de har sett det navnet!

Runkeeper er veldig veldig ålreit mtp å kartlegge løpingen sin, og ja jeg bruker høretelefoner:) man kan synke egne spillelister og slikt på samme program:)

Den Nike-appen har slanke-program man kan velge i :) harde men veldig fine og varierende øvelser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker øreplugger jeg, hører på musikk mens get running er på i bakgrunnen. Demper musikken automatisk når hun har noe å fortelle. Har ingenting med Nike å gjøre nei.

Jeg synes nike training ble litt kaotisk. Men kan være fordi jeg ikke satte meg ordentlig inni det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...