Gå til innhold

Hvor mye koster leie av kjole (ca)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye koster det å leie en brudekjole?

Enkel kjole?

Middels kjole?

Komplisert kjole?

Mye forskjell i prisen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leieutvalget er så dårlig nå, for de fleste kjolene blir vel bare solgt, men å leie ligger vel på rundt 4 - 6000.....?

Skrevet

Kjolen jeg har funnet og skal leie koster 7200. Det er litt under halv pris av kjøpeprisen, og av den dyreste typen på det stedet hvor jeg skal leie. Det er en kjole med veldig mange detaljer, og ikke blant de enkleste. Leierisene i den butikken ligger fra 5000 og opp til den prisen jeg skal betale.

Skrevet

Dæven! Åssen i alle dager kan de forlange såååå mye??????

Trodde det lå på rundt 2500-3000, jeg!

:hakeslepp:

Da tror jeg likegodt jeg syr den og selger den igjen... nesten billigere det jo!

Skrevet

Jeg får også sydd kjole - og den ser ut til å bli veldig fin! Litt gøy å ha en kjole ingen andre har! Anbefaler herved spesialsydd kjole (men kan dessverre ikke anbefale sydame - hun som syr min har så mye å gjøre med andre ting da hun underviser i søm og syr masse klær ellers) .

Skrevet
Dæven! Åssen i alle dager kan de forlange såååå mye??????

Trodde det lå på rundt 2500-3000, jeg!

:hakeslepp:

Fordi de ikke kan leie dem ut så mange ganger og da blir det dyrt hvis de skal tjene noe på det. Tenk deg en kjole til 20 000, hvis de skulle tatt 3000 for den måtte de leid den ut 6-7 ganger for å få inn det samme på den..... tenk hvordan den kjolen hadde sett ut de siste gangene da!

Men ubetinget JA, det er altfor dyrt å leie!

Skrevet

Tror leieprisen er nesten eller ca halv pris på kjolen jeg. Det er i allefall dyrt.

Skrevet

Der hvor jeg skal leie kjole så leier de dem ut tre til fire ganger, kommer an på hvor godt det synes at den er brukt. Og som sagt så lå prisene på 5000- ca 7000 kr. Jeg har valgt å leie fordi det skal være utrolig vanskelig å få solgt kjolen igjen etterpå. Jeg har ikke noe behov for å ha en brudekjole hengende i skapet, det holder at jeg kan studere bildene! :D

Skrevet
Der hvor jeg skal leie kjole så leier de dem ut tre til fire ganger, kommer an på hvor godt det synes at den er brukt. Og som sagt så lå prisene på 5000- ca 7000 kr. Jeg har valgt å leie fordi det skal være utrolig vanskelig å få solgt kjolen igjen etterpå. Jeg har ikke noe behov for å ha en brudekjole hengende i skapet, det holder at jeg kan studere bildene!  :D

Noe av dette er min mening også... Skulle gjerne ha kjøpt kjole jeg, om jeg hadde villet bruke litt mer penger på kjole... Problemet er at jeg ikke hadde hatt hjerte til å selge den etterpå uansett, så da ville den bare hengt i skapet som et minne + støvet ned. Også ville kjolen blitt en større utgift for meg enn å leie.

Synes det er mye penger for å leie kjole, men da kunne jeg velge akkurat den kjolen jeg ville også.

Skrevet

Jeg valgte å kjøpe min kjole, nettopp for å ha en hengende i skapet.

Jeg ønsket å kunne velge akkurat den kjolen det passet meg å velge uansett pris, derfor begynte jeg å spare på kjolekonto lenge før min kjære fikk kjøpt ring....

Dessuten hadde jeg fått nervesammenbrudd ved tanken på at det kunne skje noe med kjolen innen jeg fikk brukt den hvis jeg skulle leie.

Nå henger kjolen min trygt i skapet hjemme hos mamma, og jeg er garantert at den henger der og er like fin på bryllupsdagen.

Skrevet

Min kjole kjøpte jeg for kr. 6.000,-, men den kostet hele kr. 5.200,- å leie, så da da var det ikke så mye å lure på. Det sier også litt om at butikkene helst vil selge fremfor å leie bort.

Skrevet

Du som startet denne tråden: Det er også en mulighet å kjøpe en kjole som har vært leid ut. Kjolen jeg har kjøpt, har vært utleid tre eller fire ganger. Men den ser ut som ny, og pga utleien har jeg fått 35% rabatt på kjøpeprisen. Dermed kom den på ca 6000 kroner, ca det samme som det ville kostet å leie den.

Skrevet

Det var smart! Takk for tipset!

Det eneste problemet er at jeg er størrelse 34/36.......... har hørt det er en vanskelig størrelse...

Skrevet

Jeg ble først opplyst at Demetrios-kjolen jeg ville ha kostet 8000 å leie.. men etterpå fikk jeg vite at de hadde opplyst meg feil; kjolen var kun til salgs!

Derfor fikk jeg en god pris om jeg ville kjøpe den; 10.700 kr. Da det ble kun vel 2000 kr mer om kjøpte den. Og det gjorde jeg!! :D

Min erfaring er at de fleste brudesalonger går mer og mer over til kun salg. Dessuten er leieprisen høy sammenlignet med kjøpsprisen de stedene den blir utleigd.

Skrevet

Trenger kjole være så dyrt da? Jeg kjøpte en dyr kjole, men ser jo masse kjoler som ikke koster skjorta også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...