Gå til innhold

svak blødning midt i syklus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk plutselig en svak blødning ved noen toalettbesøk en uke før jeg venter mensen, syklusdag 21...så en dag uten noe, så svak blødning igjen i dag...jeg blir kjempeurolig og redd for at noe er galt??

Jeg går ikke på prevensjon og er med sikkerhet ikke gravid.

Andre som plutselig har opplevd blødning midt i syklus??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt. Blødningsforstyrrelser kan komme av veldig mye; stress, lite søvn, lysere tider ute, endrede livsstilsvaner ++. Sannsynligvis ikke noe farlig i det hele tatt. Er du veldig redd kan du selvfølgelig oppsøke lege eller gynekolog, men dette er kjempevanlig så ikke få panikk.

Skrevet

Takk for svar ribbonwood:)

Er det like vanlig uavhengig av om man bruker prevensjon eller ei? Eller er det vanligere når man ikke bruker prevensjon?

Jeg mistet i MA for 4 mndr siden, og gikk før det på prevensjon i maaange år..men har ikke hatt mellomblødninger mellom de to forrige menstruasjonene,derfor jeg syntes det var så rart at det plutselig skulle komme nå...Jeg som trodde syklusen min hadde vært tilbake i normalen i 2 mndr allerede....

Skrevet

Hadde svake,men ikke noe særlig nå....

Noen med erfaring her? Håper på svar! På forhån takk:-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det temmelig ofte i forbindelse med eggløsning. Kan det være det?

Skrevet

Takk for svar,anonymbruker.

Tror ikke det er EL, har vanligvis stabile sykluser på ca 28 dager...denne lille blødningen jeg har nå begynte dag 21. Det jeg ikke kan forstå er hvorfor jeg blødde i forigårs, ikke i går,-men så i dag

igjen.-og kun ved noen toalettbesøk,ikke alle. =/

hjelp?!???

Skrevet

Takk for svar ribbonwood:)

Er det like vanlig uavhengig av om man bruker prevensjon eller ei? Eller er det vanligere når man ikke bruker prevensjon?

Jeg mistet i MA for 4 mndr siden, og gikk før det på prevensjon i maaange år..men har ikke hatt mellomblødninger mellom de to forrige menstruasjonene,derfor jeg syntes det var så rart at det plutselig skulle komme nå...Jeg som trodde syklusen min hadde vært tilbake i normalen i 2 mndr allerede....

Tror det er veldig vanlig uansett, men hvis man har brukt p-piller eller lignende i mange år er det i alle fall veldig vanlig. Kroppen sier liksom "stopp", så man må ta en pause fra hormonbasert prevensjon. Sollys påvirker kroppens hormoner veldig så det kan jo være det som har skjedd nå? Har også hørt fra mange at soppinfeksjon kan føre til blødningsforstyrrelser, men da merker man vel eventuelt kløe før blødningsforstyrrelsene. Jeg ville ventet en syklus til, og hvis samme problem oppstår neste gang så kan du jo spørre legen din, kanskje få en gynekologisk sjekk. Det skader jo ikke :)

Skrevet

Igjen takk for langt svar:-)

Det jeg synes er så utrolig merkelig er at blodet ikke kommer ved hvert toalettbesøk..-mer med annenhvert =/ og annenhver dag =/

Hvis det først skal blø, så skjønner jeg ikke hvirfor det da ikke blør hele tida??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...