Gå til innhold

Frossen kyllingfilet


cornygirl

Anbefalte innlegg

Kan jeg legge frossen kyllingfilet rett i stekovnen? Glemte å ta den opp av fryseren tidlig nok, og nå rekker jeg ikke å tine den før middag... Jeg tenkte jeg skulle steke kyllingfilet og grønnsaker i aluminiumsfolie i stekovnen... Hvis jeg kan steke den frossen, hva blir da steketiden? Håper noen kan svare fort...

Endret av cornygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja usikker på det. Synes ofte ikke maten smaker like godt da. Tror jeg ville lagt de en stund i kaldt vann før jeg stekte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Jeg pleier å legge den i ovnen på 100 grader i ca 10 minutter, og deretter gå frem på vanlig måte. Den pleier å bli saftig og god, men det er kanskje også litt avhengig av hva jeg har sammen med kyllingen i formen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ta dem rett fra fryseren, pakke i folie og legge dem i ovnen. Steker vel en times tid, kanskje litt mer, på rundt 150-200 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal uansett aldri legge mat til tining i varmt vann pga bakterieutvikling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Drue

Man skal uansett aldri legge mat til tining i varmt vann pga bakterieutvikling.

Om det er en tett pose, så er ikke det noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tines faktisk fortere i kaldt vann, leste det en gang på ett vitenskapsforum. Kopierer derifra:

"Dette fordi at med varmt vann så trekker isen inn i maten, mens med kaldt vann så slår den ut.. Det beste er å legge maten i en frysepose(om den ikke er vakumpakket) å legge den i vasken under rennende kaldt vann, da vil den tines fortest."

Hvem skulle trodd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal uansett aldri legge mat til tining i varmt vann pga bakterieutvikling.

Det går heilt fint så lenge ein skal bruke (altså varmebehandle) kjøtet så snart det er tina.

Det største problemet med å tine i varmt vassbad (spesielt med fisk) er vel at mykje vatn "går tapt" og maten blir tørrare. Men eg har aldri fått problem med kyllingfilet på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ovnsteker ofte kyllingfileene fra frossen tilstand:)

Har de en time i ovn på 180-200 grader.

Endret av Rosa Mirabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...