Gå til innhold

Dere med bakgrunn som medisinsk personell

Fremhevede innlegg

Gjest PinkLeaf
Skrevet (endret)

Jeg skulle få en ny resept på Evra p-plaster fordi det siste plasteret har løsnet. Hun på legekontoret sa jeg ikke kunne få en ny resept over telefon fordi jeg ikke har vært hos legen siden november, og måtte dermed få en resepttime i morgen. Men det er jo plaster for ett år på en resept, er det ikke litt å overdrive å måtte ha meg inn til resepttime når jeg ikke har vært der på 4,5 måneder?

Er det bare for å få inn mer penger? Det koster jo betydelig mer å måtte inn til legen enn å få en resept sendt til apoteket..

Endret av PinkLeaf
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig rart ut. Resept på faste medisiner kan man få om man ringer, trenger ikke time for det.

Men min erfaring er at sekretærene ikke alltid tør (eller vil) si at du kan få resept og derfor setter deg opp på time. Det har hendt flere ganger når jeg da kommer inn til legen og sier jeg trenger ny resept så himler han med øynene og sier at det trengte jeg da ikke time for. Da har det vært himling med øynene mot sekretæren altså, ikke meg.

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Takk for svar. Tror du at jeg kan slippe å betale så mye for timen i og med at timen egentlig ikke er nødvendig? Jeg fortalte også at jeg hadde vært hos gyn i oktober som sa at det var helt ok å fortsette på evra i flere år til.. Syns jo det er idiotisk å kreve over 300kr hvis det holdt med 80kr bare for resepten.. :sukk:

Men uansett, hun bør hvertfall gi beskjed til sekretærene sine at man ikke mååå inn flere ganger i året. Sekretæren spurte om jeg hadde avtale på å få resept over telefonen. Legen har aldri nevnt det, så skulle jo ikke tro at jeg må avtale det spesielt.. :klo:

Skrevet

Man må ikke ha time for faste medikamenter nei, uansett hvor lenge siden det er man har hatt time. Men er mange legesekretærer som ikke er helt klar over dette, desverre. Om du kan betale mindre eller ikke er jeg ikke sikker på. Jeg er så ofte hos legen at jeg har frikort iløpet av de første 2 månedene uansett. :sjenert: Så når dette skjer meg er det ett fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...