Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter enormt med psyken min fordi jeg er mye kroppshår. Heldigvis er det meste lyst, men tilgjengjeld er hårene LANGE. Det er verst i ansikt, hals, rundt brystvortene og en stripe nedover hele magen (spesielt rundt navelen). Har fått kommentarer av andre før, og synes det er veldig ubehagelig. Har prøvd å nappe og vokse, men da blir hårene bare svarte (selvom alle sier det bare er en myte). Så nå klipper jeg bare med en liten saks. Men det er utroligslitsomt å "gå gjennom" hele kroppen med saksen flere ganger i uken. Hva skal jeg gjøre? Finnes det virkelig ingen permanente hårfjerningsmetoder som fjerner lyse hår?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme da jeg har akkurat samme problem som deg. Hårene blir sorte ja, noe annet er løgn. Ser jo snart ut som en mann :trist:

Skrevet (endret)

Synd å høre at dere føler det sånn,jenter med mye kroppshår er jo så sexy :) Synes ikke det virker manndig i hele tatt jeg,bare naturlig og fint med jenter som har kraftig hårvekst :)

Endret av volvo22
AnonymBruker
Skrevet

De blir ikke sorte av nappingen, men de kan forandre farge og tykkelse etterhvert uavhengig av napping eller ikke. Det er ikke så uvanlig.

Hår der hvor du sier er ikke uvanlig for jenter. De fleste napper eller vokser det og noen lar det bare være.

Skrevet

De blir ikke sorte av nappingen, men de kan forandre farge og tykkelse etterhvert uavhengig av napping eller ikke. Det er ikke så uvanlig.

Hår der hvor du sier er ikke uvanlig for jenter. De fleste napper eller vokser det og noen lar det bare være.

Jeg skjemmes slik at jeg ikke har gått i bikini siden før puberteten (det var etter puberteten at hårene ble så lange/mye at det ble sjenerende) :(

En ting jeg sliter med når jeg vokser er at jeg får "brannsår" og blir veldig rød etterpå. Bruker de som er tilpasset ansiktet, men allikevel blir jeg sår. Er det noen med anbefaling til bra voks da? Jeg mener, hvis det ikke finnes noen permanent måte å få det fjernet på, er jeg jo nødt til å finne et bedre voks-merke for jeg må gjemme meg i flere dager etter hver voksing med den jeg bruker nå *flau*

TS

Skrevet

Synd å høre at dere føler det sånn,jenter med mye kroppshår er jo så sexy :) Synes ikke det virker manndig i hele tatt jeg,bare naturlig og fint med jenter som har kraftig hårvekst :)

Det kan godt være en og annen mann der ute som finner kraftig hårvekst hos det motsatte kjønn sexy, og at mange menn ikke bryr seg i det hele tatt, men det hjelper ikke meg. Det hadde ikke hjulpet om alle menn i hele verden hadde forgudet det, for jeg føler meg ikke vel. Jeg vil fjerne hårene for min egen del, fordi jeg finner det sjenerende.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hva med laserbehandling? Kjenner noen som har tatt det med godt resultat.

Skrevet

Hva med laserbehandling? Kjenner noen som har tatt det med godt resultat.

Dessverre fungerer det bare på mørk hårvekst :(

TS

Skrevet

Det kan godt være en og annen mann der ute som finner kraftig hårvekst hos det motsatte kjønn sexy, og at mange menn ikke bryr seg i det hele tatt, men det hjelper ikke meg. Det hadde ikke hjulpet om alle menn i hele verden hadde forgudet det, for jeg føler meg ikke vel. Jeg vil fjerne hårene for min egen del, fordi jeg finner det sjenerende.

TS

Man jo gjøre det som føles best for egen del. Jeg ville bare si at noen av oss menn liker damer med kraftig hårvekst,og synes det er bare fint og deilig :) Siden endel damer virker å tro at ingen av det motsatte kjønn liker dette..

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, det visste jeg ikke. Det var no drit :frown:

Kjente ei som hadde mye hårvekst, jeg hadde så vondt av henne.

Skrevet

Jøss, det visste jeg ikke. Det var no drit :frown:

Kjente ei som hadde mye hårvekst, jeg hadde så vondt av henne.

Jeg synes i allefall det er noe veldig befriende,naturlig og sexy med jenter som har kraftig hårvekst og lar det gro fritt :)

AnonymBruker
Skrevet

Vet om ei her som har skrevet noe om en type laserapparat for hjemmebehandling. Kostet rundt 5000 kr. Hun var veldig fornøyd. Verdt et forsøk?

Bare en tanke jeg har. Om hårene er lyse. Hjelper det da å farge de mørke før laserbehandling?

Skrevet

Hva med epilering, da? Om det er veldig vondt, kan du smøre med emlakrem de første gangene. Gjorde det på bikinilinja og under armene (hadde aldri klart det uten emlakrem, men etter to ganger med bedøvelse var det ikke vondt lenger). På leggene bruker jeg høvel, syns det gir et bedre resultat der.

AnonymBruker
Skrevet

Vet om ei her som har skrevet noe om en type laserapparat for hjemmebehandling. Kostet rundt 5000 kr. Hun var veldig fornøyd. Verdt et forsøk?

Bare en tanke jeg har. Om hårene er lyse. Hjelper det da å farge de mørke før laserbehandling?

Tviler på at det hjelper å farge hårene, for man får ikke farget ned i rota, og det er der det skal svis. For oss med mørk hårvekst er philips lumea kjempebra.

Skrevet (endret)

Begynner det ikke å bli mere på moten for jenter å ha hår på kroppen da?

Endret av volvo22
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om moten tillater så mye hårvekst egentlig,men det burde den. Skulle ønske jeg kunne være ubarbert og naturlig i sommer uten at noen så rart på meg for det..

Skrevet

Har du prøvd p-pillen Diane? Spør legen din om det:)

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd p-pillen Diane? Spør legen din om det:)

Men vil gjerne ha hårveksten,synes det litt noe fint med å ha kjønnshårene også :) bare synd å bli sett ned på av endel pga at man lar det vokse

Skrevet

åja okei, men da får du bare lære deg å drite i hva andre mener da, eller så får du fortsette å gjerne på en slitsom måte ;)

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest hele denne tråden synes jeg at alle skulle bli flinkere til å drite i hva andre mener og gjøre som de selv synes er best angående kjønnshår og barbering. Den som føler for å la det gro fritt skulle gjøre det uten å føle seg mindre attraktiv osv på standa i sommer :) Alle har kjønnshår og det er bare bra at noen viser det frem. Det gjør andre mye tryggere på seg selv og gjør oss friere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...