AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 Hei skal laga en rimelig stor porsjon bacalo og trenger sårt litt hjelp.. Hvor mye uutvannet klippfisk vil jeg trenge om jeg skal lage bacalo til 50 personer? Og hvor mye poteter og løk skal jeg beregne? Tenker på den ``norske`` versjonen av bacalo med klippfisk, poteter og tomat? ;)Eventuelt har dere noen gode tips og triks for å få et velykket resultat?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #3 Skrevet 11. mars 2012 Jeg regner med du mener bacalao? Denne oppskriften er til 6 personer ( og så kan du doble opp så mye du trenger): Min lenke Det er absolutt den beste bacalaoen syns jeg. Vi pleier å ha i en del mer tørket chilipepper (knust) og hvitløk. Legg merke til at der står en halv liter olje og ikke en halv desiliter. Jeg bomma der første gangen
Gjest navnelapp Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 Til så mange ville eg bakt den i ovnen i djupe bakkar. Å lage mat til så mange er ikkje lett, det er ikkje berre å gange opp alle oppskrifter. Rådfør deg med ein erfaren kokk, er mitt råd.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Jeg regner med du mener bacalao? Denne oppskriften er til 6 personer ( og så kan du doble opp så mye du trenger): Min lenke Det er absolutt den beste bacalaoen syns jeg. Vi pleier å ha i en del mer tørket chilipepper (knust) og hvitløk. Legg merke til at der står en halv liter olje og ikke en halv desiliter. Jeg bomma der første gangen Mente bacalAo ja hehe! Takk
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #6 Skrevet 11. mars 2012 Til så mange ville eg bakt den i ovnen i djupe bakkar. Å lage mat til så mange er ikkje lett, det er ikkje berre å gange opp alle oppskrifter. Rådfør deg med ein erfaren kokk, er mitt råd. Planen var å bruke bakker ja
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #8 Skrevet 11. mars 2012 Til så mange ville eg bakt den i ovnen i djupe bakkar. Å lage mat til så mange er ikkje lett, det er ikkje berre å gange opp alle oppskrifter. Rådfør deg med ein erfaren kokk, er mitt råd. Det er det jeg bekymrer meg litt for, det at jeg ikke bare kan ``gange opp`` oppskriften. Må selfølgelig være påpasselig å ikke overkrydre den helt Noen som har litt kokkeerfaringer på akurat det med å lage det til så mange? Og som vet hva jeg må passe på og hva jeg ikke bare kan gange opp?
Gjest navnelapp Skrevet 11. mars 2012 #9 Skrevet 11. mars 2012 Du bør ikkje mangedoble oljen, iallfall. Krydringa kan du i utgangspunktet gange opp, men hald tilbake litt på chili og salt. Det kan du smake til med etterpå.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #10 Skrevet 11. mars 2012 Du bør ikkje mangedoble oljen, iallfall. Krydringa kan du i utgangspunktet gange opp, men hald tilbake litt på chili og salt. Det kan du smake til med etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå