Zzyzx Skrevet 11. mars 2012 #21 Skrevet 11. mars 2012 Sjokolade blir ødelagt i kjøleskapet, altså. Den skal ideelt sett lagres noe kaldere enn romtemperatur. http://en.wikipedia.org/wiki/Chocolate#Storage Klar over det, men ingen sa noe om lagring. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #22 Skrevet 11. mars 2012 Haha jeg blanda en gang mårpølse og vaniljeis. Godt det
Wombat Skrevet 11. mars 2012 #23 Skrevet 11. mars 2012 Klar over det, men ingen sa noe om lagring. Tror det lengste sjokolade overlever her i huset er høyst en dag...
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #24 Skrevet 11. mars 2012 Klar over det, men ingen sa noe om lagring. Jo, det vil jeg da si? Sjokolade er definitvt best kald. Vi har vår sjokolade alltid i kjøleskapet. Feks. Man bør også la sjokolade smelte sakte i munnen for at smakene skal komme til sin rett, og følgelig blir det bare mer å varme opp dersom den er kjøleskapskald når man putter den i munnen.
pinar Skrevet 11. mars 2012 #25 Skrevet 11. mars 2012 Dere er gale... gale sier jeg! Har den selv godt tullet inn mot magen sånn at den er god å varm før den er spisbar, finnes ikke noe bedre enn borderline-skal til å smelte-kroppstemperert sjokolade... jeg er så enig! Haha!
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #26 Skrevet 11. mars 2012 Sjokolade smaker jo ingenting når den er kald. Halvsmeltet sjokolade, derimot, mmmm.... jeg fråtser hele sommeren. Nå på vinteren spiser jeg mindre sjokolade, da jeg ikke får den til å smelte ordentlig. Men det hender jeg holder en inntil pc-vifta til den er passe myk og god. :gjeiper: 3
Burn Skrevet 11. mars 2012 #27 Skrevet 11. mars 2012 Jeg er helt enig i at sjokolade smaker svært lite når den er kald. Jeg liker best romtemperert sjokolade, men når det kommer til dette Philadelphia + Milka pålegget jeg linket til tidligere: så skal det være kaldt.
Burn Skrevet 11. mars 2012 #28 Skrevet 11. mars 2012 Forresten: jeg fikk så lyst på sjokolade av å lese denne tråden, at nå sitter jeg med en i munnen (den er romtemperert).
koko_s Skrevet 11. mars 2012 #29 Skrevet 11. mars 2012 Haha jeg blanda en gang mårpølse og vaniljeis. Godt det
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #30 Skrevet 11. mars 2012 Et annet tips til noe som er veldig godt: Knus dotskjeks i en blender eller noe, og bland det med Philadelphia Ånei! Måtte du si det! Chrunch og myk, syrlig ost. Uff og uff... TS
Mynona Skrevet 11. mars 2012 #31 Skrevet 11. mars 2012 Tror jeg må innom butikken i morgen å kjøpe philadephia og sjokkis jeg Dette må prøves! Og hvis det ike er noe godt, så er de jo gode hver for seg også...
pinar Skrevet 11. mars 2012 #32 Skrevet 11. mars 2012 Jeg tror faktisk det er nettopp derfor soho sjokoladen ble så savnet. Kombinasjonen søt sjokolade og syrlig youghurt/ eventuelt ost 1
karella Skrevet 12. mars 2012 #33 Skrevet 12. mars 2012 Et annet tips til noe som er veldig godt: Knus dotskjeks i en blender eller noe, og bland det med Philadelphia Åååh! Dette skal jeg prøve med Oreo kjeks + philadelphia, det må bare bli godt!
OhMickey Skrevet 13. mars 2012 #34 Skrevet 13. mars 2012 Åååh! Dette skal jeg prøve med Oreo kjeks + philadelphia, det må bare bli godt! Update? :popcorn:
Gjest Tekola Skrevet 13. mars 2012 #35 Skrevet 13. mars 2012 Åååh! Dette skal jeg prøve med Oreo kjeks + philadelphia, det må bare bli godt! Det er det jeg har brukt i Oreokake, i hvert fall. Og det er superdigg!
Gjest Ludovie Skrevet 13. mars 2012 #36 Skrevet 13. mars 2012 Haha jeg blanda en gang mårpølse og vaniljeis. Godt det Uæææh! Vær så snill, ikke skriv "mårpølse". Da ser det jo ut til å dreie seg om pølse laget av mår, jo. 3
Gjest Ludovie Skrevet 13. mars 2012 #38 Skrevet 13. mars 2012 Mør, heter det! Morr der jeg kommer fra. 2
Gjest Tekola Skrevet 13. mars 2012 #39 Skrevet 13. mars 2012 Morr har opprinnelse i det norrøne ordet mǫrr, og betyr i følge ordbøkene hakket eller malt innmat, og spekepølser laget av dette. Morrpølse kalles også mårpølse, mørpølse eller bare morr. Sideformen mørr ble tatt ut av rettskrivningsnormen for bokmål i 2005. På nynorsk brukes også mòr. Andre navn er svinehakk, elghakk og lignende, selv om dette strengt tatt kun betegner den blandingen som er utgangspunkt for pølseproduksjonen. Fra Wikipedia.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå