Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har noen spørsmål angående canesten vaginaltablett 500mg og soppinfeksjon i underlivet.

Jeg og kjæresten min har hatt litt problemer med soppinfeksjon da vi tror vi har gitt det tilbake til hverandre omtrent annenhver gang vi har møttes og hatt samleie (avstandsforhold).

For en uke siden kom jeg hjem etter vi hadde møttes, og et par dager etter sa han at han har symptomer på sopp og han begynte å bruke canesten kremen. I denne uken fikk jeg menstruasjon så begynte ikke på kremen. Om et par dager er det over og jeg kan begynne selv om jeg ikke har noen symptomer på sopp, men gjør det mest for å vere sikker og ren til neste gang vi møtes som er om tre uker.

Det jeg lurer på er om jeg skal bruke vaginaltabletten også, slik at jeg er helt sikker på at jeg fjerner all sopp hos meg? eller er det bedre om jeg tar den etter vi har møtes etter tre uker viss han ikke fikk vekk all soppen til den tid? vi vil jo selvsagt fjerne alt og ikke få det igjen, så vi vil gjøre det rette valget; om å prøve å fjerne alt nå før vi møtes, eller etter da det er lengre tid før vi møtes igjen?

tenker bare det at viss jeg bruker tabletten nå og all sopp er borte for meg, også har jeg og kjæresten sex og kanskje ikke all soppen hans var forsvunnet, så smitter kanskje han meg igjen? da er det vel bedre at vi fokuserer mer på å fjerne alt etter vi møtes nå, og at jeg tar tabletten da?

tar det litt tid før tabletten gjør jobben sin ferdig, eller er alt gjort til den kommer ut noen timer etterpå?

noen som har erfaringen med denne tabletten?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

dette har jeg også slitt med i mange år. Men etter jeg har lest litt om kosthold osv og endret kostholdet ( google Candida ) så har jeg kuttet ut gjær i maten, sukker og en del andre ting. Har ikke hatt sopp siden.

Nå i det siste har jeg skeiet mye ut med maten, spist mye sjokolade, brød osv. Jeg merker med en gang at kroppen og psyken er dårligere pluss jeg har fått blærebettenlse. Nå må jeg ta meg i sammen igjen når det gjelder kostholdet og jeg vil nok merke at jeg blir bedre igjen.

Skrevet

Best å ta tabletten om natta, før du legger deg. Det renner som oftest ikke ut igjen heller (de har endret "konsistensen" på den). Bare å ta den nå det, den er mye mer effektiv enn kremen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...