Bjørn82 Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 Noen som har reisealternativer å anbefale til en kompisgjeng som skal reise til syden i begynnelsen av Mai. Vi er ikke så gira på å dra til et sted hvor natterangling og festing står øverst på lista.. Men et sted hvor det er varmt, bademuligheter, og kanskje noen severdigheter å få med seg. ??
HvittHus Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 Parga by er mitt forslag, men de åpner ikke før 7 mai.Parga By Jeg og mannen var der i mai i fjor, og det var et nydelig, rolig sted, med mye nydelig natur og god mat. Hellas i mai er stort sett flott, for naturen er ikke blitt brunsvidd enda og det er overkommelig varmt ute.
Bjørn82 Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2012 Parga by er mitt forslag, men de åpner ikke før 7 mai.Parga By Jeg og mannen var der i mai i fjor, og det var et nydelig, rolig sted, med mye nydelig natur og god mat. Hellas i mai er stort sett flott, for naturen er ikke blitt brunsvidd enda og det er overkommelig varmt ute. Takk for tipset Hvor ligger Praga og hva må man beregne å betale for mat, drikke og annet der nede?
HvittHus Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 Parga ligger på det greske fastlandet, på vestsiden. Vi betalte rundt 150-200 kroner for et middagsmåltid, men det var ikke med drikke/alkohol. Kjøpte det lokale ølet ved et par anledninger, og det kostet rundt 30 kroner minns jeg. Vi handlet ellers på en lokal kolonialbutikk, og det var noe billigere enn på de typiske turistdagligvareutsalgene.
Bjørn82 Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2012 Parga ligger på det greske fastlandet, på vestsiden. Vi betalte rundt 150-200 kroner for et middagsmåltid, men det var ikke med drikke/alkohol. Kjøpte det lokale ølet ved et par anledninger, og det kostet rundt 30 kroner minns jeg. Vi handlet ellers på en lokal kolonialbutikk, og det var noe billigere enn på de typiske turistdagligvareutsalgene. Takker igjen for svar. Så hovedsaklig så er det overkommelige priser og nok å ta seg til der? Da tenker jeg på bading i sjø, god mat på restaurant, litt uteliv på kveldene og alternative utfluktsmål..
HvittHus Skrevet 11. mars 2012 #6 Skrevet 11. mars 2012 (endret) Du har to strender i Parga By, så bading er godt dekket opp. God mat er det ikke mangelvare på, men uteliv er jeg usikker på, for dette er ikke en festplass slik vi opplevde stedet. Det er mulighet til å dra på båtutflukter, samt fottur opp på "fjellet" Samt opp på borgen som ligger over byen. Ellers er må man leie bil hvis man skal se andre ting. Men det var i grunn overkommelige priser på bilutleie også. Vi var der kun en uke, så vi leide ikke bil, men hadde vi vært der to uker ville vi brukt noen dager i bil ja. Edit: Ja og prisene er overkommelige, og slik situasjonen er i Hellas nå, får man nok mye for den norske krona. Endret 11. mars 2012 av zellica
Bjørn82 Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2012 Du har to strender i Parga By, så bading er godt dekket opp. God mat er det ikke mangelvare på, men uteliv er jeg usikker på, for dette er ikke en festplass slik vi opplevde stedet. Det er mulighet til å dra på båtutflukter, samt fottur opp på "fjellet" Samt opp på borgen som ligger over byen. Ellers er må man leie bil hvis man skal se andre ting. Men det var i grunn overkommelige priser på bilutleie også. Vi var der kun en uke, så vi leide ikke bil, men hadde vi vært der to uker ville vi brukt noen dager i bil ja. Edit: Ja og prisene er overkommelige, og slik situasjonen er i Hellas nå, får man nok mye for den norske krona. Takk skal du ha.. Jeg skal viderebringe dette til de jeg skal reise sammen med.. Regner med det kommer til å bli Hellas som blir destinasjonen uansett.. Da med en liten baktanke om at man kan få ting litt billigere enn normalt der nede i disse tider.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå