AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 Jeg har alltid hatt en liten hard klump under den ene brystvorten, men som jeg sjeldent merket hvis jeg ikke bevisst sjekket etter den. I dag tidlig - helt ut av det blå, fikk jeg så innmari vondt i det ene brystet. Titter ned, og så at det ene brystet har skiftet farge og fasong, i tilegg til at det gjør vondt... På den normale siden, har jeg en ganske liten brystvorte, ganske hudfarget. På den andre siden, har brystvorten strekt seg større, er ekstremt øm og skiftet farge, mørkere og mer rosa. Ikke bare er den større i omkrets, men den er betydelig større oppover også. Det er rett og slett en skikkelig kul, som er glatt og kan ikke flyttes på. Vil tippe ca 3 cm i diameter. Kan legge til at jeg er ganske ung, så sjansen for brystkreft er liten, men man kan jo aldri vite For å si det enkelt og greit, det gjør vondt. Måtte gi opp å gå med BH i dag, og klær, dyne, alt som rører borti gjør det enda værre. Det gjør merkbart vondt når jeg sitter stille, uten at noe stoff eller annet er i nærheten. Har lest litt på nettet og funnet ut at det ikke er unormalt med kuler, men slik de fremstiller det, er de ubetydelige kulene slike som kan flyttes på, eller er i forbindelse med mensen, og er mer sånne som du tilfeldigvis legger merke til. Ingenting av dette gjelder meg, og det er i hvertfall umulig å ikke legge merke til... Jeg skal bestille legetime så fort som mulig, men hadde vært fint å høre om noen kjenner seg igjen. Spesielt fordi legen min ikke tar meg så alvorlig alltid, noe som som regel går greit, men når jeg virkelig er bekymra er det fint å bli tatt på alvor. De eneste gangene jeg har fått noe ut av henne tidligere i forhold til henvisninger etc, er når jeg vet nøyaktig hva jeg vil ha, og 'pusher' henne litt. Så om jeg vet om et par ting det kanskje kan være, kan jeg jo gjøre det samme nå om det blir nødvendig Lurer på hvordan jeg skal klare meg fram til mandag altså, har faktisk ikke greit å få sove i natt på grunn av litt sånn av-og-på smertebølger. Kan vel legge til at jeg har litt lav smerteterskel, så kanskje noen som har hatt det samme ikke opplever det som like ille, men man burde i hvertfall merke det rimelig godt...
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 Bestill time på mandag ja :-) Det er kanskje en betent kjertel? Ta en paracet og en ibux og prøv p slappe av. Sannsynligheten for at det er noe alvorlig er veldig liten
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #3 Skrevet 11. mars 2012 Som sagt før meg her så høres det ut som en betent kjertel. Jeg fikk en gang en betent vond kul i armhula rett inni underkanten av puppen (om du skjønner hva jeg mener) Fikk panikk og akuttime til lege. Legen sa det var så utrolig sjeldent man kunne kjenne kreftkuler så godt (iallefall om den ikke hadde vært sådan størrelse og for før)så det var bare en betent lymfekjertel. Fikk antibiotika og kulen forsvant etter noen dager. Ts; selvsagt sjekk det hos legen, men ikke bli superstressa nå!
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 Takk for svar! Er vel ikke superstressa, men når man ligger våken midt på natta flyr tankene litt hit og dit. En betennelse høres fornuftig ut ja, for da vil det vel være ømt og vondt. Beskrivelse av andre former for kuler greide jeg ikke å sammenligne det med, for det hørtes ut som om det meste var mye mindre og vanskeligere å oppdage enn dette. Men ja, det ordner seg nok helt sikkert. Selv om man aldri kan være sikker, fant jeg jo raskt ut at det sjeldent er noe alvorlig
sologsommer Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 jeg har gått med en vond kul under brystvorten i et halvt år nå sikkert, så jeg dro til legen til slutt og ble sendt videre til ultralyd hvor de fant en til. de tok prøver av kulene, og trodde det mest sannsynlig er fibroadenom som er en godartet svulst. altså ikke noe farlig. har ventet på svar 1 måned nå, for de har klart å sende svar til feil lege. så jeg går nå å er veldig spent på hva dette er. Man går jo rundt å engster seg, og tror det verste. men mest sannsynlig er det ikke noe farlig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå