Gå til innhold

Blør som en stukken gris...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mensen i går, og jeg har siden blødd som bare det.. Jeg blør til vanlig også, men denne gangen er det helt ekstremt. Blør gjennom bindet, nesten så det flyter over.. Til og med blod nedover låret mitt, til tross for at jeg skiftet bind for 2 timer siden. Skulle akkurat på do, og da var doskålen full av blod.. Og når jeg tørka meg var alt papiret veldig blodig. Aldri opplevd maken, og jeg har hatt mensen i 14 år.

Svimler som faen for meg nå, har vanligvis et avslappet forhold til blod..

Flere som har opplevd å vanligvis blå "lite", men plutselig blør som en stukken gris..??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er glad jeg er mann

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har skjedd meg et par ganger. Skal si meg enig i at det er litt ekkelt. Jeg er vant til å blø ganske lite, men de gangene dette har skjedd har det vært helt ekstremt. Følte nesten at jeg måtte være nær do hele dagen, for å få skifta ofte nok. Vet at mange blør mye vanligvis, og at jeg derfor er heldig som slipper å blø sånn hver gang jeg har mensen.

• Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet

Har hatt to mens-perioder der jeg har fossblødd. Ene gangen var på ferie på et styggvarmt sted, tror det rota ting til for meg. Andre gangen var omtrent et halvt års tid etter at jeg sluttet på P-pillen.

Det var grufullt. Sist gang blødde jeg tvert gjennom grønne tampax (super) på 1,5-2 timer i omtrent tre dager. Det var perioder hver dag der det roet helt ned og jeg trodde det var slutt, så var det på'n igjen.

Men det gikk over. Heldigvis. Mensen varte 2-3 dager lengre enn normalt ved begge disse tilfellene. Dersom du går lengre enn vanlig uten at det avtar, så kontakt legen din, for å få medisin som stopper blødningen.

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar begge to. :) "Godt" å høre at flere har opplevd det samme, for dette var virkelig guffent!

Skrevet

Kanskje du har vært gravid uten å vite og spontanaborterer...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å bli gravid, men jeg fikk mensen til nogenlunde korrekt tid (skulle fått den i morgen, men fikk den i går).

AnonymBruker
Skrevet

Tror dog. ikke at det var en spontan abort, for jeg tok graviditetstest både torsdag morgen og i går morges (før mensen kom), og begge var negative.

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd en sånn monstermensperiode mens jeg gikk på p-piller (Yasmin). Det var helt forferdelig. Jeg våknet med at jeg kjente noe rant ut av meg, og så til min store skrekk at det var en diger blodflekk i senga med noen store blodklumper (koagulerte) i. Jeg hadde forøvrig et nattbind i trusa, men det hadde ikke greid å stoppe forferdelsen. Hadde dette gjentatt seg hadde jeg kontaktet lege, men jeg blødde bare litt ekstra resten av perioden og hadde ingen smerter.

Hadde også en periode med mensen helt på bærtur for flere år siden, før jeg begynte på p-piller. Jeg mistet mensen i en mnd, så fikk jeg den tilbake nøyaktig en mnd etterpå og småblødde bare. Jeg fortsatte å småblø i en hel måned (mer eller mindre spotting som bare krevde truseinnlegg) før jeg plutselig begynte å styrtblø sånn type fullt nattbind på under en time. Hver gang jeg reiste meg opp kjente jeg at det rant ut av meg og måtte rett på do. Da var det ofte i siste liten før jeg blødde gjennom. Helt forferdelig. Da dro jeg til lege og fikk konstantert hormonforstyrrelse. Fikk p-piller for å stabilisere ubalansen.

Jeg er sjeleglad for at jeg har mistet mensen etter at jeg gikk over til Cerazette. Herlig å slippe store blødninger og redselen for sånne ekstra sterke mensperioder...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...