Gjest Jente21 Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Jeg har fått diagnosen FM og føler at det høres riktig ut. Men, jeg er så sliten at jeg kan falle om. Har fått meg to venninner med FM og ingen av de har det slik. Legen min sier at det rr vanlig å være sliten når man har FM, men ikke så sliten vel? Jeg klarer ikke å jobbe men må svømme eller gå tur hver dag. Det har jeg ikke sjans til. Om jeg skal gå tur en times tid er det alt jeg klarer den dagen. Ikke dusje eller lage middag. Noen med FM som har det slikt?
Gjest pulverheksa Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 Hei! Jeg har også FM og er slik du beskriver. Nå har jeg gått til kiropraktor å knekkn opp litt forskellig i nakke,rygg osv.. Helt annen verden for meg nå,jeg får sove om nettene! :D ....Tipper det var en av tingene som gjorde meg syyykt sliten. Lite og veldig hakkete søvn pga smerter. ...men ihvertfall her er en til.... å det er ikke unormalt med FM nei...
Gjest Jente21 Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Takk for svar:) imotsetning til "vanlig" FM har jeg ikke problemer med å sovne. Mitt problem er at jeg er så sliten at jeg helst vil legge meg ned på gulvet i matbutikken og hvile. Og jeg klarer ikke gjøre mer enn en ting, noen dager ingenting, om dagen. Hvis jeg drar i svømmehallen, som jeg må både for å bli bedre og pga avtalt aktivitet, så er det utelukket å gjøre noe annet enn hjem å legge seg. Synes egentlig ikke smertene er så ille, sliter mer med trettheten. Hva kan man gjøre for å finne ut om det er ME?
caroprins Skrevet 11. mars 2012 #6 Skrevet 11. mars 2012 Har det også sånn og jeg har fibromyalgi. Synes magnesium og Q10 hjelper mot manglende energi. Har også lurt på om jeg kunne ha ME i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #7 Skrevet 11. mars 2012 Jeg har fått diagnosen FM og føler at det høres riktig ut. Men, jeg er så sliten at jeg kan falle om. Har fått meg to venninner med FM og ingen av de har det slik. Legen min sier at det rr vanlig å være sliten når man har FM, men ikke så sliten vel? Jeg klarer ikke å jobbe men må svømme eller gå tur hver dag. Det har jeg ikke sjans til. Om jeg skal gå tur en times tid er det alt jeg klarer den dagen. Ikke dusje eller lage middag. Noen med FM som har det slikt? Tror mange har en slik diagnose, og tøft for de det gjelder. FM er en sekkepost. Forholdsvis ny diagnose.på 80 tallet hadde vi noe som het jappesyken, den er borte nå. Jeg ble diagnosert med fm for mange år siden,etter å ha blitt trykt på triggerpunktene. Hvem får ikke vondt der når det trykkes? Det var ikke fm.....med bytte av jobb som er mindre stressende, trening og et sundt liv ble jeg frisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå