Gå til innhold

Glemte p-pille

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, ble helt stresset nå da jeg så på brettet at jeg hadde glemt å ta p-pillen i dag, tok den nå, 13 timer senere.. vil det si at jeg ikke er beskyttet før om en uke om jeg har forstått det rett? :sjenert:

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det vanlig p-pille og ikke minipille, så har du 36 timers slingringsmonn mellom pillene.

Tar du pillen på omtrent samme tidspunkt hver dag, gjør det ingenting om du feiler litt og tar en på kvelden i stedet for om morgenen, eller morgenen etter at du skulle tatt den om kvelden.

Med vanlige p-piller oppstår som regel problemet (sju dagers kondomtvang) om du kløner med pillene flere dager etter hverandre. Gjør du det samme igjen i morgen eller dagen etter, feks, ville jeg anbefalt kondom, men om du ikke har tenkt å ha sex i kveld eller i morgen tidlig, ville jeg ikke uroet meg i det hele tatt.

Endret av Minya
Skrevet

Det kommer ann på typen pille, og hvor du er i syklusen.

Det står greie oversikter for dette i pakningsvedlegget, har du ikke dette kan du sjekke i felleskatalogen, pasientutgave, på nett.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Har mercilon..Fant dette i felleskatalogen:

"Dersom tablettene tas mer enn 12 timer for sent kan den preventive beskyttelsen være redusert, og tilleggsprevensjon bør benyttes de neste 7 dagene."

Har tatt til samme tid hver dag ja, men får vel bruke kondom for sikkerhetsskyld ;) Tusen takk igjen!

TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...