Gå til innhold

Er tønsberg slik?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er Tønsberg slik som det fremstår? Noen som kan bekrefte/avkrefte det?

Vurderer å flytte til tønsberg for å studere på HIVE. Bor i Bergen, og har aldri vært andre steder i Norge.. Viste at det var litt "bondelandet" men, så voldsomt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel satt litt på spissen. Vært der flere ganger i forbindelse med slottsfjell og båtferier og synes det er en kjempe fin by. :)

Skrevet

Merker jo på noen av folkene her at det ikke er noen virkelig svær by, men så ille som på den videoen er det definitivt ikke.

Flyttet hit for å gå på HIVE selv, og jeg trives helt greit. Ser frem mot våren/sommeren nå. Da kan det være riktig så fint her. :)

Kjenner forøvrig til et par som har flyttet hit fra Oslo for å gå på skole, og de kjeder seg visstnok noe voldsomt fordi de mener stedet er for lite. Men om du ikke er avhengig av å ha en stor by nært rundt deg så skal det nok gå greit.

Gjest Rosemor
Skrevet

Er Tønsberg slik som det fremstår? Noen som kan bekrefte/avkrefte det?

Vurderer å flytte til tønsberg for å studere på HIVE. Bor i Bergen, og har aldri vært andre steder i Norge.. Viste at det var litt "bondelandet" men, så voldsomt???

Jepp, det er akkurat slik det er å bo i Tønsberg, bare eldre sure mennesker, falsk gateslang, bowling (Sjøsenteret er erstattet med Kilden da), brygga og Kong Sverre. Ingenting mer. :ironi:

Jeg vet faktisk ikke om du er seriøs eller ikke, for jeg kan ikke forstå at noen kunne få et inntrykk av Tønsberg i det hele tatt ut i fra innslaget du refererte til, men jeg velger å ta deg seriøst.

Jeg har selv studert på Bakkenteigen (HIVE) i flere år, og jeg trivdes veldig godt både på skolen og i byen.

Nå er skolen riktignok kraftig utvidet i forhold til da jeg gikk der, men jeg tror ikke studentmiljøet har blitt noe dårligere av den grunn.

Og byen(e) i tilknytning til høgskolen (Tønsberg og Horten) er hyggelige småbyer, og selv om de ligger i landlige omgivelser, har jeg aldri tenkt på dem som "bondske".

Tønsberg har også et rikt kulturliv, med mye historie, for de som er interessert i det.

Tønsberg er også en by i vekst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...