AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Er Tønsberg slik som det fremstår? Noen som kan bekrefte/avkrefte det? Vurderer å flytte til tønsberg for å studere på HIVE. Bor i Bergen, og har aldri vært andre steder i Norge.. Viste at det var litt "bondelandet" men, så voldsomt???
Victoria123 Skrevet 10. mars 2012 #2 Skrevet 10. mars 2012 Det er vel satt litt på spissen. Vært der flere ganger i forbindelse med slottsfjell og båtferier og synes det er en kjempe fin by.
Dace Skrevet 10. mars 2012 #3 Skrevet 10. mars 2012 Merker jo på noen av folkene her at det ikke er noen virkelig svær by, men så ille som på den videoen er det definitivt ikke. Flyttet hit for å gå på HIVE selv, og jeg trives helt greit. Ser frem mot våren/sommeren nå. Da kan det være riktig så fint her. Kjenner forøvrig til et par som har flyttet hit fra Oslo for å gå på skole, og de kjeder seg visstnok noe voldsomt fordi de mener stedet er for lite. Men om du ikke er avhengig av å ha en stor by nært rundt deg så skal det nok gå greit.
Gjest Rosemor Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 Er Tønsberg slik som det fremstår? Noen som kan bekrefte/avkrefte det? Vurderer å flytte til tønsberg for å studere på HIVE. Bor i Bergen, og har aldri vært andre steder i Norge.. Viste at det var litt "bondelandet" men, så voldsomt??? Jepp, det er akkurat slik det er å bo i Tønsberg, bare eldre sure mennesker, falsk gateslang, bowling (Sjøsenteret er erstattet med Kilden da), brygga og Kong Sverre. Ingenting mer. Jeg vet faktisk ikke om du er seriøs eller ikke, for jeg kan ikke forstå at noen kunne få et inntrykk av Tønsberg i det hele tatt ut i fra innslaget du refererte til, men jeg velger å ta deg seriøst. Jeg har selv studert på Bakkenteigen (HIVE) i flere år, og jeg trivdes veldig godt både på skolen og i byen. Nå er skolen riktignok kraftig utvidet i forhold til da jeg gikk der, men jeg tror ikke studentmiljøet har blitt noe dårligere av den grunn. Og byen(e) i tilknytning til høgskolen (Tønsberg og Horten) er hyggelige småbyer, og selv om de ligger i landlige omgivelser, har jeg aldri tenkt på dem som "bondske". Tønsberg har også et rikt kulturliv, med mye historie, for de som er interessert i det. Tønsberg er også en by i vekst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå