Gå til innhold

Har begynt å ta lappen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg er en jente på 18 år. Har så og si akkurat begynt med lappen. Besto teorien for 3-4 uker siden.

Denne uken begynte jeg meg kjøretimer på trafikkskolen, og tilsammen har jeg nå hatt 3 doble kjøretimer. På Onsdag som nå kommer skal jeg ha bykjøring. Altså, jeg starter på trinn 3.

Men jeg har et problem, eller problem og problem.. jeg gruer meg så fælt før disse kjøretimene. Tipper det er ganske normalt? Men den et rett og slett helt grusomt å gå å grue seg hele tiden.

Er det noen av dere som har noen tips? Hva kan jeg gjøre?

Og har dere noen tips, sånn generelt til de som driver og skal ta lappen?

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg gruer meg også, fordi hun jeg egentlig har er et sinnsykt stressende vesen. Jeg skjønner meg ikke helt på henne. Hun hugger i bremsa midt i trafikken fordi det KUNNE oppstått en farlig situasjon, eneste som skjer er at jeg sitter igjen som et spørsmålstegn, fordi jeg ikke skjønner hvor hun får alle de "farlige situasjonene" sine fra. Hadde skjønt det om jeg var rett og slett dårlig å kjøre, men har hatt 2 andre kjørelærere på samme skole som har avbestilt mine timer fordi jeg kan det. Det verste er at hun er gammel sensor! Så nå er jeg rett og slett redd for oppkjøringa. Begynte i juli i fjor og har fortsatt ikke tatt den pga henne. Hører det er mange som har byttet kjøreskole osv pga henne.

Frister å si fra til skolen at jeg vil ha en annen til "repitisjonen" før oppkjøringa

Beklager for utblåsinga, måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg også, fordi hun jeg egentlig har er et sinnsykt stressende vesen. Jeg skjønner meg ikke helt på henne. Hun hugger i bremsa midt i trafikken fordi det KUNNE oppstått en farlig situasjon, eneste som skjer er at jeg sitter igjen som et spørsmålstegn, fordi jeg ikke skjønner hvor hun får alle de "farlige situasjonene" sine fra. Hadde skjønt det om jeg var rett og slett dårlig å kjøre, men har hatt 2 andre kjørelærere på samme skole som har avbestilt mine timer fordi jeg kan det. Det verste er at hun er gammel sensor! Så nå er jeg rett og slett redd for oppkjøringa. Begynte i juli i fjor og har fortsatt ikke tatt den pga henne. Hører det er mange som har byttet kjøreskole osv pga henne.

Frister å si fra til skolen at jeg vil ha en annen til "repitisjonen" før oppkjøringa

Beklager for utblåsinga, måtte bare få det ut.

Seriøst, bytt lærer NÅ! Var i samme situasjon og byttet kjøreskole, det er det smarteste jeg har gjort. Han jeg har nå er veldig ung også, og det har hjulpet en del (ikke så høy på pæra, gamle vaner, osv).

Til TS:

Skjønner veldig godt at du gruer deg, jeg har holdt på med å ta lappen en liten stund nå og hvis det har tatt litt tid mellom kjøretimene så har jeg hatt skikkelig vondt i magen når jeg skal kjøre igjen, men jeg vet at når jeg først er ute og kjører så går det kjempebra og jeg vet at læreren vil passe på og komme med konstruktiv kritikk underveis. Er egentlig ikke noe tips, men det hjelper bare å tenke "dette går så bra!"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...