Gå til innhold

Hjelp til å finne kjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde engentlig tenkt å poste dette som litt OT i "Kan jeg bruke denne kjolen" tråden, da det er mange slike tråder innimellom, men det ble såpass langt at jeg kom frem til at å lage en egen tråd var det beste.

Kanskje vi kunne hatt en samletråd der folk poster bilder/linker til pene kjoler som de mener kunne passet å bruke som gjest i bryllup?

Noen som har forlag til hvor jeg kan kjøpe en pen kjole til å gå med i bryllup? Vet ikke kleskode, men det er mest sannsynlig at det blir "mørk dress". Tenkte jeg skulle være tidlig ute for en gangs skyld, slik at jeg evt. kan bestille på nett med god margin ;)

Passer best korte kjoler som går til knærne eller litt over da jeg er lav. Foretrekker kjoler som ikke er helt figurnære om jeg kjøper på nett da det er større sannsynlighet for at de er pene på, så kanskje en med litt a-linje. Alt er egentlig av interesse!

Vil helst ikke bruke mer enn 1000,- i butikk eller norske nettbutikker, og helst ikke over 150$ i utenlandske nettbutikker da porto ofte koster litt og toll kommer i tillegg.

Har sett på nelly og bubbleroom, men synes nesten alle kjolene der er for korte til å gå med i bryllup. Mange av kjolene der er kanskje litt for lite pyntet også? Føler mye av det samme går igjen på asos også.

Mitt "problem" er at jeg har blått hår, og derfor krasjer det ofte med (mange) farger. Trives vel best i svart, men har fått inntrykk av at mange mener det er litt fy-fy i bryllup så kanskje en med litt farge eller detaljer? Vil uansett ha en kjole jeg trives i, og som jeg kan bruke flere ganger.

Hvis noen har noen forslag til nettsider og/eller linker til meg så hadde det vært supert! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Floyd(.no) har mange fine kjoler til rundt 1000lappen som også kan passe fint i bryllup. De har både nettbutikk og vanlige butikker:) Vet egentlig om flere, men akkurat nå var det den eneste butikken jeg kom på.

AnonymBruker
Skrevet
Denne og så oppsatt hår? :vetikke:
Skrevet

Denne og så oppsatt hår? :vetikke:

Jeg er redd en helt blå kjole blir litt for mye av det gode? I tillegg så er jeg usikker på om jeg i utgangspunktet er så pen i pastellfarger. Håret mitt er dessverre ikke langt nok til å sette opp :sjenert:

Gjest Solstråla88
Skrevet

På b-young så jeg en kjole som var grå. Den var super fin og ville nok vært fin med tanke på ditt hår som er blått:) vært og ta turen for og se kansje?

Skrevet

På b-young så jeg en kjole som var grå. Den var super fin og ville nok vært fin med tanke på ditt hår som er blått:) vært og ta turen for og se kansje?

Er verdt et forsøk, takk for tipset :)

Har tenkt på grått selv, men blir det for likt hvitt om kjolen er lysegrå? Lysegrått, spesielt i satengaktig stoff blir fort ganske lyst, men jeg vet ikke helt hvor "strenge" folk er på det.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Er verdt et forsøk, takk for tipset :)

Har tenkt på grått selv, men blir det for likt hvitt om kjolen er lysegrå? Lysegrått, spesielt i satengaktig stoff blir fort ganske lyst, men jeg vet ikke helt hvor "strenge" folk er på det.

Jeg hadde ikke reagert på det. toastmaster i vårt bryllup hadde først kjøpt en hvite brudekjole aktig kjole som hun ville gå i, da sa min mor nei. hun har nå kjøpt deg en sølvgrå sateng kjole, den er helt nydelig. Den jeg så var i chiffong aktig. Ellers har du floyd, du kan også bestille fra Ebay hvis du har god nok tid.

Skrevet

Jeg har ganske god tid ja, tenkte jeg skulle være tidlig ute.

Han kikket litt på ebay, men synes det er vanskelig å finne noe når jeg egentlig ikke helt vet hva jeg leter etter. Tenker da på søkeord og sånt.

Trålte nettet litt, men synes det er vanskelig når jeg som sagt ikke helt vet hva jeg ser etter. Det som jeg liker er ofte for dyrt ;)

Fant denne, som kanskje er ok om jeg ikke finner noe annet? Er definitivt mine komfortfarger, men hadde vel kanskje ønsket å prøve noe annet. Litt usikker på toppen, og skjørtet er jo svart, men kjolen er iallefall ikke helsort :sjenert:

Skrevet

Syns den var kjempefin og i mine øyne er det "lov" med litt svart.

Kommer ikke på så mange butikker, men forrige gang jeg var i bryllup fant jeg kjolen på B-Young. Asos har mange fine kjoler synes jeg, men det er på nett igjen og fra utlandet med toll.

Håper du finner en flott kjole :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...