Lulie4 Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Ligner søsken på hverandre? Skriv gjerne også hvor stor aldersforskjell. Spør av ren nysgjerrighet Selv har jeg to eneggede tvillingjenter og de er jo selvfølgelig veldig like! Er spent på minstejenta i magen da Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #2 Skrevet 10. mars 2012 Jeg har ikke barn selv, men broren min og jeg er relativt like. Samme farger og trekk, og visstnok en del fakter også i voksen alder Vi har ganske forskjellig personlighet da, han er rolig og utadvent, mens jeg er mer innadvent, smånevrotisk og sær. Men jeg møtte en gang et brødrepar (helsøsken) som var veldig forskjellige: han ene var ganske kjekk og liknet veldig på en annen felles bekjent, mens han andre var mindre heldig med utseendet... de hadde både ulik figur (slank vs lubben), høyde og farge på hår og hud.
SummerJoy Skrevet 10. mars 2012 #3 Skrevet 10. mars 2012 (endret) Har en gutt og en jente med 2 års mellomrom, og selvom de deler enkelte ting som at begge har store blå øyne, begge er lys blond osv, så syns jeg ikke de er spesielt like i ansiktstrekkene. Endret 10. mars 2012 av SummerJoy
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 Med 50% samme gener (minus eneggede tvillinger) så er det vanlig at søsken er like, men samtidig ulike også
Pialill Skrevet 10. mars 2012 #5 Skrevet 10. mars 2012 Jeg er prikk lik på lillesøsteren min som er 6 år yngre vi linkner veldig på mamma storesøster som er 3 år eldre, er mye mer lik pappa i korppsype og lynne. Men det er fremdeles en del likheter mellom oss
Gjest O___o Skrevet 10. mars 2012 #6 Skrevet 10. mars 2012 Jeg og min søsken er rake motsetninger. 5 års aldersforskjell. Den ene er veltrent - den andre lubben Den ene er blond - den andre er mørk Den ene innadvendt - den andre utadvendt Den ene akademiker - den andre kunstnersjel.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #7 Skrevet 10. mars 2012 Har 3 gutter. En som snart fyller 2 år, og tvillinggutter som snart fyller 1 år. Hadde det ikke vært for at 2åringen er litt lenger, hadde de sett ut som kunne du lurt på hvem som er eneggede tvillinger der;) Alle tre er prikk like i ansiktet!
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2012 #10 Skrevet 10. mars 2012 Ligner veldig på min storebror som er 2 år eldre, alltid hørt at jeg er veldig lik han. Selv om han er nærmere 2 meter og jeg 165 høy Mine gutter er ulike, han eldste er mørk,mørk brunt hår,brune øyne, tynn og alltid gylden i huden. Yngste som er nesten 3 år yngre, er lys-mellom blond(hvit i luggen på sommeren)grønne øyne,robust-kraftig bygd,lys i huden, store hender og føtter m.m. Da de var små trodde folk de hadde forskjellig fedre eller ikke var søsken. Nå som de er 5 og 8 er de mer like, og begge ligner veldig på meg på hver sin måte. Skal også sies at far er mørk med brune øyne og mor her er mellom blond med blå øyne
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #11 Skrevet 11. mars 2012 Mine gutter er det 20 mnd mellom og de finnes ikke like over hodet. Den ene prikk lik pappaen den andre prikk lik meg. Selv er vi 5 søsken som er ganske like. 4 gutter og 1 jente og vi har bare felles far.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #12 Skrevet 12. mars 2012 Det er 2,5 år mellom dem og de er stikk motsatt på nesten alt Det er sånn at når vi kjøper pølse i brød vil den ene ha pølsa og den andre brødet... Sånn er de på alt, og har alltid vært sånn. Samme med temperament, sosiale ferdigheter, motorikk osv. Skjønningene!
Angelheart2 Skrevet 12. mars 2012 #13 Skrevet 12. mars 2012 Har tre barn på 20,8 og 5, hvorav de to yngste er helsøsken. Synes de alle tre er veldig like i utseende, men de er vidt forskjellige i personlighet og lynne. Jentene (20-åringen og 5-åringen) er så like at jeg sliter med å kjenne igjen hvem som er hvem på bilder der de er like gamle. Den eldste brukte et barnebilde av seg selv på russekortet sitt i fjor og alle lurte på hvorfor ho brukte bilde av lillesøsteren og ikke hadde et av seg selv....
Gjest damen Skrevet 12. mars 2012 #14 Skrevet 12. mars 2012 Hahaha, overhodet ikke! Verken i utseende, humor, lynne, matvaner. Ingenting. Det var ikke før jeg ble flerbarnsmor at jeg egentlig skjønte hvor fåfengt det kunne være å gi råd til andre foreldre. Ingen unger er like (noe jeg ikke skjønte når jeg hadde bare en).
Arkana Skrevet 12. mars 2012 #15 Skrevet 12. mars 2012 Det er 2 år 3 mnd mellom mine. De er ganske like både av utseende og personlighet, og de har også utviklet seg veldig likt så langt.
Gjest imli Skrevet 12. mars 2012 #16 Skrevet 12. mars 2012 Mine to gutar (snart 4 og 2,5) er ganske like i ansiktstrekka. Ein kan sjå tydeleg at dei er sysken, men eldstemann er mørk med brune auge, og minsten lys med blå/grøne auge. Ser ut til at dei har ganske lik kroppsbygning, og minsten følgjer eldstemann i vekt/høgde ift alder. Ikkje så godt å seie kva slags personlegheit dei får enno, men eldstemann verkar meir forsiktig, meir interessert i rolege aktivitetar, flink språkleg og nysgjerrig/filosofisk, medan minsten er litt meir hissig og fysisk av seg, og ikkje så flink til å prate enno. Me er tre sysken, ingen av oss er særleg like verken i utsjånad eller personlegheit.
kaprifolen Skrevet 12. mars 2012 #17 Skrevet 12. mars 2012 Finnes ikke lik min søster på noen måte! Datteren hennes derimot, hun ligner på meg!
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #18 Skrevet 12. mars 2012 Jeg har toeggede tvillinger. De finnes ikke like, hverken utseende eller personlighet.
Anciol Skrevet 12. mars 2012 #19 Skrevet 12. mars 2012 Jeg og broren min ser like ut, men vi er forskjellige av gemytt,han er rolig og sindig jeg har et skikkelig temperament og liker å konkurrere Mine barn er veldig forskjellige, gutten min er prikk lik sin far bortsett fra at gutten min har gylne øyne,og mitt temperament og mørkeblondt hår Datteren min er blond, blåøyd og ligner my på mamma's slekt og meg bortsett fra at jeg har ekornbrunt hår med grå striper i:)
Maestro Skrevet 12. mars 2012 #20 Skrevet 12. mars 2012 Jeg har to søstre, som er 6 og 10 år eldre enn meg. Meg: Høy(177 cm), tynn, breie hofter, rødt/brun/gylden hår naturlig, blågrå øyner, fregner, har adhd, utadvendig. Søs som er 6 år eldre enn meg: 172 cm, har litt ekstra på kroppen, utadvendig som meg, men likevel tilbaketrukken. Liker guttearbeid som snekring, bygging osv(hu er asfalterer )grønne øyner og platinablond fra hu va lita Søs som er 10 år eldre enn meg: 165 cm, grønne øyner, brunrødt hår(mye mørkere enn meg), rolig, er sånn vernepleiermenneske, er et stå-på menneske, er rolig men rappkjefta med oss som kjenner henne. Så tja, ulike er vi. Jeg og hu elste er mest like egentlig personlighetsmessig og utsende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå