Gå til innhold

Jeg blir så forvirret!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei og god lørdag:)

Jeg vil ned noen kilo innen sommeren, gjerne stramme litt opp.

Men hva er sant og ikke når det kommer til vektnedgang? =)

Er det sant at kroppen kan gå i sparebluss?

Kan forbrenningen bli ødelagt for alltid? Eller kan den i det hele tatt bli ødelagt?

MÅ man spise frokost for å få i gang forbrenningen?

Er en kalori en kalori?

Hva skjer om man KUN spiser godteri over lang tid, men alikevel ikke går i overskudd av kalorier?

Hva skjer om man KUN spiser frukt over tid?

Hvor mange kilo vil en undervektig / normalvektig og overvektig ( regner med at det har noe å si) gå ned ved å ikke spise noe på 2 uker? ( hvis man ser bort i fra at man kommer til å spise som en gris etter de to ukene)

Også er det trening da...er det greit nok å trene 40 min hver dag for å gå ned i vekt og få en fastere kropp? Jeg vil slippe å måtte trene 2 timer i strekk, så sant det ikke er å gå/jogge tur ute i skogen. Men det er ikke noe jeg vil gjøre før det er varmt og fint ute:p

Også vil jeg bare få med at jeg så klart vet hva som er SUNT og ikke. Men er ikke det jeg lurer på nå. Så vær grei å ikke kom med spydige kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja,kroppen kan gå på sparebluss. Hvis du spiser for lite,vil kroppen gå på sparebluss for å "spare" på det fettet som er.

Forbrenningen kan til en hviss grad bli forstyrret, men den blir ikke ødelagt for alltid.

Det anbefales å spise frokost for å få igang forbrenningen. Det fungerer ihvertfall best for meg. Får jeg ikke i meg frokost, føler jeg meg tom for energi.

Jeg forstår ikke helt spørsmålet av hva en kalori er. Men en kilojoule er omtrent 4,2 ganger så stort som kalorier/kilocalorier.

Om du kun spiser frukt over tid vil du bli underærnert.

Ingen kan spise absolutt ingenting i to uker uten å bli veldig syk. Ingen ønsker vel å utsette seg for slik selvplaging.

40 min trening daglig er nok for å gå ned i vekt.Skal du stramme opp som du kaller det,ville jeg trent styrke og cardio annenhver dag.

Håper du fikk sånn noenlunde gode svar på spørsmålene dine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...